تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
کد 347

سهل آبادی در کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان :اتاق بازرگانی بستر حضور فعالان اقتصادی را برای پیگیری مسایل و مشکلات مرتبط فراهم می کند

رییس اتاق اصفهان با اشاره به بالا رفتن انتظار فعالان اقتصادی از اتاق بازرگانی گفت:اتاق بستر مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی جهت پیگیری مسایل و مشکلات فراهم می کند و انتظار می رود که اعضا و فعالان اقتصادی فعالیت پررنگ تر از گذشته در بخش تشکلی و صنفی داشته باشند.
رییس اتاق اصفهان با اشاره به بالا رفتن انتظار فعالان اقتصادی از اتاق بازرگانی گفت:اتاق بستر مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی جهت پیگیری مسایل و مشکلات فراهم می کند و انتظار می رود که اعضا و فعالان اقتصادی فعالیت پررنگ تر از گذشته در بخش تشکلی و صنفی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»در سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان افزود: هدف اصلی تشکیل این کمیسیون ایجاد هماهنگی بین کمیسیون ها و بخش اجرایی جهت پیگیری مسایل فعالان اقتصادی و همچنین بهبود فضای کسب و کار است.
رییس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی خوب نیست ،افزود:تشکل های اقتصادی با محوریت اتاق باید با جدّیت مسایل واحدهای صنعتی و خدماتی را دنبال کنند.
سهل آبادی خاطر نشان کرد:بخش خصوصی می تواند در قانون گذاری و تصیم گیری مشارکت داشته باشد و این مشارکت با حضور نمایندگان واقعی بخش تولید و صنعت در مجلس معنا پیدا می کند.
وی عارضه یابی از وضعیت بخش های مختلف اقتصاد را یکی از وظایف کمیسیون های اتاق برشمرد و گفت: این عارضه یابی می تواند به شفاف سازی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی کمک کند.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون سیاست گذاری و پایش تلاش می کند با تعریف استراتژی چهار ساله برای اتاق زمینه فعالیت هدفمند و منسجم برای اتاق فراهم سازد .
وی تصریح کرد:این کمیسیون در گام نخست تلاش می کند که مبانی برنامه ریزی استرتژیک برای تشکل های اقتصادی را به صورت کلی برای اعضا آموزش دهد .
وی اظهار داشت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید بتواند برای خود برنامه چهار ساله طراحی و اجرا کند و پس از آن برای سیاست های اقتصادی کشور نسخه اجرایی ارایه کند از این رو اتاق اصفهان در دوره جدید به دنبال تدوین برنامه چهار ساله برای بخش های مختلف است.

«علیرضا یوسفی»مدیرمرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه تهران در این جلسه با ارایه آموزش کاربردی برنامه ریزی راهبردی برای کمیسیونهای تخصصی اتاق اصفهان گفت: برنامه ریزی فرايندي است كه تعيين مي كند سازمان به آنجايي كه مي خواهد برسد، چگونه برسد. در برنامه ريزي، مديران آينده را مي نگرند، اهداف سازمان را مشخص مي كنند و استراتژيها را به منظور نيل به اينگونه اهداف بسط مي دهند.
وی افزود:وسعت و پيچيدگي برنامه ريزي بستگي به پيچيدگي وكثرت اهداف دارد. اساس برنامه ريزي، بر آگاهي از فرصتها و تهديدهاي آتي و چگونگي استفاده از فرصتها و مبارزه با تهديدها قرار دارد.
یوسفی برنامه ریزی استراتژیک را فرآیند تدوین ماموریت واهداف بلندمدت وچگونگی دستیابی به آنها تعریف کرد و گفت: برنامه ریزی استراتژیک یک برنامه ریزی بلند مدت است و معمولاً برای دوره های پنج ساله تدوین می شود وهر سال مورد بازبینی و اصلاح قرارمی گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در طی فرایند برنامه ریزی استراتژیک که یک فرایند یادگیری و ممارست برنامه ریزی است همگرایی ، اشتراک مساعی و تعامل نیروهای برنامه ریز و اجرایی و نیرو ها در همه سطوح سازمان بوجود می¬آید . این کار موجبات انتقال تجارب مفید ، یادگیری ایده ها و دیدگاه ها می شود .
یوسفی تصریح کرد:در طی فرایند برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای از هنجارها ، ظوابط ، ارزشها و الگو ها شناخته می شوند و پس از توافق عمومی بینشهای هدایت و برنامه ریزی شناخته می شوند.
وی یادآور شد: مدیران ارشد صف و ستاد باید حامی، مدافع و تداوم بخش برنامه ریزی استراتژیک و قادر به اجرا و هدایت آن باشند.- اشتراک مساعی و اتفاق نظر از سازو کارهای اصلی تدوین و تنظیم برنامه های استراتژیک محسوب می شود.

آلبوم تصاویر کمیسیون سیاست گذاری-6-94