تاریخ : شنبه 21 دي 1398
کد 2772

درنشست تخصصی بررسی مفاهیم و سرفصل های بورس و بازار سرمایه عنوان شد:

ظرفیت های مناسب بازار بورس برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی

درنشست تخصصی بررسی مفاهیم و سرفصل های بورس و بازار سرمایه که به همت کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد؛ ظرفیت های مناسب بازار بورس برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علیرضا هوایی، مدرس این نشست با بیان اینکه دلیل به وجود آمدن بازار بورس در جهان، تامین مالی است، افزود: نبود حد سرمایه مجاز، قابلیت نقدشوندگی بالا، بازده مناسب همراه با کسب دانش وابزارهای نوین مالی موجود و تب گسترش بازار از جمله مزایای ورود به بازار سرمایه است. 
وی تصریح کرد: شورای عالی بورس و سازمان بورس اوراق بهادار از نهادهای ناظر بازار سرمایه هستند و بورس تهران، فرابورس تهران، بورس کالا و بورس انرژی ایران  نیز چهار شرکت بورس در ایران هستند.  
هوایی شفافیت و حذف رانت را مهم ترین دلیل پیدایش بورس کالا و انرژی بیان و تصریح کرد: رینگ های بورس کالا شامل کشاورزی، صنعتی، پتروشیمی، نفتی، صادراتی و رینگ فرعی است که این بازارها موجب کاهش هزینه واحدهای تولیدی در زمینه خرید مواد اولیه و اطمینان از استاندارد بودن کالا ها وهمچنین موجب کاهش واسطه گری و رانت های موجود شده که امیدواریم با آشنایی بیشتر واحدهای تولیدی اصفهان با این بازارها استان پیشرو در این زمینه باشیم .
 وی در ادامه گفت:با توجه به عزم دولت برای واگذاری دارایی های مالی خود و همچنین هدایت نقدینگی به سمت بازارسرمایه در صورت عدم وقوع اتفاق پیش بینی نشده بورس در سال آینده با وجود اصلاحات مقطعی روند رو به رشد  خود را طی خواهد کرد.
مدرس این دوره درادامه به ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه دریافت کد بورسی و مقدمات سرمایه گذاری در بازار، فلسفه وجودی کارگزاریها و خدمات آنها، انواع کد بورسی و... پرداخت. 
 
آلبوم تصاویر کارگاه بورس کمیسیون مسئولیت