تاریخ : سه شنبه 18 آذر 1399
کد 3542

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در هفتمین آیین بزرگداشت روز حسابدار :

رسالت مهم حسابداران و مدیران مالی در یاری رسانی به فعالان اقتصادی

هفتمین همایش بزرگداشت روز حسابدار با رویکرد الزامات حسابداری نوین، به همت اتاق بازرگانی اصفهان، دبیرخانه همایش روز حسابدار،انجمن مدیران مالی اصفهان و انجمن صنفی ادارات و موسسات حسابداری و حسابرسی اصفهان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، دراین همایش که به صورت آنلاین برگزار شد ، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تبریک روز حسابداربه  حسابداران و مدیران مالی،  تصریح کرد: صداقت ، امانت داری  و وفاداری سه صفت مهم و  ویژه  ای است که حسابداران علاوه بر  تخصص علمی باید دارا باشند.
مسعود گلشیرازی  با اشاره به استقرار  دولت الکترونیک در سالهای اخیر گفت: پس از   نهادینه شدن عدم شفافیت مالی در رفتار تجاری ، ضرورت  هر چه بیشتر شکل گیری دولت الکترونیک  و سامانه های اطلاعاتی  با هدف  شفاف سازی ساختار اقتصادی  مشخص شد.
وی افزود:حسابداران و مدیران مالی علاوه بر  مسئولیت کسب دانش حرفه ای در حوزه مالی ،  نقش مهمی در  کمک رسانی به بنگاه ها،کارآفرینان و تجاری که با آن ها در ارتباط هستند نیز برعهده دارند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: لازمه تکامل حرکت بنیادینی  که در خصوص شفاف سازی و ایجاد دولت الکترونیک شروع شده است ،  استقرار سامانه های جامع در نهادهای برون سازمانی و از سوی دیگر استقرار  ERP   در نهادهای درون سازمانی و شرکت ها  است .
وی با  بیان اینکه انتظار می رود  تصویب قانون جدید مالیات ها  ،  دوران سختی را برای فعالین اقتصادی رقم بزند ، تصریح کرد:  در این شرایط ، علاوه بر  صداقت ، امانتداری و وفای به عهد  متخصصان حوزه  حسابداری ، رسالت مهم دیگری در همراهی و یاری رساندن به کارفرمایان خود  برای رسیدن به سرمنزل مقصود  به عنوان سربازان اقتصادی در شرایط جنگ اقتصادی دارند تا سه گانه دولت ، بنگاه  و خانوار بتوانند اقتصادی شفاف ، مبتنی بر خرد و پویا  برای ایران رقم بزنند.
گلشیرازی  با تاکید بر این نکته که  فعالیت های  حوزه حسابداری  تاثیر مستقیمی بر رفاه  و معیشت مردم دارد گفت : برقراری چنین نشست ها و همایش هایی به صورت سالیانه   برای شناخت هرچه بیشتر تاثیر  نحوه عملکرد حسابدارن بر  رفاه مردم لازم و ضروری بوده و  امید است نیک اندیشی و تلاش های مخلصانه حسابداران عزیز کشور ، توشه راه برای ایشان و خانواده های آنها باشد.
در ادامه این همایش شش تن از اساتید برجسته حسابداری به بیان نکاتی در خصوص الزامات حسابداری نوین پرداختند. 
در بخش پایانی نیز ضمن تجلیل  از پیشکسوتان این  حوزه ، سوگندنامه حسابداران ،خوانده شد.
 
آلبوم تصاویر هفتمین همایش حسابداری