تاریخ : دوشنبه 19 مرداد 1394
کد 314

سهل آبادی در پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان:دیدار با هیات های خارجی بلند پایه انحصار شرکت های دولتی نشود

رییس اتاق اصفهان با اشاره به حضور هیات های خارجی در ایران و ملاقات ویژه شرکت های دولتی با آنان گفت:بایستی شرایطی فراهم شود که شرکت های بخش خصوصی نیز بتوانند با همتایان خارجی دیدارهای تخصصی داشته باشند و دیدار با هیات های بلند پایه خارجی تنها به شرکت های دولتی و نیمه دولتی اختصاص پیدا نکند.
رییس اتاق اصفهان با اشاره به حضور هیات های خارجی در ایران و ملاقات ویژه شرکت های دولتی با آنان گفت:بایستی شرایطی فراهم شود که شرکت های بخش خصوصی نیز بتوانند با همتایان خارجی دیدارهای تخصصی داشته باشند و دیدار با هیات های بلند پایه خارجی تنها به شرکت های دولتی و نیمه دولتی اختصاص پیدا نکند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:برای نقش آفرینی بخش خصوصی ایران باید در تمامی عرصه ها از جمله روابط خارجی با شرکت های بین المللی از این ظرفیت استفاده کرد . وی ایجاد و تقویت روابط خارجی شرکت های ایرانی را امری لازم و ضروری دانست و گفت:پس ازتوافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1 فرصت مناسبی برای حضور شرکت های ایرانی در بازارهای بین المللی بوجود امده که با حمایت دولت می توان زمینه تقویت شرکت های داخلی را فراهم ساخت . سهل آبادی در بخشی از سخنان خود به تصویب و راه اندازی 19 کمیسیون اتاق ایران اشاره کرد و گفت:اتاق های استانی نیز دیدگاه هایی برای افزودن یا کاستن کمیسیون ها دارند که پیشنهاد می شود اتاق ایران این نظرات را مورد توجه قرار دهد. سهل آبادی خواستار استفاده از ظرفیت شورای روسای اتاق های بازرگانی استان ها برای تدوین رویکرد اتاق ایران نسبت به مسایل اقتصادی کشور شد و گفت:این شورا می تواند نقش موثری در ارایه دیدگاه بخش خصوصی به قوای سه گانه کشور در اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی داشته باشد . سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه برندسازی شهر اصفهان برای جذب گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت:اتاق اصفهان با هدف جذب گردشگران خارجی با همکاری استانداری و شهرداری پروژه برندسازی شهر اصفهان با استفاده از نمونه های موفق جهانی آغاز کرده است. وی توضیح داد:اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی همواره مهد تمدن در دوره های مختلف تاریخی بوده است که زمینه همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی فراهم ساخته است .

اتاق ایران می تواند از ظرفیت استان ها برای انعکاس دیدگاه ها و نظرات بخش خصوصی استفاده کند
«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد شبکه ارتباطی هماهنگ بین کمیسیون های اتاق ایران با اتاق های استانی شد و گفت:اتاق ایران می تواند از ظرفیت اتاق های استان ها برای انعکاس دیدگاه ها و نظرات بخش خصوصی بیشتر استفاده کند.

تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از مهمترین دغدغه تولید کنندگان است
«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه به برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون اشاره کرد و گفت:تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از مهمترین دغدغه تولید کنندگان است که نیازمند مشارکت بیشتر دولت و بانکها در این زمینه است.

کمیسیون های اتاق ایران بر اساس وزارت خانه و کمیسیون های مجلس باشد
«بهرام سبحانی»رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به وجود کمیسیون های تخصصی مجلس برای اساس وزارت خانه دولت گفت:مجلس و دولت بر اساس موضوعات موجود، وزارت خانه ها و کمیسیون های متناظر آن را تشکیل می دهند و اتاق بازرگانی می تواند از این الگو برای انعکاس مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی بهره گیرند. وی ایجاد ارتباط سازمانی کمیسیون های اتاق ایران با استانها را اقدامی موثر در رصد فضای کسب و کار و ارایه راهکارهای اجرایی دانست و گفت:کمیسیون های اتاق ایران می تواند جمع بندی دیدگاه های کمیسیون اتاق های استان ها را به دولت و مجلس ارایه کند .

کمیسیون های اتاق ایران با استان ها متناظر باشد
«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به تاثیرگذاری کمیسیون های اتاق گفت: کمیسیون ها باید نمایانگر وضعیت کسب و کار واحدهای تولیدی،توزیعی و خدماتی باشند و اتاق ایران با استفاد از ظرفیت اتاق های استانی می تواند خوراک مناسبی برای انعکاس دیدگاه های بخش خصوصی به سایر بخش ها تهیه کند.وی خواستار متناظر شدن کمیسیون های اتاق ایران با کمیسیون های استانی اتاق های بازرگانی شد و گفت: فعالیت کمیسیون های اتاق های بازرگانی بایستی در راستای کمیسیون های اتاق ایران باشد .

عنوان کمیسیون های اتاق ایران باید بر اساس مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی نام گذاری شود
«مسعود گلشیرازی»رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه گفت:عنوان کمیسیون های اتاق ایران باید بر اساس مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی نام گذاری شود.وی از تعطیلی هفت ماه کمیسیون های اتاق ایران انتقاد کرد و گفت:در طول این مدت موضوعات متعددی در بخش های اقتصادی اتفاق افتاد که نیازمند حضور پررنگ اتاق در تصمیم گیریها بودیم .

کمیسیون های اتاق ایران بایستی دیدگاه کمیسیون ها استان ها را جمع آوری و دسته بندی کند
«احمد خوروش»رییس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در این جلسه خواستار انعکاس دیدگاه اتاق اصفهان به اتاق ایران در موضوع عناوین کمیسیون ها شد و گفت:اتاق ایران متشکل از اتاق های استان هاست و کمیسیون های اتاق ایران بایستی دیدگاه کمیسیون ها استان ها را جمع آوری و دسته بندی نمایند.

برای جذب گردشگر خارجی باید برای اصفهان برند سازی کنیم
«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این جلسه گفت:برای جذب گردشگران خارجی ناگزیر به برندسازی شهر اصفهان در تمامی بخش ها هستیم و بر این اساس یک گروه کارشناسی از اساتید علوم ارتباطات ،مردم شناسی و برندسازی تراز اول کشور به پژوهش در زمینه برند اصفهان پرداختند.

کمیسیون های اتاق ایران با استان ها همگرایی داشته باشد
«امیر کشانی»رییس کمیسیون آموزش،پژوهش و توانمندی سازی جوانان اتاق اصفهان خواستار همگرایی کمیسیون های اتاق ایران با استان ها شد و گفت:کمیسیون های اتاق باید بر اساس مسایل و مشکلات موجود نام گذاری شود و از طولانی بودن عناوین آن باید جلوگیری کرد .

کمیسیون های اتاق ایران با اتاق استان ها وحدت رویه داشته باشند
«حمیدرضا قلمکاری»رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق اصفهان در این جلسه خواستار وحدت رویه کمیسیون های اتاق های بازرگانی شد و گفت:این وحدت رویه به تقویت فعالیت جمعی کمیسیون ها در ارایه مسایل و مشکلات بخش های اقتصادی منجر می شود.

«محمد گوهریان»دبیر کل اتاق اصفهان در این جلسه از برگزاری رویداد کارآفرینی هم نت با حضور 130 نخبه کشور در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: در این رویداد 20 طرح سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارایه و تعداد 15 سرمایه گذار در حال بررسی این طرح ها می باشند.

آلبوم تصاویر هیات نمایندگان-5-94