تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1394
کد 366

وزیر دارایی و اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در اصفهان :آلمان به دنبال احیای روابط اقتصادی با ایران است

وزیر دارایی و اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان گفت:آلمان به دنبال احیای روابط اقتصادی با ایران است.
وزیر دارایی و اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان گفت:آلمان به دنبال احیای روابط اقتصادی با ایران است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«نیلز اشمید»(Nils Schmid MD) وزیر دارایی و اقتصاد و قایم مقام نخست وزیر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان که در راس هیات تجاری 70 نفری به اصفهان سفر کرده بود ،در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ در اتاق اصفهان تصریح کرد:آلمان و ایران می توانند رابطه اقتصادی و تجاری طولانی مدت خود را دوباره بهبود بخشند. وی به نقش مهم اتاق های بازرگانی دو طرف در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان اشاره کرد و گفت:اتاق بازرگانی بادن ورتمبرگ به مرکزیت اشتوتگارت می تواند با اتاق اصفهان زمینه همکاری های مشترک را فراهم ساخته تا شرکت های کوچک و متوسط دو طرف با همدیگر روابط اقتصادی برقرار کنند.وی تاکید کرد:بیشترین محصولات صنعتی آلمان دراین استان تولید می شود و از نظر صادرات رتبه نخست در کشور را دارد.اشمید خاطر نشان کرد:ایالت بادن ورتمبرگ در زمینه تولیدات الکترونیک ، تجهیزات پزشکی و هتلینگ می تواند همکاری نزدیکی با استان اصفهان داشته باشد.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان با هشت هزار واحد صنعتی مستقر در 75 شهرک صنعتی نقش بسزایی در تولیدات صنعتی ایران دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران امروز با ایران 10 سال پیش بسیار متفاوت است ،افزود:تحریم های اقتصادی اروپا باعث شد که مردم ایران فعالیت بیشتر برای تامین نیازهای خود کنند همان گونه که مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم تلاش کردند. وی ضمن استقبال از تغییر رویکرد کشورهای اروپایی نسبت به ایران گفت:ایران فقط بازار مصرف کالاهای خارجی نیست بلکه با نگاه تولید محصولات مشترک به این کشور باید نگاه کرد.

«علی همدانیان»مشاور استاندار اصفهان با اشاره به صادرات 360 میلیون دلار ایران به آلمان و واردات 5/2 میلیارد دلاری گفت:تراز تجاری ایران و آلمان بر اساس توانمندی های دوطرف باید بیش از این عددها باشد .

«بوخارد توست»(Burkhard Thost)رییس اتاق بازرگانی بادن ورتمبرگ آلمان در این نشست گفت:شرکت های آلمانی به دنبال کسب سود در کوتاه مدت نیستند بلکه خواستار فعالیت های مشترک طولانی با طرف های ایران بویژه شرکت های تجاری استان اصفهان است. وی تصریح کرد:بیش از 500 هزار شرکت در این استان فعال است که 99 درصد آنها کمتر از 250 نفر پرسنل دارند.
وی خاطر نشان کرد:آلمان دارای نفت و معادن نیست بلکه صاحب ایده و خلاقیت است و در اروپا رتبه نخست را در زمینه تحقیق و توسعه بنگاههای اقتصادی دارند.

در پایان این نشست فعالان اقتصادی استان در 30 میز کاری با همتایان آلمانی به مذاکره پرداختند.

آلبوم تصاویر نشست آلمان-6-94