تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
کد 336

نایب رییس اتاق اصفهان : ظرفیت مرکز داوری اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی تبیین شود

نایب رییس اتاق اصفهان گفت: ظرفیت مرکز داوری اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی تبیین شود. به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «مصطفی رناسی» در جمع اعضای مرکز داوری اتاق اصفهان گفت: اختلافات و دعاوی بین فعالان اقتصادی و رجوع به دادگستری و مباحثی نظیر اطاله دادرسی می تواند پیگیری دعاوی از مرکز داوری در کمترین زمان را ممکن سازد
نایب رییس اتاق اصفهان گفت: ظرفیت مرکز داوری اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «مصطفی رناسی» در جمع اعضای مرکز داوری اتاق اصفهان گفت: اختلافات و دعاوی بین فعالان اقتصادی و رجوع به دادگستری و مباحثی نظیر اطاله دادرسی می تواند پیگیری دعاوی از مرکز داوری در کمترین زمان را ممکن سازد.
وی با اشاره به نقش مرکز داوری اتاق در حل و فصل اختلافات فعالان اقتصادی گفت: زمینه برای افزایش توان و بهره وری و گسترش فعالیت های اتاق بایستی فراهم گردد و حقوق دانان و وکلای دادگستری استان می توانند از ظرفیت مرکز داوری برای حل صریح مسایل فعالان اقتصادی استفاده کنند.

«کامران پورجوهری» مشاور حقوقی اتاق و مسوول مرکز داوری اتاق اصفهان ضمن بیان تاریخچه شکل گیری این مرکزگفت:استان اصفهان ظرفیت در مسایل حقوقی دارای تنوع بسیاریست که از این شرایط می توان برای توسعه مرکز داوری اتاق بهره گرفت.
وی به تعامل مرکز داوری اتاق اصفهان با سازمان ها و نهاد ها از جمله دادگستری و کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اشاره کرد وگفت:نهادینه شدن مرکز داوری اتاق و در پی آن سازمان یافتن فرایند حل و فصل اختلافات فعالان اقتصادی نیاز به تعامل و همفکری بیشتری میان تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط دارد.

« محمدگوهریان» دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در خود به ایجاد تحولی اقتصادی پس از وقوع توافق ژنو در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس نیاز است تا از کلیه ظرفیت های حقوقی بین الملل برای بهره برداری از شرایط موجود و توسعه فعالیت های بین المللی فعالان اقتصادی استفاده شود .
وی بر استقلال مرکز داوری و داوران مرکز تاکید کرد و جلب اعتماد فعالان اقتصادی را از جمله شاخص های مهم این مرکز برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی در قراردادهای با نهادها و سازمان های دولتی با مشکلاتی روبرویند که مرکز داوری می تواند به آنان کمک کند تا این مشکلات برطف شود.

«قدرت الله نوروزی» از وکلای دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان پیرامون مسایل حقوقی و مساله داوری و تاثیر آن در توسعه و افزایش بهروری فعالیت بنگاه های اقتصادی گفت : مرکز داوری اتاق می تواند برای کاهش بسیاری از معضلات و مشکلاتی که طرح دعاوی اقتصادی بنگاه ها در دادگستری به همراه دارد، نقش سازنده ای را ایفا نماید.

«حسین ادیب» عضو هیات رییسه کانون وکلای دادگستری اصفهان و نایب رییسه این کانون، در خصوص آمادگی وکلای دادگستری جهت همکاری با مرکز داوری اتاق اصفهان اعلام آمادگی کرد .
در این جلسه مقرر شد نشست مشترک هماهنگی داوران مرکز اتاق بازرگانی و اعضای کمیته حقوقی اتاق به طور مستمر در محل اتاق برگزار، پیشنهادات و تدابیر لازم جهت افزایش کارکرد مرکز داوری در حل و فصل اختلافات بین تجار، ارایه و اتخاذ گردد.همچنین داوران اتاق از حداکثر ظرفیت های علمی و عملی خود جهت ارجاع پرونده ها به مرکز داوری (حتی المقدور پنج پرونده تا شش ماه آینده ) اقدام نمایند.مقرر شد جلسه مشترک فیمابین هیات رییسه اتاق و هیات رییسه کانون وکلای دادگستری مرکز از ظرفیت های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

آلبوم تصاویر مرکز داوری-5-94