تاریخ : يکشنبه 11 مرداد 1394
کد 300

در نشست مشترک اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف با اتاق بازرگانی و سازمان صنعت ،معدن و تجارت اصفهان؛

راههای توسعه بازار صادراتی فرش دستباف اصفهان/هفته اصفهان با فرش های دستبافت در برزیل

نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و همچنین صادرکنندگان فرش دستباف و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در دفتر دبیرکل اتاق اصفهان برگزار شد.
نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و همچنین صادرکنندگان فرش دستباف و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در دفتر دبیرکل اتاق اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این نشست گفت:اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل های اقتصادی می تواند با بررسی مسایل و مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ،راهکارهای بهبود را به مسوولین و تصمیم سازان اقتصادی ارایه کند.
وی تصریح کرد:اتاق می تواند در بخش فرش زمینه توسعه صادرات را با همکاری تشکلهای اختصاصی از جمله اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فراهم کند.
وی با اشاره به مراحل نهایی امضای تفاهم نامه اتاق بازرگانی برزیل با اصفهان گفت:در گام نخست همکاری بین دو اتاق مقرر شد در کنار برگزاری المپیک 2016 ریودژانیرو برزیل هفته فرهنگی اصفهان در این شهر برگزار شود و ورودی سالن های اصلی المپیک با فرش دستباف اصفهان تزیین داده شود.
وی تصریح کرد:هفته فرهنگی اصفهان این فرصت را به فعالان عرصه فرش و صنایع دستی می دهد تا تولیدات خود را در حاشیه برگزاری بازیهای المپیک ارایه کنند.
جباری بازاریابی محصولات تولیدی بویژه فرش اصفهان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:باید از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان اصفهان در رویدادهای بین المللی استفاده کرد.
موزه فرش اصفهان ساخته می شود
«محمد مجیری»معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت:کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان تا مهرماه سال جاری به همت اتاق بازرگانی راه اندازی می شود.
وی از ضرورت ساخت موزه فرش دستباف در اصفهان خبر داد و گفت: این موزه می تواند ظرفیت ها و توانمنی های فرش را به گردشگران خارجی و صادرکنندگان نشان دهد.وی تصریح کرد:جانمایی موزه فرش اصفهان در دست بررسی است.
مجیری بررسی برپایی نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف استان در کشورهای خاورمیانه و اروپایی،حمایت از حضور پررنگ تولید کنندگان و صادرکنندگان استان در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور و اعزام همزمان هیات های تجاری فعالان فرش به نمایشگاهها ،زمینه سازی دعوت از فروشندگان فرش دستباف ایران مقیم در سایر کشورها را از راهکارهای توسعه صادرات فرش اصفهان برشمرد.
اتاق بازرگانی می تواند زمینه توسعه بازار بین المللی فرش اصفهان را فراهم کند
«سید کمال الدین سهل آبادی»مشاور بین الملل اتاق اصفهان در این جلسه گفت:شرکت در نمایشگاه فرش باید با هوشیاری و آگاهی نسبت به فرهنگ کشور هدف صورت گیرد.
وی عرضه فرش بدون شناسنامه تولید کننده را عامل افت ارزش فرش در بازارهای بین المللی برشمرد و گفت:اتاق بازرگانی می تواند زمینه ساز توسعه بازار بین المللی برای فعالان این عرصه فراهم کند.
حمل و نقل هوایی مهمترین مشکل صادرکنندگان فرش اصفهان است
«محمدرضا قدیری»عضو اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان در این جلسه گفت:یکی از مشکلات پیش روی صادرات فرش اصفهان خدمات حمل و نقل هوایی است که باعث شده عمده ی فرش اصفهان از طریق فرودگاه امام حمل شود و فرودگاه اصفهان سهم اندکی داشته باشد.
وی افزود:فرش های ارسالی اصفهان در فرودگاه امام چندین روز معطل می ماند و باعث ایجاد هزینه برای صادرکنندگان فرش می شود .
صادرکنندگان فرش از ظرفیت فرودگاه اصفهان استفاده کنند
«علی شاه نظری»مدیر بازرگانی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در این جلسه گفت:با وجودی که کارگو ترمینال در کنار باند فرودگاهی اصفهان با هزینه بسیاری ساخته شده هنوز به بهره برداری نرسیده است و این کارگو می تواند نقش موثری در انتقال بارهوایی داشته باشد.
وی با توضیح اینکه ایرلاین های بین المللی از جمله ترکیش ایر،امارت و fly Dubai پروازهای رفت و برگشت روزانه به اصفهان دارند ،گفت:حمل بارهوایی فرش های صادراتی از طریق هواپیمای مسافربری موجود امکان پذیر است .
وی گفت: هر هفت روز هفته از فرودگاه اصفهان به امارات و ترکیه برقرار است و صادرکنندگان فرش می توانند از ظرفیت این ایرلاین های برای صادرات محصولات خود استفاده کنند.
برای صادرات فرش باید بازارهای هدف مورد مطاله قرار گیرد
«سیعد عصاچی»عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان در این جلسه خواستار برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه اصفهان در برزیل شد و گفت:مطالعه بازار این کشور و همچیین برگزاری کارگاه تولید فرش در نمایشگاه از جمله اقدامات اولیه جهت حضور در برزیل است.
وی ایجاد یک برند مشترک بین تولید کنندگان فرش را عامل موفقیت در بازارهای بین اللملی برشمرد و گفت:حمل و نقل فرش یکی از مهمترین مشکل صادرکنندگان است که مدت زمانی در انبارهای فرودگاه منتظر پرواز می باشند.
«احمد سیفی»کارشناس امور اقتصادی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه استان اصفهان در این جلسه گفت:وزارت امور خارجه آماده همکاری با اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان در جهت ارایه اطلاعات اولیه اقتصادی کشورهای هدف صادراتی است.
«باغبان»سرپرست امور فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه ، برگزاری دایمی نمایشگاه فرش دستباف اصفهان را یک ضرورت دانست و گفت: راه اندازی سایت اینترنتی و چاپ مجله تخصصی فرش از دیگر پیشنهادات برای معرفی فرش اصفهان به گردشگران خارجی و بازارهای بین المللی است .
آلبوم تصاویر صادرکنندگان فرش دستباف