تاریخ : چهارشنبه 31 تير 1394
کد 281

سهل آبادی در نشست تقدیر از شرکت کنندگان کارگاه آموزشی کارگروهی معلمان :

اتاق بازرگانی اصفهان حلقه ارتباطی بین صنعتگران و آموزش و پرورش استان می شود

نشست تقدیر از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی کارگروهی اتاق اصفهان ویژه معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور رییس اتاق و معاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

نشست تقدیر از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی کارگروهی اتاق اصفهان ویژه معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور رییس اتاق و معاون متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت:فرهنگ زیر بنای اساسی هر بخش در جامعه از جمله کار و تولید است و برای افزایش بهره وری اقتصاد ابتدا باید فرهنگ کار و کارآفرینی و کارگروهی ارتقا یابد.

وی با تقدیر از فعالیت کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی در اتاق خواستارفعال شدن این کمیته و تبدیل شدن به یک بخش ویژه در ساختار اجرایی اتاق اصفهان شد .

رییس اتاق اصفهان  تاکید کرد:اتاق اصفهان به عنوان مادر تشکل های اقتصادی   می تواند حلقه  واسط و ارتباطی صنعتگران و فعالان اقتصادی با  آموزش و پرورش استان   شود .

وی افزود: چنانچه آموزش و پرورش بر اساس نیاز جامعه صنعت و تولید استان نیروی انسانی مورد نیاز را آموزش دهد ،می توان شاهد توسعه اقتصادی و علمی استان در زمینه های مختلف  باشیم.

وی تصریح کرد:بسیاری از واحدهای تولیدی در استان برای نیروی انسانی خود هزینه های بسیاری برای توانمندسازی و آموزش  آنها هزینه می کنند .

سهل ابادی از آمادگی اتاق برای برقراری ارتباط بین واحدهای صنعتی با آموزش و پرورش شد و گفت:در سه ماه تابستان می توان دانش آموزان را با محیط کار و تولید آشنا ساخت و آنان را به کارآفرینی و کار کردن در محیط های صنعتی در آینده تشویق کرد.

«رحیم محمدی»معاون توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست گفت: نیروی انسانی در کنار سایر سرمایه ها منشا تولید ثروت است و این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته 67 درصد تولید ثروت  به نیروی انسانی مربوط می شود و این عدد برای ژاپن 80 درصد و برای ایران تنها 32 درصد است.

وی اظهار داشت: 22 درصد تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته صرف آموزش و پرورش مردم می شود و در ژاپن این عدد 27 درصد و در ایران تنها 4 درصد است و این در حالیست که میانگین جهانی این عدد 6 درصد است.

محمدی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت:این وزارت خانه تنها وظیفه انتقال دانش  ندارد  بلکه احیای پژوهش ، تفکر و ایجاد و تقویت کارآفرینی  در بین دانش آموزان مهمترین هدف این سند عنوان شده است .

وی ضمن استقبال از همکاری نزدیک اتاق بازرگانی اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد:آموزش و پرورش تلاش می کند در جهت نیازهای جامعه نیروی انسانی تربیت کند و در این راستا اتاق بازرگانی می تواند نقش مهمی را ایفا کند .

  

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت:نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی جامعه بسیار حایز اهمیت است.

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست برگزاری دوره آموزشی کارگروهی ویژه معلمان آموزش و پرورش  اصفهان را نخستین گام برای فرهنگ پذیری نوجوانان و جوانان برای کارگروهی دانست و گفت: امیدواریم با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شاهد برگزاری مداوم این دوره ها برای معلمان و دانش آموزان باشیم تا فرهنگ کارگروهی پس از چندین سال در استان نهادینه شود.

«علیرضا نادری»مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارافرینی و کار گروهی اتاق اصفهان در این نشست با ارایه گزارشی از  عملکرد کمیته در سل گذشته گفت: این کمیته برای فرهنگ سازی کار ،کارآفرینی و  کارگروهی با بخش های مختلف و سازمان های مسوول جلسات  کارشناسی برگزارکرد.   

وی افزود: اصلاح فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی در جامعه  نیازمند مشارکت تمامی سازمان های دولتی ، خصوصی و خانواده ها است .

«وحید قاسمی»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و مدرس کارگاه آموزشی کارگروهی ویژه معلمان آموزش و پرورش در این نشست گفت:پژوهشگرانی در حوزه های روان  شناسی،جامعه شناسی،اقتصاد،مطالعات دینی و مدیریت پس از بررسی وضعیت فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی در استان اصفهان ،مجموعه ای شامل 20 پیشنهاد به کمیته ارتقا فرهنگی کار، کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان ارایه کرد.

وی افزود:طرح هایی به نام فانوس و قاصدک با هدف آموزش کار گروهی برای معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان و مربیان مهدکودک ها پیشنهاد شد که نخستین دوره برای 16 معلمان منتخب نواحی 3 و 6 آموزش و پرورش به همت اتاق اصفهان برگزار شد.

این استاد دانشگاه گفت:دوره سنی 4 الی 5 و 12 الی 13 سال زمان فرهنگ پذیری برای یک فرد می باشد و بایستی در این زمان ها فرهنگ کارگروهی  به آنان آموزش داده شود.

«اکبر زهرایی» رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست خواستار تسری برگزاری این دوره ها در نواحی اموزش و پرورش شد استان و گفت:در کنار برنامه های کوتاه مدت فرهنگ پذیری باید برنامه های میان مت و بلند مدت نیز تعریف شود تا پس از گذراندن یک دوره ،موضوعات آموزشی به دست فراموشی نرود.

آلبوم تصاویر کمیته فرهنگ