تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
کد 350

دکتر ساسان در کانون کارآفرینی استان اصفهان : کارآفرینان ، سوشیانت های هر جامعه اند

یک اقتصاد دان برجسته گفت:کارآفرینان برای هر جامعه مانند سوشیانت هایی هستند که نقش مهم و موثری برای رونق اقتصادی هر کشور دارند.
یک اقتصاد دان برجسته گفت:کارآفرینان برای هر جامعه مانند سوشیانت هایی هستند که نقش مهم و موثری برای رونق اقتصادی هر کشور دارند.

«سوشیانت» در واژگان زبان پهلوی به معنای سودبخش،سودرسان و در معنای گسترده «رهاننده» یا «رهایی بخش» است .
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«عبدالحسین ساسان» در نخستین جلسه کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت:ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد محیط مناسب برای رشد و تعالی کارآفرینان مهمترین رسالت کانون کارآفرینی است .
وی کارآفرینی را ترجمه ناصحیح کلمه Entrepreneur در زبان انگلیسی دانست و گفت: اشتغال زایی و تولید کار به اشتباه در جامعه به معنای کارآفرین ترجمه شده است .
وی افزود:در موضوع کارآفرینی نباید موضوعاتی از قبیل اشتغال ،کمک دولت،جلوگیری از مهاجرت و صادرات مطرح شود زیرا باعث لطمه خوردن به منظور اصلی کارآفرینی می شود .
ساسان در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی تسهیلات بانکی دولت برای اشتغال زایی اشاره کرد و گفت:اغلب این تسهیلات نه اشتغال پایداری ایجاد می کند و تنها باعث هدر رفت منابع بانکی می شوند .
استاد پیشین اقتصاد دانشگاه اصفهان، رسالت اصلی کانون کارآفرینی را نوآوری در محصولات و خدمات تعریف کرد و گفت:استیو جابز و بیل گیتس به عنوان دو کارآفرین برجسته شناخته می شوند که با تولید محصولات نو توانسته اند در اقتصاد جهان تاثیربگذارند.
ساسان اضافه کرد: با آموزش نمی توان کارآفرین در جامعه تربیت کرد زیرا کارافرینان برجسته دنیا با آموزش کارافرین نشدند .
وی وظیفه اصلی کانون کارآفرینی را شناسایی و کشف کارآفرینان و تسهیل امور برای فعالیت آنان دانست و گفت:حمایت از کارآفرینان جامعه و حل مسایل و مشکلات آنان می تواند از دیگر وظایف این کانون باشد .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه گفت: این کانون به همت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با هدف ترویج کارآفرینی در هر استان تشکیل شده است .
وی با اشاره به طرح های دولت های قبل برای اشتغال زایی در کشور گفت:اشتباه دولت ها برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال به کار گرفتن سیاست های کوتاه مدت بوده است که نمونه آن در طرح بنگاههای زود بازده قابل مشاهده است .
وی اضافه کرد: سیاست کلان اقتصادی کشور که بر مبنای اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است ، می تواند با تقویت روحیه کارآفرینی در بین فعالان اقتصادی و جامعه، اهداف مورد نظر را قابل دسترس سازد.
رییس اتاق اصفهان خواستار همکاری و مشارکت کارآفرینان و فعالان اقتصادی در فعال شدن کانون کارآفرینی استان شد و گفت:اهداف و برنامه های کانون به زودی اعلام می شود .

«محسن رنانی»استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت: کانون کارآفرینی باید کانون ایده های نو باشد و زمینه برای جذب کارآفرینان از سوی مسوولین کانون فراهم شود.

«محمدگوهریان»عضو هیات مدیره کانون کارآفرینی استان و دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد موج کارآفرینی در جامعه شد و گفت:با تبلور روحیه کارآفرینی در جامعه موضوع اشتغال و صادرات و رشد اقتصادی در میان مدت حل می شود.

«مسعود صرامی»کارآفرین برجسته کشور در این جلسه خواستار تبیین تفکر کارآفرینی در جامعه شد و گفت: کارآفرین برای نیاز 20 سال آینده برنامه ریزی می کند و بر این اساس محصول یا خدمات جدیدی را خلق می کند .
وی خواستار افزایش شجاعت مسوولین دولتی در تصمیم گیری موضوعات مرتبط با کارآفرینی شد و گفت:بسیاری از کارآفرینان در بین قوانین و مقررات موجود گرفتار می شوند و از فعالیت اصلی خود که همانا نوآوری و خلاقیت است باز می مانند.
وی اضافه کرد:از قانون های نانوشته به نفع شهر و کشور باید استفاده کنیم تا بتوانیم چالش ها و مسایل اقتصادی را برطرف کنیم.
صرامی یارانه نقدی ماهیانه را به مورفین برای جامعه تشبیه کرد و گفت: تا زمانی که بخشی از جامعه به جای تکیه بر توانمندی خود چشم به راه دریافت یارانه ماهیانه است نمی توان انتظار رشد کارآفرینی در جامعه داشت.
وی اضافه کرد: تسهیل شرایط از سوی دولت برای کارآفرینان می تواند روحیه کارآفرینی را در جامعه تقویت کند.

«سروش علیمرادی»دیگر عضو هیات مدیره کانون در این جلسه خواستار مشارکت صنعت گران با دانشگاهها در ارایه فرصت های کارآفرینی به دانشجویان شد و گفت:دفاتر ارتباط دانشگاه با صنعت می تواند نقش موثری در برقراری این ارتبا ط داشته باشد.

«مازیار آل داود»کارآفرین بخش گردشگری استان اصفهان در این جلسه خواستار توجه به کارآفرینی در روستاها شد و گفت: روستاها به دلیل مهاجرت در وضعیت هشدار قرار دارند و با ایجاد روحیه کارآفرینی در بین جوانان روستایی می توان علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به اشتغال زایی آنان کمک کرد.

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: برای افزایش سه برابری تولید ناخالص داخلی از 5 هزار به 15 هزار دلار باید زمینه برای رشد و تعالی کارافرینان در جامعه فراهم شود.

«حسین انصاری»دیگر عضو هیات مدیره کانون در این جلسه خواستار توجه کانون به صادرات شد و گفت: تولید محصول نباید برای داخل کشور متمرکز شود بلکه باید نگاه کانون به صادرات معطوف شود .

آلبوم تصاویر کانون کارآفرینی-6-94