تاریخ : يکشنبه 8 شهريور 1394
کد 348

مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تهران: بنگاههای اقتصادی ایران برای افزایش رقابت با همتایان خارجی باید انگیزه کارکنان خود را افزایش دهند

مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تهران گفت: بنگاههای اقتصادی ایران برای افزایش رقابت با همتایان خارجی قبل از هر اقدام باید انگیزه کارکنان خود را افزایش دهند.
مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تهران گفت: بنگاههای اقتصادی ایران برای افزایش رقابت با همتایان خارجی قبل از هر اقدام باید انگیزه کارکنان خود را افزایش دهند.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«علیرضا یوسفی» در کارگاه آموزشی «سی تدبیر اساسی برای افزایش انگیزه در سازمان »در سالن اجتماعات اتاق اصفهان تصریح کرد: در شرایطی که شرکت های بین المللی منتظر باز شدن بازار ایران به روی محصولات و خدمات آنان است ،شرکت های داخلی باید بتوانند خود را برای رقابت سنگین و نفسی گیر با همتایان خارجی آماده کنند.
وی احترام به زيردستان را یکی از عوامل ایجاد تحول و انگیزش در کارکنان هر بنگاه اقتصادی دانست و گفت: احترام پديده انگيزشي است كه از طريق آن فرد و نيروي كار نوعي ارتباط معنوي با كار و عمليات اجرايي پيدا نموده و بسياري از استعدادهاي خود را در اين وادي نمايان مي سازد.
وی تصریح کرد:مديران ارزشي كه به نيروي تخصصي و معنوي افراد تحت مجموعه خود اهميت مي‌دهند بهتر از ديگران مي توانند زمينه ساز ارزش هاي حاكم بر كار باشند.
یوسفی ملاحظه كار بودن را دومین عامل ایجاد تحول و انگیزش در سازمان برشمرد و گفت:بسياري از مديران بر اين نكته تاكيد دارند كه تخصص و اجراي كار به موقع از ضرورتهاي انسجام سازماني به شمار مي آيد و ليكن در زمان اجراي اين فرآيند كم و كاستي هايي رخ مي دهد كه مدير مي بايد از آنان چشم پوشي نمايد.
وی اظهار کرد: كاركناني كه در محيط پويا و فعال كه همواره مديران آنان الگوي راهبردي و استراتژيك آنان به شمار آمده ، همواره داراي روحيه قوي ، با اعتماد به نفس و اميدوار به آينده اند.
یوسفی تصریح کرد: . نظام پيشنهاد و صدور دستور را يكي از مباني اجرايي در فعاليتهاي اداري و سازمان دستورات صادره مي باشد و رهبر سازمان و مديران زير مجموعه بايد براي پرسنل تحت امر خويش مباني اين دستورات را به شكل صحیح ترسيم کنند .
استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: از عمده ترين راهكارهاي دخالت ديگران در طرح ها ، بحث عملياتي بودن آن است بدين منظور كه كاركنان اين احساس را در فرآيند تصميمات سازمان داشته باشند كه نظريات آنان در احساس و ره پويه عمليات اجرايي است.
وی تفويض اختيار ، نشان دادن هدف به پرسنل، پايداري رفتار،خويشتن داري در ناراحتي و ناملايمات ديگران،توجه به نظام پيشنهادات كاربردي و عملي،نظام مطلوبيت تحمل شنيدن عقايد ديگران،سخن گفتن،آگاهي دادن به كاركنان از برنامه ها و اهداف،طرح پيشنهاد بر اساس خواست دروني رهبري سازمان،نحوه توجه به ضعيف ترين پيشنهادات،روش هاي تقويت ميل به كاركردن در پرسنل،جلوه نمايي فعاليت پرسنل در سازمان،مشورت مستقيم،بيان اشتباهات عملياتي در امور،نظام انتقادات و پيشنهادات عمومي،انتقاد خصوصي،روش هاي تحسين، اعتماد سازي در جهت انجام امور محوله،پاداش،تصميمات مشاركتي، ارزيابي عملكرد پرسنل،عوامل ايجاد كار براي پرسنل و طراحي سازمان مطلوب از دیگر عوامل افزایش انگیزه در سازمان ها و بنگاههای اقتصادی برشمرد.
این کارگاه به همت کمیسیون سیاستگذاری و پایش و با همکاری کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارت راهبری و برنامه¬ریزی اعضاء اتاق، فعالان اقتصادی و رؤسای تشکل¬های اقتصادی استان برگزار شد.

آلبوم تصاویر 8-6-94