تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1399
کد 3372

با حضور دستگاه‌های اجرایی حوزه برق استان انجام شد:

پیگیری مشکلات تامین برق فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان

در راستای پخش برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تامین برق» با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و صدا و سیمای مرکز اصفهان، نشستی پیرامون پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی طرح شده در این برنامه با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان غلامرضا اخوان فرید، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در این نشست با بیان اینکه تامین برق یکی از زیرساخت‌های مهم مورد نیاز تولید و صنعت است، تصریح کرد: در صورت ناتوانی در تامین زیرساخت های لازم برای تولید، نمی‌توان استقبال از صنعت و تولید و رشد سرمایه‌گذاری را انتظار داشت. 
وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین و دستورالعمل های موجود با شعار جهش تولید منافات دارد، تاکید کرد: لازم است در شرایط بحرانی موجود با کاهش فشار از روی تولیدکننده به ویژه تولیدکنندگان محصولات استراتژیک، از تعطیلی واحدها جلوگیری کنیم. 
بهنام ابراهیمی، مدیر واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، امکان دسترسی به برق را یکی از مولفه های سنجش کسب و کار دانست و گفت: بر این اساس، با توجه به رویکرد اتاق بازرگانی در دوره نهم مبنی بر پیگیری مجدانه مشکلات فعالان اقتصادی و کمک به بهبود شاخص های محیط کسب و کار؛ این موضوع را در دستور کار برنامه گفتگوی ویژه خبری قرار دادیم. 
وی هدف از برگزاری این نشست را طرح و پیگیری مشکلات موردی اعضا در حوزه برق عنوان و ابراز امیدواری کرد با تعامل مسئولان این حوزه شاهد رفع مشکلات باشیم. 
ابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی قوانین و آیین‌نامه‌ها دست مدیران دستگاه های دولتی را برای کمک به رفع مشکلات صاحبان تولید و صنعت بسته است، «هیات مقررات زدایی» را دستگاه اصلاح مقررات فراقوه‌ای دانست و گفت: از طریق پیگیری و طرح این نوع قوانین و آیین‌نامه‌ها در این هیات، می‌توان به رفع مقررات مخل محیط کسب و کار پرداخت.
در ادامه این جلسه که با حضور معاونت فروش و خدمات مشترکین، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، مدیران دفتر خدمات مشترکین و امور دیسپاچینگ اداره برق منطقه‌اي استان اصفهان، معاون فروش و خدمات مشترکین حوزه تامین برق شهرستان اصفهان و همچنین، نمایندگان شش تشکل اقتصادی و 10 شرکت عضو اتاق بازرگانی برگزار شد، نمایندگان شرکت ها مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه نیز به پاسخگویی و پیگیری این مشکلات پرداختند.
 
آلبوم تصاویر مشکلات برقی اعضا