تاریخ : يکشنبه 12 بهمن 1399
کد 3718

فراهم سازی زیرساخت ایجاد شهرک سبز، فناوری و انرژی های تجدید پذیر در اصفهان

کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی درخصوص جانمایی شهرک سبز، فناوری و انرژی های تجدیدپذیرنمود.
در این نشست که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب وکار، مدیرکل سازمان جهادکشاورزی اصفهان و معاونین ایشان، معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نمایندگی از شرکت شهرک های صنعتی و پژوهشکده رویان برگزار شد، غلامرضا اخوان فرید، ایجاد شهرک صنعتی برای شرکت های بدون آلایندگی و دارای فناوری بالا در اصفهان را ضروری دانست. 
وی گفت: در حالیکه در استان ما شهرکی متناسب با فعالیت های حوزه سلامت و صنایع پاک وجود ندارد، دو شهرک در تهران در این زمینه فعال شده و مجوز ایجاد 5شهرک دیگر نیز از سوی وزارت صنایع صادر شده است. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن بیان نظر مثبت استاندار محترم اصفهان در این مقوله، از آمادگی اتاق اصفهان برای سرمایه گذاری درزمینه فراهم ساختن زیرساخت های لازم در این خصوص خبر داد و تصریح کرد: این شهرک می تواند به عنوان شهرک صنعتی بخش خصوصی یا با همکاری دولت ایجاد شود. 
علی کرباسی زاده، مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: از آنجا که شرکت های متعدد عضو اتاق در حوزه  غذا، دارو و تجهیزات پزشکی متقاضی ایجاد شهرک دانش بنیان سبز در اصفهان بودند، این موضوع در دستور کار اتاق نهم قرار گرفت. 
وی از فراخوان اقدام مطالعاتی مکان یابی، برای این شهرک و ارایه پیشنهاداتی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: هم اندیشی با ارگان های مختلف در این زمینه، قطعا موجب ایجاد کم ترین نقیصه در این اقدام خواهد شد. 
در ادامه ابوالفضل اصلانی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از نظر تولید دارو درخاورمیانه دارای رتبه اول هستیم، ارزش بازار دارویی کشور را 4.5 میلیارد دلار اعلام کرد. 
وی تصریح کرد: تنها 3درصد داروی موردنیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که ارزبری آن 1.3  میلیارد دلار است. اصلانی با بیان اینکه در حال حاضر 18 شرکت داروسازی فعال در استان اصفهان وجود دارد افزود: 10درصد تولید داروی کشور مربوط به اصفهان است. 
اصلانی تصریح کرد: اصفهان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قطب سوم کشور است در حالیکه در صنایع غذایی نیز 820شرکت فعال و 179 شرکت غیرفعال داریم. معاون غذا و دارو، پراکندگی شرکت های داروسازی را یکی مشکلات اصلی اصفهان بیان و بر ضرورت ایجاد شهرک سبز تاکید نمود. 
لازم به ذکر است با توجه به لزوم صرفه جویی در زمان افراد تحصیلکرده مقرر شد امکان سنجی این محل بادرنظر گرفتن شعاع حداکثر 20 کیلومتری و دسترسی آسان و امکان فراهم ساختن زیرساخت های موردنیاز این شهرک انجام شود. 
 
آلبوم تصاویر شهرک سبز2