تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394
کد 318

در دیدار اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان با هیات رییسه اتاق اصفهان مطرح شد؛ آلمان می خواهد ارتباط اقتصادی با استان اصفهان را مانند گذشته احیا کند

رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: آلمان می خواهد ارتباط اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان را مانند گذشته نه چندان دور احیا کند.
رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: آلمان می خواهد ارتباط اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان را مانند گذشته نه چندان دور احیا کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«برترام ماریا بروسارت» Bertram Brossardt در دیدار با جمعی از هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: ارزش صادرات کالا به ایران از استان باواریا 250 میلیون یورو در سال است و این درحالیست که صادرات ایران به آلمان مانند سال 2002 بسیار اندک است.

وی با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی آلمان و ایران گفت:هر دو کشور می توانند شرکای خوبی برای هم باشند و باید از فرصت پیش آمده توافق ایران با کشورهای1+5 نهایت بهره برداری صورت گیرد.
وی اضافه کرد:بیش از 50 درصد تولیدات صنعتی ایالت باواریا صادر می شود که سهم آمریکا 12 درصد و سهم کشور چین 10 درصد می باشد.گفتنی است ارزش صادرات این ایالت به آمریکا سالانه 20 میلیارد یورو است .
بروسارت با اشاره به تشکیل کمیسیون آینده پژوهی در اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا گفت:این کمیسیون با حضور دانشمندان برجسته توانسته جهت یابی صحیحی به شرکت های کوچک و متوسط این ایالت ارایه دهد.
وی دیجیتالی شدن بخش های اقتصادی را یکی از لازمه های هر کشور در دنیای امروز برشمرد و گفت:اگر نتوانیم هوشمندی را به همه بخش ها بویژه صنعت خودروسازی ببریم در غیراینصورت شرکت های دیگر قادر به تولید خودرو در آینده خواهند بود و آلمان از میدان رقابت حذف خواهد شد.

وی توجه به خواسته مشتریان را مهمتر از تولید انبوه در اقتصاد هزاره سوم دانست و گفت: به جای تولید انبوه باید به سلیقه تک تک افراد توجه داشت .
وی با اشاره به انرژی های مورد مصرف در آلمان گفت: استفاده از انرژی نیروگاه های هسته ای به شدت در آلمان کاهش یافته است و توجه ویژه ای به انرژی های تجدید پذیر و ذخیره سازی آنان در آلمان می شود.
وی با اشاره به تغییرات اقلیمی در دنیا بویژه در کشور آلمان گفت:کشورهایی که دامنگیر تغیرات اقلیمی می شوند باید پیش بینی کنند که چه مواد غذایی را بر اساس شرایط آینده تولید کنند .

از انتقال تکنولوژی آلمان به صنعت استان اصفهان استقبال می کنیم

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این دیدار از آمادگی استان اصفهان در انتقال تکنولوژی از آلمان و ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای آن کشور خبر داد.
وی آلمان را انتخاب اول صنعتگران استان اصفهان در بهره برداری از تکنولوژی دانست و گفت:پیش از انقلاب آلمان نقش موثری در آموزش فنی و حرفه ای ایران داشت و بسیاری از دانش آموختگان این مرکز امروز دارای یک واحد تولیدی می باشند .
«آناآنگل کوهلر »( Anna Engel Kohler)مدیر عامل هلدینگ آموزش های اقتصاد و صنعت ایالت باوریای آلمان در این دیدار از آمادگی این ایالت در راه اندازی دوره های اموزشی ویژه و تخصصی برای صنایع استان اصفهان خبر داد و گفت:آموزش به عنوان اصلی ترین عامل موفقیت در واحدهای صنعتی به شمار می آید و این هلدینگ آموزشی می تواند نیروی انسانی واحدهای صنعتی استان را در سطوح مختلف آموزش دهد .
وی خاطر نشان کرد:این هلدینگ آموزشی در کشورهای چین ،برزیل ، مکزیک و کشورهای آفریقایی دوره های آموزشی برگزار کرده است .
«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان خواستار انتقال تجربه ایالت باواریای آلمان به اصفهان در برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت شد وگفت: اصفهان و آلمان رابطه قابل توجهی در صنعت و انتقال تکنولوژی دارند و از این رو می توانند با آموزش نیروی انسانی مجرب نقش مهمی در توسعه صنعت استان ایفا کنند.
وی تاکید کرد:استان اصفهان پذیرای تکنولوژی مدرن و به روز آلمان است و بازاری برای تکنولوژی های قدیمی نخواهد بود.
گفتنی است ایالت باواریا در جنوب آلمان با جمعیتی بیش از 13 میلیون نفر واقع است و 30 درصد تولید ناخالص داخلی آلمان را به خود اختصاص داده است.در این ایالت اغلب صنایع کشور آلمان از جمله صنعت خودروسازی ،فناوری اطلاعات ،مواد غذایی،سرامیک و غیره فعال می باشند و نرخ بیکاری این ایالت نسبت به 6 درصد کل کشور تنها 3 درصد است.

آلبوم تصاویر هیئت آلمانی-5-94