تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
کد 284

سهل آبادی در دیدار با قائم مقام صدر اعظم و رییس اتاق آلمان:

بازسازی روابط تجاری آلمان و اصفهان نیازمند به عزم جدی دو طرف دارد

رییس اتاق اصفهان گفت: در گذشته¬های نه چندان دور، بزرگترین طرف تجاری ایران نه فقط در اروپا بلکه در دنیا، کشور آلمان بوده است و بازسازی این روابط نیاز به عزم جدی دو طرف دارد.

رییس اتاق اصفهان گفت: در گذشته­های نه چندان دور، بزرگترین طرف تجاری ایران نه فقط در اروپا بلکه در دنیا، کشور آلمان بوده است و  بازسازی این روابط نیاز به عزم جدی دو طرف دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل آبادی» در نشست مسوولین استان اصفهان با زیگمار گابریل معاون صدراعظم و   اریک شوایتزر رییس اتاق بازرگانی آلمان و هیات همراه  در مهمانسرای عباسی اصفهان تصریح کرد:روابط حسنه تجاری و اقتصادی ایران و آلمان در دهه­های گذشته و حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران حاکی از اعتماد دو جانبه با حفظ منافع برد-برد است و حضور  هیات آلمانی  به عنوان اولین هیأت تجاری از اروپا بعد از توافقات ژنو حکایت از بازسازی این اعتماد و اطمینان دو جانبه براساس همکاری­های متقابل دارد.

وی تصریح کرد:قرار گرفتن ایران در یکی از ژئوپولیتیکی ترین نقاط خاورمیانه با  منابع سرشار از ذخایر معدنی و منابع انسانی جوان و تحصیل کرده  نقش بی بدیلی را برای آن رقم زده است. این ظرفیت عظیم در یک دهه گذشته بلااستفاده قرار گرفته و امروز به عنوان یک فرصت بی نظیر مورد توجه فعالین اقتصادی است.

وی تصریح کرد:این اتاق در سال 2012 میلادی بعنوان برترین اتاق کنفدراسیون اتاق­های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI ) انتخاب شده و هم اکنون با دارا بودن بیش از 3 هزار عضو فعال، یکی از بزرگترین اتاق­های کشور به شمار می آید که با اتاق­های معتبر اروپا از جمله "هانوفر"، "بروکسل" و "تورین" دارای روابط دو جانبه می باشد.

سهل آبادی خاطر نشان کرد:تبدیل این ظرفیت­های بالقوه به ظرفیت­های بالفعل، ایران را به عنوان پیشرفته­ترین و با ثبات­ترین کشور منطقه تبدیل خواهد کرد که می تواند یکی از بهترین اثرگذاران در منطقه و جهان باشد.

 وی تاکید کرد:احیای همکاری ها و مشارکت­های خوب گذشته ایران و آلمان می تواند این فرآیند را تسهیل و به پیش ببرد.

وی از آمادگی بخش خصوصی اصفهان جهت همکاری در بخش های گردشگری،صنایع دانش بنیان، معادن و صنایع معدنی، صنعت ساختمان، نساجی و صنایع کشاورزی و بسته بندی، قطعات خودرو و صنعت داروسازی با شرکت های آلمانی خبر داد و گفت: حضور موسسات مالی و بانک های آلمانی جهت تامین مالی پروژه­ها،همکاری فعال مؤسسات آموزشی فنی-حرفه­ای آلمان با همتایان اصفهانی  می تواند نقش موثری در افزایش همکاری های و سرمایه های گذاری مشترک  اقتصادی بین آلمان و استان اصفهان داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی آلمان : از توسعه همکاری با ایران استقبال می کنیم

«اریک شوایتزر»رییس اتاق بازرگانی آلمان در دیدار با رییس اتاق اصفهان خواستار همکاری های اقتصادی بین دو اتاق شد و گفت:شرکت هایی آلمان آماده همکاری با تولید کنندگان ایرانی بویژه استان اصفهان در بخش های مختلف می باشند.

وی اضافه کرد:اصفهان به عنوان صنعتی ترین  شهر ایران می تواند حلقه واسطه صنعت ایران با آلمان باشد .

سهل آبادی رییس اتاق اصفهان نیز در این دیدار با معرفی ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواستار توسعه همکاری تجاری بین استان اصفهان با شهرهای آلمان شد و گفت:دعوت از هیات های تجاری دو طرف و برپایی نمایشگاه های تخصصی می تواند گام های اولیه  توسعه  تجارت بین استان  اصفهان با آلمان باشد.

