تاریخ : پنجشنبه 4 دي 1399
کد 3582

برای رسیدن به اقتصاد دانامحورراهی به جز جذب نخبگان نداریم

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اگر بخواهیم یک اقتصاد دانامحور داشته باشیم راهی به جز جذب نخبگان به اقتصاد نداریم و بستر این اتفاق جایی به غیر از اتاق بازرگانی نیست
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، مسعود گلشیرازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان و اتاق بازرگانی و افتتاحیه رویداد کسباتور اظهار داشت: قبل از استقرار در اتاق بازرگانی جلسه‌ای با مسؤولان بنیاد نخبگان داشتم این موضوع را مطرح کردم و بار دیگر بر آن تأکید دارم که اگر بخواهیم یک اقتصاد دانامحور داشته باشیم راهی به جز جذب نخبگان به اقتصاد نداریم و بستر این اتفاق جایی به غیر از اتاق بازرگانی نیست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه داد: نخبگان هستند که در رسیدن به اقتصاد دانامحور نقش  ویژه ای را ایفا می‌کنند، البته برند نخبه بودن تبعاتی را برای شخص به همراه می‌آورد، اگر درست هدایت شود سازنده است و اگر هدایت نشود، می‌تواند ذهنیت غیرواقعی ایجاد کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ اعتماد جوانان و نخبگان تأکید کرد: اگر رویدادی را اجرا می‌کنیم صرفاً یک اقدام ظاهری نیست بلکه یک حرکت نتیجه گرا  است  لذا  با همین نگاه واحد  توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی شتاب‌دهنده‌هایی را تعریف کرد.
وی تصریح کرد: نباید به تربیت نیروی کارشناس به عنوان یک رویداد نگاه شود بلکه یک  رویداد ماندگار است که اثرات آن  در اقتصاد و جامعه نهادینه  می شود؛ یکی از خروجی‌های موفق این طرح، افزایش انگیزه در نسل‌های بعدی خواهد بود .
مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این رویداد گفت : رویداد کسباتور با هدف شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر ،هم افزایی و نواوری جمعی در حل مسایل زیست بوم کسب و کار با همت مرکز تخصصی کسب و کار اتاق بازرگانی  فعالیت خود را آغاز کرد.
احسان شهیر ادامه داد :  فعالیت های اقتصادی  در زیست بوم کسب و کار  دارای چالشهایی است و  رفع این چالشها به مدد بازوان نخبگان میسر است و طرح کسباتور بستری است برای حل مسائل زیست بوم و لذا از 2ماه پیش فرایند جذب و گزینش نخبگان از بین قریب 200 نفر متقاضی از اعضای بنیاد نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر استان منتخبینی مشخص و پس از گزینش و آزمون 50 نفر پذیرش شدند؛
در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان و اتاق بازرگانی به امضای منصور شریعتی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان و مسعود گلشیرازی  رئیس اتاق بازرگانی اصفهان رسید.
رویداد کسباتور، با هدف شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر در حوزه کسب و کار روز گذشته افتتاحیه شروع دوره توانمندسازی بود تا در گروه‌های کوچک‌تر با همراهی مربی و راهنمایان تخصصی توانمندسازی این افراد آغاز شود.
لازم به ذکر است واژه « کَسبآتور » ، (کسب باتور) ترجمان اکوسیستم کسب و کار: این مرکز، كارآفرينان با تجربه، شبكه‌های نخبگانی و خبرگان زیست بوم کسب و کار و ابزارهايي  را فراهم مي‌آورد كه براي موفقيت تیم های کسب و کار الزامي است. يك ابزار توسعه اقتصادي كه به منظور تسريع رشد و موفقيت شركت‌هاي كارآفرين از طريق عرضه منابع و خدمات حمايتي كسب و كار طراحي شده است ترکیبی ابداعی از دو واژه «کسب و کار» و دستگاه «انکوباتور» است، انکوباتور ابزاری آزمایشگاهی است که با کنترل دما، اکسیژن و سایر عوامل محیطی شرایط مساعدی برای رشد فراهم می‌کند. 
 
آلبوم تصاویر کسباتور