تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1399
کد 3571

موافقت وزیر صمت با پیشنهاد رئیس اتاق اصفهان

مدل مثلثی اقتصاد مقاومتی در اصفهان اجرا می‌شود

وزیر صمت در سفر به اصفهان با پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مبنی بر اجرای مدل سیاست مردمی نمودن اقتصاد مقاومتی با الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهادی (CSR) موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نخستین حضور علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صمت در اصفهان فرصت مغتنمی برای فعالان اقتصادی بود تا با طرح دغدغه‌های خود در شرایط خاص اقتصادی کشور، از وزیر بخواهند تا با رفع چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف راه را برای حرکت رو به رشد اقتصاد استان تسهیل کند.
یکی از پیشنهادات مطرح شده در این سفر، مدل سه گانه مدیریت مردم سالارانه اقتصاد مقاومتی بود که از سوی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد و مورد استقبال و موافقت وزیر صمت قرار گرفت.
گلشیرازی خواستار اجرای پایلوت این مدل در اصفهان شد و عنوان کرد: اگر تفویض اختیار به استان اصفهان، سازمان صمت و اتاق بازرگانی از دستاوردهای این سفر قرار گیرد، از این اعتماد می‌توان به عنوان یک مدل موفق در طول زمان یاد کرد.
اشاره رئیس اتاق اصفهان به مدل اجرای سیاست مردمی نمودن اقتصاد مقاومتی با الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهادی (CSR) است که در سه ضلع آن نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومتی و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار می‌گیرند.
این مدل بر آن است که با استناد به بندهای 1، 20 و 21 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، با احیای مسؤولیت‌های اجتماعی، توسعه متوازن منطقه‌ای را با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های بخش مردمی با کمک معین‌های اقتصادی فرهنگی با محوریت استانداری و با هماهنگی سایر ارکان حاکمیت در بستر توانمندسازی و توان‌افزایی مردم رقم بزند.
با توجه به موافقتی که از سوی وزیر صمت با این پیشنهاد صورت گرفت، اقدامات اجرایی برای آغاز این طرح در استان از سوی اتاق بازرگانی اصفهان آغاز شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک و پس از محقق شدن اهداف این مدل در اصفهان، در کل کشور اجرایی شود.