تاریخ : شنبه 7 دي 1398
کد 2745

در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

سمینار آموزشی آشنایی با تجزیه و تحلیل صورت های مالی

علی قاسمی، در سمینار آموزشی آشنایی با تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی ویژه مدیران مالی و مدیر عاملان شرکت‌ها گفت: یکی از شیوه‌های اصلی تحلیلگران مالی در ارزیابی شرکت‌ها، استفاده از صورت‌های مالی آنهاست.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، این کارشناس عالی امور مالی بانک افزود: در تجزیه و تحلیل شرکت‌ها سعی می‌شود وضعیت سودآوری، ریسک مالی، وضعیت تولید و فروش، نیازسنجی سرمایه در گردش، وضعیت بدهی و حاشیه سود شرکت کاملا بررسی شود. 
قاسمی ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع و صورت جریان وجوه نقد را از جمله صورت‌های مالی ذکر و تصریح کرد: هدف صورت‌های مالی، ارائه اطلاعات تلخیص و طبقه‌بندی شده درباره وضعیت، عملکرد و انعطاف‌پذیری مالی و نتایج ایفای وظیفه مباشرت (حسابدهی) مدیریت در قبال منابعی است که در اختیارشان قرار گرفته است. 
این مدرس دانشگاه درخصوص چارچوب کلی تجزیه و تحلیل تصریح کرد: تعریف هدف و ساختار بر اساس تابع تحلیلگران، ورودی مشتری و دستورالعمل‌های سازمانی، جمع‌آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات، برقراری ارتباط بین اطلاعات، نتیجه‌گیری و ارائه راهکار و پیگیری این موارد، چارچوب کلی تجزیه و تحلیل است.   
گفتنی است از جمله اهداف این سمینار که به همت مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، آشنایی با مفاهیم نسبت‌های نقدینگی، آشنایی با مفاهیم نسبت‌های فعالیت، آشنایی با مفاهیم نسبت‌های سرمایه‌گذاری، آشنایی با توان سنجی بازپرداخت تسهیلات دریافتی و کاربرد فنون تجزیه و تحلیل در پیش‌بینی تعهدات مالی شرکت‌ها بود. 
 
آلبوم تصاویر سمینار صورت های مالی