تاریخ : يکشنبه 13 بهمن 1398
کد 2804

درکارگاه آموزشی بازاریابی دیجیتالی در برندسازی محصول عنوان شد:

مزیت رقابتی؛ پایه و اساس بازاریابی محتوا

مدرس و مشاور تجارت الکترونیک درخصوص استراتژی بازاریابی محتوا گفت: پایه و اساس بازاریابی محتوا، مزیت رقابتی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا شیخ بهایی، در کارگاه آموزشی بازاریابی دیجیتالی در برندسازی محصول که به همت مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی در اتاق اصفهان برگزار شد، گفت: دلیل شکست بسیاری از کسب و کارهای الکترونیک، عدم رعایت موارد بسیار جزئی است. 
وی با تاکید بر اینکه فرایند تولید محتوا را می‌توان برون سپاری کرد؛ اما استراتژی بازاریابی محتوا باید حتما توسط پرسنل و بخش فروش سازمان تدوین شود، افزود: تبلیغات دهان به دهان تا 50 درصد بر روی تصمیم گیری افراد برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمت تاثیرگذار است. 
وی فراموش کردن بعد اجتماعی را یکی از اشتباهات عمده در فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: نباید در شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار خود را به کاتالوگ الکترونیک تبدیل کرد؛ زیرا در این صورت نرخ تعامل افزایش نمی یابد. 
مدرس این دوره با بیان اینکه باید محتوایی منتشر کنیم که در گام اول به جلب مخاطب بپردازد و در گام بعدی اعتماد سازی کند، فرایند اعتمادسازی را زمانبر دانست و تاکید کرد: به واسطه دیجیتال برندینگ می‌توان فرایند زمانبر اعتمادسازی را کوتاه‌تر کرد. 
شیخ بهایی گفت: صحبت مردم از تبلیغات قانع‌کننده‌تر است؛ زیرا مردم به صورت مشخص و هدفمند به بیان تجربیات خود در استفاده از محصول می‌پردازند. 
وی تصریح کرد: برای داشتن مدل رشد مناسب، کاری کنید که مردم درباره شما صحبت کنند تا بر سر زبان‌ها بیفتید. 
مدرس این کارگاه وایرال مارکتینگ را اکتسابی دانست و گفت: می‌توان با تدوین نقشه راه مناسب بر سر زبان‌ها افتاد. 
مشاور تجارت الکترونیک، ایجاد اعتبار اجتماعی، سعی در خطور بیش‌تر محصول یا خدمت به ذهن مردم، هشتک‌گذاری، ارزش کاربردی و توجه به نحوه روایت مردم درباره داستان محصول را از جمله گام های کلیدی بیان کرد که موجب صحبت مردم درباره محصول می شود. 
شیخ بهایی عدم هدفگذاری مجدد در کمپین های بازاریابی دیجیتال را از دیگر دلایل فروش کم دانست و افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که اعتماد مشتری را جلب نماییم. 
مدرس این کارگاه آموزشی ارزش پیشنهادی را نقطه تمایز با رقبا دانست و تصریح کرد: ارزش پیشنهادی دارای دو مدل نوآورانه و پیشتاز و مدل شبیه و تکراری اما متمایز است. 
شیخ بهایی افزود: مدل پیشتاز ما را به رهبر بازار تبدیل کرده و مدل تکراری ما را متمایز خواهد کرد. 
شایان ذکر است در ادامه این کارگاه، نکاتی درخصوص تدوین پلن بازاریابی دیجیتال با متد Race، تدوین استراتژی محتوا و دیجیتال برندینگ با سوشال نت ورک بیان شد. 
 
آلبوم تصاویر کارگاه بازاریابی دیجیتالی