تاریخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399
کد 3672

در وبینار تخصصی بررسی وضعیت ذخایر معدنی کشور مطرح شد:

اتمام ذخایر سنگ آهن کشور تا 14 سال آینده و لزوم انجام مطالعات اکتشافی دقیق/نسل دوم نقشه های زمین شناسی با دقت بسیار بالا و صرف زمان کمتر

کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان وبینار تخصصی بررسی وضعیت ذخایر معدنی کشور را برگزار کرد. این نشست با ارایه راهبردها و برنامه ریزی های حوزه اکتشاف و زمین شناسی همراه بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نشست تخصصی بررسی وضعیت ذخایر معدنی کشور با حضور مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن و  به صورت وبینار برگزار شد که رضا جدیدی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فن آوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، به شرح تفصیلی راهبردها و برنامه ریزی های حوزه اکتشاف و زمین شناسی پرداخت.
 گستره راهبردهای جاری سازمان های زمین‌شناسی دنیا، گستره فعالیت‌های ملی و بین المللی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همچنین تاریخچه این فعالیت‌ها، برنامه اکتشاف ذخایر معدنی، الزامات انجام و توسعه مطالعات زمین شناسی و اکتشاف نیز در این نشست تخصصی تشریح شد.
بر اساس آنچه در گواهی های کشف صادر شده تا پایان سال 98 موجود است در حوزه ذخایر سنگ‌آهن، در حدود 2719 میلیون تن (حدود 14 سال بهره برداری)، کانسنگ مس به میزان 2901 میلیون تن (حدود 14 سال بهره برداری)و طلا 160 میلیون تن است.
 نقش دولت و بخش خصوصی  در مراحل اکتشاف، چالش‌های اکتشاف ذخایر معدنی در کشور،روش هاي مورد استفاده در اکتشاف کانسارهاي پنهان و اهمیت انجام و ادامه مطالعات ژئو فیزیک هوایی از مواردی بود که در ادامه بر آن تاکید شد و مورد واکاوی قرار گرفت.
تولید نقشه های زمین شناسی کاربردی نسل دوم با تلفیق روش های دورسنجی، ماهواره ای، ژئوفیزیک هوایی و ... از جمله اهداف و برنامه های مهم سازمان زمین شناسی و اکتشافات  معدنی کشور در حوزه اکتشاف و تولید اطلاعات پایه مطرح شد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فن آوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطر نشان کرد که براساس تفاهم نامه بین کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بصورت پایلوت استان اصفهان انتخاب شده است و برای اولین بار با متد نسل دوم نقشه های این استان اجرا خواهد شد.
این وبینار در  بخش پایانی با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان اتمام یافت.
آلبوم تصاویر وبینار معادن

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان