تاریخ : يکشنبه 11 مرداد 1394
کد 299

در نخستین جلسه کمیسیون پایش و سیاست گذاری اتاق اصفهان ؛آیین نامه کمیسیون های تخصصی اتاق اصفهان به تصویب رسید

به دنبال مصوب شدن کمیسیون های اتاق در جلسه هیات نمایندگان ، آیین نامه کمیسیون های تخصصی اتاق در نخستین جلسه کمیسیون پایش و سیاست گذاری اتاق اصفهان به تصویب رسید.
به دنبال مصوب شدن کمیسیون های اتاق در جلسه هیات نمایندگان ، آیین نامه کمیسیون های تخصصی اتاق در نخستین جلسه کمیسیون پایش و سیاست گذاری اتاق اصفهان به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون پایش و سیاست گذاری در این جلسه گفت:کمیسیون های اتاق به عنوان موتور محرکه و بازوی توانمند اتاق به شمار می آیند و در این دوره تلاش می شود که فعالیت آنها بیشتر از گذشته دنبال شود. وی اضافه کرد:آیین نامه کمیسیون ها با هدف مشخص شدن وظایف کلی کمیسیون و رویکرد آنها تدوین و پس از تایید هیات نمایندگان به اجرا در می آید.وی اضافه کرد:این آیین نامه در 40 ماده شامل وظایف کلی،ارکان ،رییس و نواب ،دبیران تخصصی،اعضا،دبیرخانه مشترک،نحوه تشکیل جلسات،حضور اعضا،کمیته های زیر مجموعه و مکاتبات تدوین شده است .رناسی شرط مهم شرکت افراد در کمیسیون ها را عضویت در اتاق دانست و گفت:فعالان اقتصادی با عضویت در اتاق و دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت می توانند در کمیسیون ها شرکت کنند.
نایب رییس اتاق وظیفه اصلی کمیسیون ها را ارایه نظرات مشورتی و پیشنهادی ،بررسی و مطالعه مشکلات و موانع ناشی از اجرای مقررات و عارضه یابی و برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسوولین و و صاحب نظران در موضوعات مربوطه برشمرد و گفت:ساختار هر کمیسیون شامل رییس ،نواب رییس ،دبیر تخصصی ،عضو اصلی ،مشاور و کارشناس خبره ،نمایندگان تشکل های اقتصادی و دستگاههای مرتبط و همچنتین عضو مدعو می باشد.
«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون های اتاق می تواند زمینه مشارکت اعضا با پارلمان بخش خصوصی را فراهم سازد و فعالان اقتصادی از طریق این کمیسیون ها می توانند نقش اثرگذار در تصمیم گیری های اقتصادی کشور داشته باشند.وی افزود:تشکل گرایی فعالان اقتصادی می تواند آنان را در برداشتن موانع پیش روی کسب و کار کمک کند.
«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:تنوع و تخصصی شدن کمیسیون های اتاق ،فرصتی برای حضور فعالانه اعضا در اتاق است و مشخص شدن وظایف هر کمیسیون می تواند به افزایش بهره وری آن در ارایه دیدگاه و نظرات روشن و اثرگذار کمک کند.
«امیر کشانی»عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون آموزش و پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به حضور فعال جوانان در اتاق گفت:با ایجاد شبکه ارتباطی بین جوانان و کمیسیون ها می تواند انتظار همکاری تنگاتنگ آنان با اتاق را داشت .
«حمیدرضا قلمکاری»عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون ها و کمیته های تخصصی اتاق می تواند در کمترین زمان ،مسایل و مشکلات فضای کسب و کار را پس از بررسی کارشناسی همراه با راهکارهای اجرایی به اطلاع تصمیم سازان برساند.
«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق اصفهان در این خواستار تقویت کمیسیون ها در این دوره شد و گفت:کمیسیون های اتاق می توانند نقش موثری در توسعه کسب و کار اعضا و ریشه یابی موانع تولید و تجارت داشته باشند.
گفتنی است 30 درصد کرسی کمیسیون ها و کمیته های ذیل ،به بانوان و جوانان اختصاص دارد و در این راستا اعضای جوان و بانوان می توانند با هماهنگی معاونت جوانان و بانوان اتاق در کمیسیون ها عضویت پیدا کنند .
آلبوم تصاویر کمیسیون پایش