معاون صدر اعظم آلمان :علاقمند به تقویت روابط اقتصادی با ایران هستیم

«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان در این نشست گفت: نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران 1+5 می‌تواند به عنوان راه‌ حلی برای پایان دادن سایر کشمکش‌ها بین کشورهای درگیر در جهان باشد و آنها به این نتیجه برساند که با توافق و مذاکره می‌توان به اختلافات و کشمکش‌ها پایان داد .

 معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: به نظر من احترامی که این شهر دارد نشان از فرهنگ غنی ایران دارد و شهر اصفهان افتخاری برای کشور ایران است .

گابریل تصریح کرد:  آلمان‌ها در قدیم با فرهنگ غنی ایران بسیار آشنا بودند و اکنون مشاهده می‌شود که دوباره زمینه برقراری ارتباط با ایران فراهم شده است .

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: در دنیای کشمکش امروزی این پایان مذاکرات ارتباط خوبی را برقرار کرد و این توافق هسته‌ای کشور ایران با کشورهای مذاکره‌کننده می‌تواند به عنوان یک الگویی برای سایر کشمکش‌های جهان باشد که می‌توان از راه توافق و مذاکره به خشونت‌ها و کشمکش‌ها پایان داد .

معاون صدراعظم آلمان تاکید کرد: در صورتی که طرفین این مذاکره به توافقات خود عمل نکنند برای آیندگان نیز نتایج خوبی نخواهد داشت چرا که از این توافق به این نتیجه می‌رسند که گفت‌وگو و مذاکره نتیجه‌ای برای پایان دادن کشمکش‌ها نخواهد بود .

گابریل با بیان اینکه سفر نمایندگان شرکت‌های آلمانی به ایران برای ایجاد برقراری ارتباط در زمینه فرهنگی و سیاسی است، گفت: کشور آلمان در زمینه بهبود وضع مصرف بهینه و انرژی با کشور ایران و اصفهان می‌تواند تعاملات خوبی برقرار کند .

معاون صدراعظم آلمان اضافه کرد: ما علاقه‌مند به تقویت روابط اقتصادی با کشور ایران هستیم و در این زمینه مشترکات بسیار زیادی با کشور ایران داریم .

استاندار اصفهان: آلمانی ها می توانند در زمینه هایی مانند ایجاد هتل و مراکز گردشگری سرمایه گذاری کنند

«رسول زرگرپور »استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای این استان برای همکاری با آلمان در زمینه های مختلف گفت: این استان ظرفیتهای بسیاری در زمینه های فولاد، نیروگاهها، هواپیماسازی، نظامی، انرژی صلح آمیز هسته ای ، صنایع سبز و فناوری های برتر دارد .

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران آلمانی در زمینه هایی مانند گردشگری، صنایع سبز و فناوری های برتر می توانند از فرصتهای موجود در اصفهان استفاده کنند افزود: بیشترین تعداد گردشگران اروپایی که به اصفهان می آیند از آلمان هستند .

وی سرمایه گذاری آلمانی در اصفهان را سودآور و پر رونق خواند و اظهار کرد: آلمانی ها می توانند در زمینه هایی مانند ایجاد هتل و مراکز گردشگری سرمایه گذاری کنند .

زرگرپور همچنین به قرارداد خواهرخواندگی بین اصفهان و فرایبورگ در پنج سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بدلیل محدودیتهای اخیر از این ظرفیت بخوبی استفاده نشد و پیشنهاد می کنم که با کمک دولت آلمان این قرارداد بمنظور نزدیکی و دوستی بیشتر مردم دو کشور فعال شود .

زرگرپور، شهر اصفهان را مرکز تجمع مسالمت آمیز ادیان توحیدی خواند و افزود: اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و مقرر است که در سال 2017 بعنوان پایتخت گردشگری اسلامی معرفی شود و بعنوان پایتخت جهانی صنایع دستی به یونسکو پیشنهاد شده است .

استاندار اصفهان با اشاره به برخی مشکلات این استان مانند آلودگی هوا و آب و مسائل زیست محیطی تصریح کرد: ما علاقه مند به استفاده از تجربیات آلمان در حل این مشکلات هستیم هرچند اکنون نیز دو شرکت آلمانی در این زمینه ها با ما همکاری دارند .

زرگرپور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور ایران و آلمان تاکید کرد: امروز بعد از مذاکرات هسته ای ایران با غرب، بهترین شرایط برای توسعه مناسبات بین این دو کشور فراهم شده است.

آلبوم تصاویر معاون صدراعظم آلمان