تاریخ : شنبه 20 تير 1394
کد 275

سهل آبادی در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان :

معاونت ویژه جوانان و بانوان در اتاق اصفهان راه اندازی می شود/

رییس اتاق اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیش از 30 درصد اعضای اتاق را جوانان و بانوان تشکیل می دهند ،ایجاد بخش ویژه برای آنان در ساختار اجرایی اتاق می تواند به تقویت آنان در عرصه های مختلف اقتصادی کمک کند.

رییس اتاق اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیش از  30 درصد اعضای اتاق را جوانان و بانوان تشکیل می دهند ،ایجاد بخش ویژه برای آنان در ساختار اجرایی اتاق می تواند به تقویت آنان در عرصه های مختلف اقتصادی کمک کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی »در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:ساختار جدید برای جوانان و بانوان عضو اتاق می تواند فرصت  و مکان مناسبی برای پیگیری روزانه خواست های آنان ایجاد کند و این در حالیست که کمیسیون ها ماهانه یک جلسه تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد:جوانان و بانوان نقش موثری در آینده اقتصاد استان دارند و باید زمینه ظهور توانمندی آنان در این عرصه فراهم شود.

سهل آبادی با اشاره به حضور 9 هیات خارجی در اتاق اصفهان طی دو ماه اخیر گفت:استان اصفهان ظرفیت قابل توجهی در تجارت بین الملل با سایر کشورها دارد و با افزایش تعاملات بین المللی می توان واحدهای تولیدی استان را  تقویت کرد .

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه خواستار استفاده از تجارب اتاق های  بین المللی پیشرو شد و گفت:کمیسیون های نقش مشورتی و تصمیم سازی برای اتاق را دارند و باید بر اساس نیاز و الگوهای موفق  طراحی شود.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه با تشریح گزارش کارگروه ویژه اتاق در موضوع تهیه پیش نویس طرح پیشنهادی ساختار و قلمرو فعالیت کمیسیون های تخصصی گفت:در این طرح تعداد 9 کمیسیون شامل آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اعضا - تجارت ،خدمات و ارتباطات -تشکل ها و بهبود محیط کسب و کار-حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی-سیاست گذاری و پایش صنایع-کشاورزی ،آب و محیط زیست -گردشگری معادن پیشنهاد شده است.

وی افزود:در این طرح برای جوانان و بانوان پیشنهاد ایجاد یک معاونت در ساختار اجرایی اتاق با هدف پیگیری مسایل و درخواست های آنان مطرح  شده است. 

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه  اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تنظیم شیوه نامه سفرهای خارجی اتاق شد و گفت:دستاوردهای سفرهای خارجی باید بر اساس شیوه نامه مدون در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود:اتاق نباید با تشکیل کمیسیون های متعدد بر اساس سن و جنس ،تکفکیک جنسیتی ایجاد کند بلکه باید فعالیت های عامه برای همه اعضا باشد.

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه ویژه اتاق بازرگانی به جوانان شد و گفت:باید شرایطی در فضای اقتصادی ایجاد شود که جوانان به جای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته  انگیزه فعالیت در داخل کشور را داشته باشند.

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به سفر  بانوان نخبه ایرانی به دعوت  موسسه World Learning  به آمریکا گفت:در این سفر با تشکل های اقتصادی بانوان و فعالیت های آنان از نزدیک آشنا شدیم.

وی با اشاره به  فعالیت های اتاق بازرگانی واشنگتن جهت تقویت زنان کارآفرین گفت: حمایت از کسب و کارهای به مدیریت  زنان،ایجاد شبکه های فرصت آفرینی ،ارایه آموزش های کاربردی و مشاوره های گوناگون در رشته های مختلف،ایجاد انگیزه برای انعقاد قرارداد با زنانی که مالک یک واحد تولیدی یا خدماتی باشند ،توسعه مهارت های مدیریت و کارآفرینی زنان با هدایت فرصت ها و ایجاد فضاهای مناسب و آموزش از دیگر فعالیت های این اتاق در راستای تقویت بانوان فعال اقتصادی بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد یک ساختار ویژه بانوان در اتاق اصفهان را گامی موثر در پیگیری مسایل و مشکلات بانوان بازرگان دانست .

«سیدرسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تقویت ارتباطات بین المللی اتاق با سازمان های بین المللی شد و گفت:تعامل اتاق با اتاق های و سازمان های بین المللی سایر کشورها  می تواند به توسعه حجم مبادلات تجاری بیانجامد .وی افزود:کمیسیون ها باید بر اساس نیازهای استان طراحی شود و با برنامه کوتاه مدت آسیب شناسی مشکلات اقتصادی  استان صورت گیرد.   

«حمید قلمکاری»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه به مختصات اقتصادی استان اصفهان در تشکیل کمیسیون های تخصصی اتاق شد .

وی افزود:نباید بر اساس  مختصات و ویژگی اقتصادی کشورهای توسعه یافته کمیسیون و ساختار ایجاد کرد بلکه بر اساس شرایط موجود اقتصاد استان باید این قبیل ساختارها را ایجاد کرد.

«مسعود گلشیرازی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه به اسناد بالادستی کشور در تشکیل کمیسیون های تخصصی اتاق شد و گفت:شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان نیازمند توجه ویژه اتاق را دارند و در این راستا بایستی کمیسیون تخصصی برای آنان ایجاد شود.

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد دانشجویان یک دانشگاه نمونه کشور خواستار عزیمت به خارج از کشور می باشند ،گفت: متاسفانه دانشجویان نخبه تنها به فکر مهاجرت می باشند و باید شرایطی  فراهم شود تا آنان جذب فعالیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان شوند.

«محمدرضا رجالی»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون ها موتور محرکه اتاق می باشند و نقش موثری در رصد مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی دارند.

«محمدگوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به جمع آوری نظرات اعضای اتاق نسبت به برنامه پیشنهادی راهبردی چهارساله اتاق اصفهان گفت:تا کنون 800 بار برنامه راهبردی اتاق دانلود شده و پنج نظر پیشنهادی دریافت شده است  که  به زودی پس از بررسی و تایید نهایی هیات نمایندگان به اعضا اطلاع رسانی می  شود.

آلبوم تصاویر هیات نمایندگان