تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394
کد 288

در دومین روز از رویداد هم نت در اتاق اصفهان ؛

20 تیم گروهی با هدف ارایه ایده های نهایی جهت کار تیمی و کسب و کار جدید دانش بنیان تشکیل شد/ ایده های خوب چگونه شکست می خورند

در دومین روز رویداد هم نت در اتاق اصفهان کارت های «ایده شو» بین تمام گروه ها و افرادی که ایده ای برای کسب و کار خود انتخاب کرده اند توزیع شد تا شرکت کنندگان ایده خود ، اهداف و افراد تیم خود را روی آن وارد کنند. در این رویداد 20 تیم با 20 ایده مشخص تشکیل شد.

در دومین روز رویداد هم نت در اتاق اصفهان  کارت های «ایده شو» بین تمام گروه ها و افرادی که ایده ای برای کسب و کار خود انتخاب کرده اند توزیع شد تا  شرکت کنندگان ایده خود ، اهداف و افراد تیم خود را روی آن وارد کنند. در  این  رویداد 20 تیم با 20 ایده مشخص  تشکیل شد.

لیست تیم های و ایده های نهایی جهت کار تیمی و کسب و کار جدید دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ، 300 شرکت کننده در رویداد هم نت در  20  تیم گروهی با هدف ارایه  ایده های نهایی جهت کار تیمی و کسب و کار جدید دانش بنیان  سازمان دهی شدند. تیمIDEA با ایده ی پلت فرم فروش طرح های صنعتی،تیم Dumer با ایده ی سیستم مدیریت همایش،تیم مولک: با ایده ی شبکه اجتماعی،تیم پیشتازان: با ایده ی VegPacker (دستگاه بسته بندی سبزیجات)،تیمASD : با ایده ی پکیج کنتور اعتباری،تیم E-Home :با ایده ی بهینه سازی مصرف انرژی،تیم لیان دریای پارس: با ایده ی رنگ های ضد خزه و خوردگی بر پایه نانو فناوری،تیم دیده سبز: با ایده ی طراحی سیستم کشت بدون خاک جهت گنجاندن گیاهان در دکوراسیون داخلی، تیم واحد دانشجویی فناور (ودف) :با ایده ی تولید نانو ماسک های ارگانیک پوستی،تیم آیپیس : با ایده ی مرکز نوآوری خصوصی صنعتی، تیم نت: با ایده ی دستگاه Color Sorter ،تیم  فناوران خلیج فارس: با ایده ی تولید خوراک میگو از طریق جایگزینی پودر ماهی با کنسانتره پروتئین برنج،تیم کارینو: با ایده ی بسته بندی هوشمند؛تیم کارمانیا با ایده ی چراغ راهنمایی آنلاین؛تیم بر و بچز اصفهان: با ایده ی اتوبوس گردشگری؛تیم کارآفرینان اسپادانا: با ایده ی موسسه فایناس همت عالی؛تیم پویا پترو سیراف: با ایده ی ارایه اپلیکیشن موبایل جهت بهینه سازی مصرف انرژی خانگی،تیم پدفا:با ایده ی پایگاه دانش فنی المان های الکترونیک،تیم:   Viana Tech با ایده ی Telegram Robot ،؛تیم PBT Team با ایده ی تهیه طرح کسب و کار تولید PBT ،تیم جهاد مهارتی: با ایده ی برندینگ پوشاک زنانه.

همچنین « پوریا همدانی»مدرس  کارگاه آموزشی  با عنوان "ایده ها از کجا می آیند؟" در حاشیه برگزاری دومین روز رویداد همنت گفت: بررسی نقاط ضعف و قوت ایده ها مهمترین اقدام یک ایده پرداز در ارایه ایده خود می باشد.

وی افزود:اعضای این کارگاه باید ایده ها خود را  طرح کنند و سایر دوستان به بررسی  نقاط ضعف و قوت آن ایده بپردازند.

ایده های خوب چگونه شکست می خورند

«محمد  گوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در کارگاه بررسی ایده های رویداد همنت گفت:  به جای اینکه به اعضا باید  بگویم چه کاری بکنید باید بگویم که چه کارهایی نکنید.وی افزود: معمولا از شرکت کنندگان استارتاپ ویکندها خواسته می شود که نهایتا روی دو یا سه ارزش پیشنهادی کار کنند. اما در همنت باید برروی تمامی  حوزه ارزش های پیشنهادی کار کنید .وی تصریح کرد:انسان عاقل همیشه هزینه کمتر را به هزینه بیشتر ترجیح می دهد و حتما باید ارزشی به مشتری ارایه دهد که نشان دهد هزینه اش را کاهش خواهد داد . عدم توجه به هزینه، موجب به زمین خوردن کسب و کارهای ایران شده است.گوهریان خاطر نشان کرد:  همیشه مشتریانتان را انسان های عاقل و باهوشی بدانید که از شما هم باهوشترند و به همین دلیل مشتریان را همواره مورد توجه قرار دهید.

«نیما بهره دار» مدرس کارآفرینی از آمریکا  به صورت ویدئو کنفرانس ، مبحث آشنایی با فرآیند توسعه محصول جدید از ایده تا بازار را به شرکت کننندگان در دوره ارایه کرد.وی مقایسه ای بین روش کلاسیک و روشهای نوین گسترش ایده و مدیریت پروژه انجام داد و  گفت:روش مدیریت پروژه چابک امروزه در ایده پردازی مورد توجه قرار گرفته است.

رویداد کارآفرینی همنت که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان استان اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی  اصفهان برگزار می شود، تا هفتم مرداد ادامه خواهد داشت .در رویداد هم نت، صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسایل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل گفت و گو می کنند .شرکت کنندگان در هشت روز کار تیمی یک چالش واقعی را تجربه کرده و در صورت پیدا شدن راه حل ها کسب و کارهای جدیدی در آینده با حضور آنها شکل می گیرد .

آلبوم تصاویر هم نت 2