تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1399
کد 3514

گامی در راستای اعتلای هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان

راه اندازی تماشاکده صنایع دستی اصفهان در محل نمایشگاه

اتاق بازرگانی با هدف کمک به اعتلای بیشتر هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان از طریق ایجاد تماشاکده محصولات صنایع دستی در محل دایمی نمایشگاه های اصفهان، جلسه ای برگزارکرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور رئیس، اعضای هیات نمایندگان و مشاور اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان تشکیل شد، مسعود گلشیرازی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی تاثیر مستقیمی بر میزان اشتغال استان دارد، افزود: با استفاده ازفراغت دوران تحریم می توان اقدامات بنیادینی برای خدمت به استان اصفهان و انتفاع اکوسیستم گردشگری در زمان رونق اقتصادی انجام داد.
وی هدف از تشکیل این جلسه را هم اندیشی و تعامل با انجمن ها و نهادهای مرتبط با صنایع دستی اصفهان  در راستای کمک به افزایش صادرات محصولات این حوزه بیان کرد.
علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز تدوین برنامه بازاریابی بلندمدت در حوزه صنایع دستی با محوریت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و استفاده از ظرفیت های کشورهای دارای پتانسیل در حوزه صنایع دستی بویژه کشورهای عضو اکو برای معرفی و ارایه محصولات آنها در تماشاکده صنایع دستی اصفهان را حایز اهمیت دانست.
وی با بیان اینکه حدود 80 درصد صنایع دستی ثبت شده دنیا متعلق به اصفهان است تصریح کرد: از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور و شبکه های اجتماعی قوی برای فعال شدن صادرات صنایع دستی اصفهان می توان استفاده کرد.
همچنین رضا برادران اصفهانی، رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بر اساس ماده 10 قانون مدنی می توان شرکت ها را به مشارکت های چندجانبه تشویق نمود تا از ایجاد مشکلات احتمالی تشکیل کنسرسیوم جلوگیری کرد.
جلیل جوکار،  رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان نیز از فراهم شدن بستر تشکیل کنسرسیوم صادراتی در عرصه صنایع دستی در استان اصفهان خبر داد و گفت: با همکاری شفاف و اطمینان بخش در بین شرکت های بنام عضو این کنسرسیوم، می توان آینده روشنی را برای صنایع دستی اصفهان رقم زد.
وی ضمن ابراز خرسندی از این حرکت ،آشناسازی صادرکنندگان با تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی را در کمک به افزایش میزان صادرات محصولات این حوزه موثر دانست.
 
آلبوم تصاویر تماشاکده صنایع دستی