تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394
کد 289

رویداد کارآفرینی «هم نت» در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد/

رییس اتاق اصفهان: نوآوری و خلاقیت درتولید همواره عامل موفقیت یک بنگاه اقتصادی در فراز و فرود شرایط اقتصادی است

نخستین رویداد کارآفرینی هم نت (همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی) با حضور 300 نخبه اصفهانی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ، این رویداد کارآفرینی که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان استان اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی  اصفهان برگزار می شود، تا هفتم مرداد امسال ادامه خواهد داشت .

در رویداد هم نت، صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسایل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل گفت و گو می کنند .

شرکت کنندگان در هشت روز کار تیمی یک چالش واقعی را تجربه کرده و در صورت پیدا شدن راه حل ها کسب و کارهای جدیدی در آینده با حضور آنها شکل می گیرد .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت:نوآوری و خلاقیت درتولید همواره عامل موفقیت یک بنگاه اقتصادی در فراز و فرود شرایط اقتصادی است.

وی تصریح کرد:برای پرورش خلاقیت و ایجاد  نوآوری در تولید محصولات بایستی فکر ها و ایده های جدید در شرایط مناسبی رشد و تعالی پیدا کنند و برگزاری این رویدادها می تواند به پرورش این ایده ها کمک کند.

وی خطاب به نخبگان شرکت کننده در این رویداد گفت:استان اصفهان به عوان صنعتی ترین استان کشور در شرایط کنونی با مشکلات و چالش های جدی روبروست که نیازمند طرح ها و ایده های جدید برای برون رفت از این شرایط است .

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل مهم ورشکستگی بنگاههای اقتصادی را توجه نکردن مدیران این بنگاهها با آینده و بی توجهی به نوآوری روز برشمرد و گفت:بیگانه بودن با نوآوری و خلاقیت یکی از چالش های اصلی واحدهای تولیدی است.

وی از آمادگی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران در حمایت از برگزاری این رویداد  در سراسر کشور خبر داد .

«شقایق حق جوی جوانمرد»رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان درباره این رویداد گفت: این رخداد نخستین رویداد کارآفرینی بومی کشور است که حدود 300 نفر در آن ثبت نام کردند .

وی  افزود: حضور نخبگان، جوانان و فرهیختگان دانشگاهی در کنار کارآفرینان و صنعتگران موفق داخلی و بین المللی از نقاط قوت این رخداد است که موجب تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت می شود .

جوانمرد  با اشاره به اهمیت کارآفرینی و اشتغالزایی در کشور گفت: کسب و کار حلال و جریان سازی پول موجب ایجاد شغل و تجارت می شود .

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان یکی از مهمترین نقاط ضعف در بحث کارآفرینی در کشور را نبود روحیه کارگروهی خواند و افزود: لازم است که با برگزاری چنین رویدادهایی برای تقویت کار گروهی اقدام شود .

وی با بیان اینکه رویداد هم نت در سه مرحله برگزار می شود و برگزیدگان مرحله اول فرصت ورود به مراحل دوم و سوم را خواهند داشت ،اظهار کرد: مرحله اول این رویداد با هدف ایجاد فضایی برای درک صحیح از ساز و کارهای اقتصادی و نیروهای حاکم بر اقتصاد، تقویت شم اقتصادی و آشنایی با فرآیند نوآوری و کارآفرینی به صورت هدفمند و اصولی طراحی شده است .

جوانمرد تصریح کرد: با گذراندن این مراحل، شرکت کنندگان در پایان دوره، نگاه منسجمی به نوآوری و فرآیند خلق ایده خواهند داشت و مسیر لازم برای تبدیل ایده به یک مدل و طرح کسب و کار را به درستی طی می کنند .

آلبوم تصاویر هم نت 31