تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399
کد 3233

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

فرهنگ سازی؛ مهم ترین راهکار کاهش وقوع جرم در کشور است

مجتبی کاروان، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: فرهنگ سازی، مهم ترین راهکار کاهش وقوع جرم در کشور است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از کادر دستگاه قضا گفت: کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا نیازمند فرهنگ سازی بوده و در صورت همدلی و همراهی، بسیاری از مشکلات جامعه امروز برطرف خواهد شد. 
وی با تبیین اقدامات کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق در زمان بحران سیل سیستان و بلوچستان و پاندمی کرونا، تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از خانواده های بحران زده و افراد نیازمند در زمان شیوع کرونا را از جمله اقدامات اتاق اصفهان با همراهی دستگاه های مختلف و خیریه ها بیان نمود. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: تجربه اثبات کرده است که همدلی و گذشت، در کاهش مشکلات نقش مؤثری دارد. 
کاروان تصریح کرد: به لطف خداوند و همکاری و همیاری فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی اصفهان توانست هم در تامین اقلام بهداشتی و هم بسته های معیشتی خانواده های نیازمند در زمان بحران یاری رسان مردم باشد.  
حبیبی: افزایش پرونده های قضایی، ناشی از زیاد بودن عناوین مجرمانه در کشور است
محمدرضا حبیبی
، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز ضمن مبارک خواندن نفس ورود فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی به مباحث اقتصادی گفت: افزایش ورودی پرونده های قضایی به دادگستری به دلیل جرم خیز بودن کشورمان نبوده و ناشی از زیاد بودن عناوین مجرمانه در کشور است. 
وی با  تشکر از اتاق بازرگانی اصفهان، انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اجتماعی را موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری دانست و افزود: مباحث پیشگیرانه اجتماعی در فعالیت های اقتصادی صاحبان کسب و کار نیز تاثیرگذار است. 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، همچنین از انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع کرونا در دادگستری اصفهان خبر داد و تصریح کرد: ابلاغ الکترونیک و برگزاری دادگاه ها به صورت مجازی، از جمله این اقدامات است. 
صفایی: پویش ششم کمیسیون مسئولیت های اجتماعی « پویش نذر ماسک» است
همچنین امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و سمن‌ها ذیل کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی با بیان اینکه کرونا به ما آموخت که همه مسئول هستیم، افزود: پویش «هر شهروند، یک دیده بان» دارای بازخورد مثبتی بوده است. 
وی از راه اندازی پویش ششم کمیسیون مسئولیت های اجتماعی باعنوان « پویش نذر ماسک» در ایام محرم خبر داد. 
 
آلبوم تصاویر بازدید کاروان از دادگستری