تاریخ : جمعه 9 اسفند 1398
کد 2843

تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی اصفهان در راستای لزوم بسیج همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به تشکیل کمیته مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در نشست مشترک اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، مسعود گلشیرازی با بیان اینکه در راستای بسیج همگانی برای پیشگیری از این ویروس طی فراخوانی از فعالان اقتصادی در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز به منظور تامین هر چه سریع تر و اقتصادی تر ملزومات و همراهی این افراد دعوت بعمل خواهد آمد افزود: از ظرفیت تجاری اتاق بازرگانی برای تهیه دیگر اقلام از کشورهای دیگر و ورود ملزومات به ایران نیز می توان استفاده کرد. 
طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته دانشگاه برای مهار این بیماری گفت: پیشگیری و پیش بینی کردن امکانات درمانی مورد نیاز از مهم ترین اقدامات کنونی دانشگاه است. وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری نیازمند همراهی هر چه بیشتر ارگان های دولتی و بخش خصوصی هستیم تصریح کرد: کمک های حمایتی در بخش های بهداشت و درمان توسط نهادها نیز از دیگر کمک های حمایتی مورد نیاز است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استراتژی نخست دانشگاه علوم پزشکی را کاهش ابتلای افراد از طریق کاهش تماس و حفظ بهداشت بیان وتصریح کرد: کاهش تماس مهم ترین عامل عدم نیاز به بستری است. چنگیز از راه اندازی تلفن 3113 و فعال شدن 14 خط همزمان در دانشگاه برای ارایه مشاوره تلفنی به افراد خبر داد و گفت: سایتی نیز در حال راه اندازی است. 
شایان ذکر است در این راستا کمیته مشترک اتاق اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به راه اندازی ستاد اطلاع رسانی به فعالین اقتصادی در تامین تجهیزات و امکانات لازم در بنگاهها بمنظور حمایت از کارکنان و خانواده ایشان و حفظ فعالیت کارخانجات و دفاتر ، کمک مالی بلا عوض فعالین اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی بمنظور تامین تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز، کمک مالی بصورت قرض الحسنه توسط فعالین اقتصادی و با محوریت اتاق به دانشگاه علوم پزشکی  وستاد پشتیبانی جهت بکارگیری ظرفیت اعضای اتاق جهت خرید های خارجی اقلام مورد نیاز نمود. 
اعضای کمیته پیشگیری متشکل از سرکارخانم طاهره چنگیز و آقایان مسعود گلشیرازی، مجتبی کاروان، اصغر اخوان مقدم، غلامرضا اخوان فرید، غلامرضا سلیمانیان، و مهدی خوروش می باشد. 
آلبوم تصاویر نشست مشترک با دانشگاه علوم پزشکی