تاریخ : پنجشنبه 19 دي 1398
کد 2768

در ششمین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

لزوم آگاهی فعالان اقتصادی از ظرفیت های پایانه بار هوایی اصفهان

در ششمین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان که با موضوع معرفی فعالیت های کارگوترمینال اصفهان در فرودگاه برگزار شد، بر لزوم آگاهی فعالان اقتصادی از ظرفیت های پایانه بار هوایی اصفهان و هماهنگی ارگان های مربوطه برای رفع نواقص موجود آن تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خواستار افزایش هماهنگی بین اجزای پایانه بار هوایی برای راه اندازی هرچه زودتر این پروژه شد. 
سید حسن قاضی عسگر با بیان اینکه متولی هماهنگی و راهبری کارگوترمینال،  مدیریت فرودگاه اصفهان است، افزایش همکاری سازمان صمت با شرکت ها و فعالان اقتصادی را در اخذ هرچه سریع‌تر مجوز بارها موثر دانست.
وی  ابراز امیدواری کرد با افتتاح  این پایانه، توسعه صادرات استان و کشور محقق شود.
در ادامه مسعود گلشیرازی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی براینکه «امروز روز جنگ است و باید اتاق جنگ تشکیل شود» افزود: باید با مشکلات اقتصادی پیش رو بجنگیم.  
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه ضمن اشاره به تاثیرات مثبت ایجاد کارگوترمینال فرودگاه اصفهان در صادرات استان، از روسای دوره های هفتم و هشتم اتاق اصفهان به دلیل اقدامات اولیه و پیگیری‌های لازم برای راه اندازی این پایانه بار هوایی تشکر نمود. 
وی با اشاره به وجود تیم جهادگر عملگرا در اتاق بازرگانی، خواستار نهایت بهره مندی از  توانایی این افراد برای رفع نواقص موجود از این پایانه شد. 
گلشیرازی ضمن اینکه از معاون استاندار اصفهان خواست که پنجره واحد مستقر در کارگوترمینال در اسرع وقت راه اندازی شود، حضور نمایندگان سازمان های نظارتی در کارگو را موجب رونق آن و سرعت بخشی به صادرات دانست. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار دریافت مجوز واردات برای کارگوترمینال شد و گفت: واردات کالا می‌تواند هزینه حمل و نقل هوایی بارهای صادراتی را نیز کاهش دهد.
احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت خدمات و ارتباطات نیز ضمن تقدیر از همکاری نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی برای اتمام کار پایانه بارهوایی و بهره برداری از آن تاکید کرد: رونق گرفتن پایانه بار هوایی منجر به رونق تجارت استان اصفهان می شود. وی افزود: این پایانه بار باید بتواند ضمن کاهش هزینه صادرکنندگان، خدمات ارائه شده به آنها را افزایش دهد و این امر مستلزم وجود بار برای هر دو طرف صادرات و وارداتی است.
همچنین رسول کوهستانی، مدیر کل اداره گمرک استان اصفهان در این جلسه گفت: پیگیری ها برای اخذ مجوز واردات از طریق این پایانه بار انجام شده و در هفته های آینده خبرهای خوبی در این خصوص در راه است.  
وی همچنین بر همت گمرک اصفهان برای حل مسائل صادرکنندگان استان تاکید کرد.
فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز اصلی‌ترین مشکل پایانه بار هوایی اصفهان را عدم اطلاع رسانی دقیق از فعالیت ها و پتانسیل های کارگوترمینال به شرکت ها بیان کرد و افزود: لازم است تیم فروش کارگو به عنوان مشاور حمل و نقل در کنار شرکت ها قرار بگیرند. 
وی اتحادیه محصولات کشاورزی را جزو بنیانگذاران کارگوترمینال دانست. 
همچنین علی قنبری، مسئول برندینگ پرشین کارگو تهران به ارائه توضیحاتی درخصوص فرایند بارگیری کارگو و ارسال آن به مکان مقصد پرداخت و افزود: کارگو ترمینال فقط در مبدا نبوده و دو کارگو ترمینال واردات و صادرات مکمل یکدیگر هستند. 
وی بزرگ‌ترین وظیفه کارگو را تحویل بار بیان و تصریح کرد: تحویل بار پایانه هوایی یک بحث تخصصی است و تحویل و بارگیری با توجه به نوع کالا متفاوت است.  
احمدرضا همتی، رئیس هیات مدیره انجمن تولید و صادرکنندگان محصولات کشاورزی نیز گفت: صادرات بدون ایجاد زیرساخت معنا و مفهومی ندارد. 
وی کارگوترمینال را تنها مرز مشترک اصفهان با کشورهای هدف دانست و ضمن تقدیر از کمک های اتاق بازرگانی اصفهان برای تکمیل مراحل ساخت، کارگروهی ارگان ها و سازمان های ذیربط را در راه اندازی هرچه زودتر این پایانه موثر دانست. 
گفتنی است ظرفیت پایانه بار هوایی اصفهان 5 هزار تن بار در سال است.  
 
آلبوم تصاویر کمیسیون تجارت کارگو