تاریخ : جمعه 13 دي 1398
کد 2762

در نشست مشترک داروسازان ایران و روسیه عنوان شد:

رتبه دوم استان اصفهان در تولید دارو و محصولات دارویی کشور

مدیرعامل داروسازی رها با بیان اینکه 97% از داروهای ایران تولید داخل است، گفت: استان اصفهان در تولید دارو و محصولات دارویی رتبه دوم کشور را دارا بوده و 70% از داروهای گیاهی ایران در استان اصفهان تولید می‌شود.
غلامرضا اخوان فرید در نشست مشترکی که بین داروسازان ایران و روسیه و به همت واحد بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: در اصفهان 6 کارخانه بزرگ داروسازی و 2 کارخانه بزرگ داروی گیاهی وجود دارد که بیش از 800 نوع دارو در آنها تولید می‌شود. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این نشست با هدف توسعه زمینه های صادرات، تحقیق و تولید و با همکاری شرکت های بزرگ بین‌المللی برگزار شد، افزود: به همین منظور در سال گذشته نیز یک هیات تجاری داروسازی از روسیه به اصفهان سفر کردند و طی آن سفر تفاهم نامه صادرات داروهای گیاهی به روسیه امضا شد که در حال پیگیری است. 
اخوان فرید تصریح کرد: اگر شرکت های روس  به صادرات به ایران علاقه‌مند باشند، باید ابتدا از طریق شرکت های وارداتی محصولات خود را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و مجوزهای لازم را دریافت کنند. 
در ادامه ایلیا باکولین، عضو هیات مدیره و مدیر امور بین الملل شرکت B.Pharma ضمن معرفی این شرکت به عنوان توزیع کننده محصولات دارویی گفت: ما از سال 2016 اقدام به راه اندازی کارخانه داروسازی کردیم و در حال حاضر 10 شعبه در روسیه داریم و در حال ثبت شعبه در شش کشور دیگر از جمله ویتنام، پاراگوئه، ازبکستان و قزاقستان هستیم. 
وی در ادامه افزود: محصولات شرکت ما به بیش از 20 کشور دنیا در آفریقا و آسیا صادر شده و همچنین مواد اولیه از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم. 
نماینده روس در این جلسه علاقه‌مندی شرکتهای داروسازی روس برای مشارکت با شرکتهای ایرانی را اعلام و خاطرنشان کرد: صنعت داروسازی روسیه، صنعتی نوپاست و فرصت‌های همکاری مشترک زیادی در زمینه‌های انتقال تکنولوژی و اطلاعات، صادرات و واردات مابین شرکت‌های روس و ایرانی وجود دارد. 
وی افزود: شرکت‌های روس به سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های داروسازی ایرانی علاقه‌مندند و مطمئنا این سرمایه‌گذاری برای هر دو طرف سودآور خواهد بود. 
در پایان جلسه، ایلیا باکولین از اتاق بازرگانی اصفهان دعوت کرد برای شروع همکاری‌ها از کارخانه‌های داروسازی روسیه بازدید کنند.    
 
آلبوم تصاویر نشست داروسازان روس