تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398
کد 2827

در کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

ضرورت ایجاد شبکه مهارت آموزی زنان سرپرست خانواده استان اصفهان

کمیته سمن‌ها و صنایع خلاق ذیل کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان، به منظور ایجاد هم‌افزایی میان خیریه‌ها، سمن ها و ارگان‌های دولتی، در راستای مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار اقدام به تشکیل جلسه‌ای با حضور مديران انجمن‌ها و خيريه‌هاي انتخاب شده در شهر اصفهان و مديران آموزشگاه‌هاي حرفه آموزي چندین شهرستان در زمینه اشتغال و کارآفرینی نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی فضیلتی، رئیس کمیته سمن ها و صنایع خلاق در این جلسه ضمن اشاره به ضرورت ايجاد شبكه مهارت آموزي، اشتغال و کارآفرینی دستگاه‌ها و مؤسسات خيريه و مردم نهاد استان اصفهان براي زنان سرپرست خانواده و خود سرپرست، افزود: طبق آخرین آمار مربوط به سال 95، حدود 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود داشته که این آمار در استان اصفهان 67 هزار نفر بوده و پیش بینی می شود که این آمار در سال جاری به 80 هزار نفر افزایش یافته باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه برنامه‌های خاص یا منظم و حلقه پیوسته‌ای برای خودکفایی و یا مهارت آموزی و درآمدزایی زنان سرپرست خانواده  به شکل جامعی دیده نشده است، افزود: با وجود این، پرداختن به اشتغال این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. 
رئیس کمیته سمن‌ها و صنایع خلاق، هم‌افزایی، همکاری و شناخت پتانسیل‌های موجود در سمن ها، خیریه‌ها و ارگان‌های دولتی را در رسیدگی هرچه بهتر به زنان سرپرست خانواده مهم دانست. 
فضیلتی هدف از این جلسه را ایجاد کارگروهی برای شناسایی زنان سرپرست خانوار و مهارت آموزی به آنها عنوان کرد و از ایجاد سایت جامع اشتغال و کارآفرینی به نشانی karaweb.ir با هدف ایجاد بانک جامع اشتغال خبر داد.
وی شناسایی، تحقیق و انتخاب، آمادگی، رغبت سنجی و استعدادیابی، راهنمایی و مشاوره، مهارت آموزی، تجهیز و پشتیبانی و کمک به بهره برداری و ساختارسازی را به عنوان فرایند برنامه اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار معرفی و عنوان کرد: مقرر شده این فرایند در خور و بیابانک، سمیرم، گلپایگان، داران،  بویین و میاندشت، نایین و بادرود عملیاتی شود. 
فضیلتی اولين حلقه مفقوده و كار زمين مانده در زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانواده را شناسايي این افراد دانست. 
در ادامه حاضرين جلسه، طرح مذکور را گامي مؤثر در مهارت آموزي و اشتغال زنان سرپرست خانواده دانستند و برای همکاری اعلام آمادگی کردند.
فرشته معمارمقدم، معاون مشارکت های بهزیستی اصفهان نیز آماده سازی شغلی، معرفی به واحدهای کاریابی، بیمه و تسهیلات اشتغال به‌صورت وام قرض الحسنه را از جمله اقدامات بهزیستی عنوان و تصریح کرد: بهزیستی برای به حداقل رساندن مشکلات زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی، آموزشی و روانشناختی به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد. 
در ادامه سید اسماعیل رضوی ديناني، کارشناس تعالي سازماني اداره كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیاز‌سنجی آموزشی را حلقه مفقوده آموزش‌های مهارتی دانست و گفت: از راه‌های گوناگون از جمله قطب بندی و تخصصی کردن آموزش‌ها در مناطق می‌توان نیازسنجی نمود. 
وی ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی در حوزه مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار گفت: با استفاده از ظرفیت های این بخش می‌توان در نیازسنجی، شناسایی و فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام کرد. 
رضوی از اعلام آمادگی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به منظور پیگیری مهارت آموزی این افراد خبر داد.  
 
آلبوم تصاویر کمیته سمن ها