تاریخ : يکشنبه 24 اسفند 1399
کد 3830

برگزاری نشست طرح و پیگیری مشکلات ارزی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان ویژه منطقه غرب استان

نماینده میز اتاق بازرگانی در بانک مرکزی در نشست طرح و پیگیری مشکلات ارزی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان که در دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در غرب استان برگزار شد، ازکسب رتبه برتر اصفهان در بازگشت ارز حاصل از صادرات خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، بهنام ابراهیمی مدیر واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی و نماینده میز اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی، در این نشست به تشريح اقدامات و دستاوردهاي اين ميز در پيگيري و رفع مشكلات فعالان اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: در سال های اخیر به ویژه از آغاز سال 97 که کشور نوسانات شدید ارزی را تجربه کرد، شاهد صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های متعددی در حوزه ارزی بودیم و عملا مشکلات ارزی به یکی ازمهمترین دغدغه ها  و چالش های اصلی فعالان اقتصادی تبدیل شد. 
وی افزود: با تاسیس واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی در دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان، مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه از طریق فراخوان، طرح پایش ملی محیط کسب و کار و همچنین انجام کارهای پژوهشی شناسایی شد و اتاق اصفهان در ابتدای دوره نهم با دعوت از رییس کل و معاونان بانک مرکزی و برگزاری جلسات تخصصی ، جهت پیگیری و رفع این مشکلات اقدام نمود. 
ابراهیمی تصریح کرد:  هرچند حضور رییس کل و معاونان بانک مرکزی در اصفهان و همچنین برگزاری جلسه با معاون ارزی این بانک در ساختمان بانک مرکزی، در پیگیری و رفع مشکلات موردی اعضاء اتاق موثر بود اما اتاق اصفهان با آینده نگری و پیش بینی مشکلات فعالان اقتصادی در سال های پیش رو، خواستار ایجاد فرآیندی مشخص و عملیاتی برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی اصفهان  در بانک مرکزی شد که خوشبختانه با استقبال  و همکاری رییس کل بانک مرکزی و معاون ارزی این بانک، میز اتاق اصفهان در بانک مرکزی برای نخستین بار در کشور شکل گرفت . 
نماینده میز اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی افزود: با حاد شدن مشکلات ارزی کشور ناشی از تحریم و پاندمی کرونا و صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد و بعضا سختگیرانه، در دو سال گذشته مشکلات ارزی به اصلی ترین دغدغه بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی تبدیل شد که خوشبختانه با ایجاد میزاتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی و پیگیری مشکلات اعضاء،  بخش قابل توجهی از مشکلات فعالان اقتصادی از طریق این میز پیگیری و رفع شد. وی ارائه مشاوره به فعالان اقتصادی، اطلاع رسانی آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل ها و همچنین شناسایی مشکلات آیین نامه ها و قوانین حوزه ارزی و پیگیری برای اصلاح آنها و صدور بخشنامه های تسهیلگر را از دیگر خدمات ارائه شده در این میز دانست. 
بهنام ابراهیمی کسب رتبه برتر کشور در زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات و رفع تعهد ارزی 87 درصدی فعالان اقتصادی اصفهان را از دیگر دستاوردهای تشکیل این میز دانست  و از اقدامات اتاق برای  تشکیل میز اتاق اصفهان در سایر دستگاه های اجرایی به ویژه وزارت صمت خبر داد. 
لازم به ذکر است این نشست با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی در دفتر نمایندگی اتاق در منطقه غرب استان واقع در شهرک صنعتی نجف آباد برگزار شد و فعالان اقتصادي مشکلات خود در خصوص رفع تعهد ارزی، تخصیص ارز، پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز  و... را به منظور پيگيري در اين ميز، مطرح كردند.
 
آلبوم تصاویر نشست بررسی مشکلات ارزی- نجف آباد