تاریخ : دوشنبه 7 بهمن 1398
کد 2798

در جلسه تجمیع اطلاعات اقتصادی استان اصفهان تاکید شد:

پرسشنامه استاندارد بانک جهانی؛ ملاک تهیه نماگرهای موردنیاز فعالان اقتصادی

در دومین جلسه تجمیع اطلاعات اقتصادی استان اصفهان بر ضرورت رفع محرمانگی بعضی از آمارهای دستگاه های اجرایی برای کمک به بهبود محیط کسب و کار تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان بهنام ابراهیمی، مدیر دفتر بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این جلسه پیرو مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده است، افزود: با توجه به اینکه یکی از چالش های فعالان اقتصادی، نبودِ آمار و اطلاعات مورد نیاز در حوزه کسب و کار است، واحد بررسی‌های اقتصادی اتاق اصفهان با استفاده از طرح پایش فصلی محیط کسب و کار و پرسشنامه استاندارد بانک جهانی، طرح سؤال از فعالان اقتصادی عضو اتاق در جلسات صبحانه کاری رئیس اتاق با اعضا، نظرخواهی واحد RM اتاق از بیش از 2 هزار فعال اقتصادی عضو اتاق، بنچ مارک داده های ارائه شده توسط اتاق ها و تشکل های موفق کشورهای توسعه یافته و استفاده از اطلاعات شرکت‌هایی که به ارائه طرح توجیه فنی اقتصادی می‌پردازند، گزارشی از نماگرهای موردنیاز فعالان اقتصادی تهیه کرده است. 
وی تصریح کرد: این گزارش با محوریت اتاق بازرگانی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ذیربط تهیه و تکمیل می‌شود. 
مدیر دفتر بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از برگزاری همایش چالش‌ها و نقش آمار در ارتقای تصمیم سازی بخش خصوصی در اواسط بهمن ماه سال جاری در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد. 
محمدرضا لعلی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، هدفگذاری مناسب در شاخص های مورد نیاز فعالان اقتصادی را در کمک به بهبود فضای کسب و کار مهم ارزیابی کرد و افزود: شاخص رضایتمندی از دستگاه‌های دولتی در فعالیت بخش خصوصی بسیار موثر بوده و در شاخص مذکور 50 دستگاه سنجش شده اند. 
وی بر ایجاد سازوکاری برای رفع منع محرمانگی برخی آمارها در دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به رفع موانع فعالان اقتصادی تاکید کرد. 
علی شانه ساززاده، مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز محرمانگی برخی از آمارها و عدم اجازه انتشار آنها را یکی از چالش های مهم تکمیل گزارش‌ها و آمار موردنیاز فعالان اقتصادی دانست و بر ضرورت رفع این مانع از طریق طرح مساله در جلسات شورای گفتگو و دیگر ظرفیت های موجود تاکید کرد. 
وی مشخص شدن آمار دقیق مربوط به صادر و واردکنندگان به کشورهای مختلف را در برگزاری نشست ها و جلسات کاربردی برای فعالان اقتصادی مهم ارزیابی کرد. 
 
آلبوم تصاویر جلسه تجمیع آمار