تاریخ : چهارشنبه 4 دي 1398
کد 2743

در سومین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

ضرورت برنامه ریزی برای افزایش گردشگری سلامت و فرهنگی در اصفهان

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نظر علم پزشکی رتبه دوم در کشور را داراست؛ ولی از نظر خدمات در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی کرباسی زاده در سومین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش گردشگری سلامت و فرهنگی در اصفهان تاکید کرد و افزود: عمانی‌ها به‌ دلیل اینکه تمام هزینه‌های درمان آنها توسط دولت پرداخت می‌شود، برای درمان بیماری خود به شیراز سفر می‌کنند و می‌توان سازوکاری برای سفر این گردشگران سلامت به اصفهان اندیشید. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 15شرکت به ثبت رسیده در زمینه گردشگری سلامت در استان مشغول فعالیت هستند. 
در ادامه مسعود  نیک آیین، مدیرکل تشریفات استانداری اصفهان اولویت اصلی گردشگری استان را گردشگران فرهنگی دانست و بر راه اندازی تورهای مختلف در این حوزه تاکید نمود و افزود: با این روش می‌توان به خوبی اصفهان را معرفی کرد و جذب گردشگر را افزایش داد.  
محمد گوهریان، مسئول کمیته مدل‌های اقتصادی برند ذیل کمیسیون گردشگری با بیان اینکه این کمیته تاکنون 5 جلسه با تمام عوامل درگیر در مباحث گردشگری داشته، افزود: در این جلسات بر اساس آرای اعضا، یک مدل گردشگری تهیه شد. 
وی تصریح کرد: در این مدل یک شرکت به صورت سهامی عام پیشنهاد شده و اتاق بازرگانی به عنوان کانال ارتباطی با نهاد‌های حکومتی 1 تا 60 درصد سهامدار آن خواهد بود. 
گوهریان گفت: این شرکت قرار است به عنوان یک کاتالیزور بین صدا و سیما و سایر عوامل ذی نفع گردشگری فعالیت نماید. مسئول کمیته مدل‌های اقتصادی برند، مبنای این اقدام را برند استان دانست و افزود: بیش از 70 درصد ذی نفعان این مدل در حوزه اصناف هستند.
در ادامه مهدیه لطفی، مسئول کمیته رسانه‌های اجتماعی گفت: از آنجا که عملیات برند و تبلیغات آن در حال انجام و این کار نیازمند رسانه است، کمیته رسانه اجتماعی فعال شده است. 
وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ذیل کمیته افزود: مهم‌ترین هدف این کمیته، شناخت بازارهای هدف گردشگری با توجه به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. 
فرینوش زرین مکان،  دبیر ثبت مذاکرات درخصوص گردشگری سلامت با اعلام اینکه پتانسیل کشور در حوزه گردشگری سلامت 7 میلیارد دلار است و ما تنها 500 میلیون دلار در این حوزه ارز آوری داشته‌ایم، افزود: 40 شرکت در حوزه گردشگری سلامت در کشور مشغول فعالیت هستند. 
وی از برگزاری جلسات و بازدیدهایی از چندین بیمارستان و مرکز درمانی از جمله شهرک سلامت، بیمارستان میلاد، مرکز باروری و ناباروری اصفهان و بیمارستان زهرای مرضیه و جلساتی با مدیران و ذی نفعان حوزه سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران فعال در حوزه حمل و نقل توسط کمیته مذکور خبر داد و افزود: کارگروه اقدام مشترک با حضور نمایندگان طرف های بازدید شده تشکیل و مقرر شده تا 6 هفته به شناسایی مشکلات و ارائه راهکار و برنامه جامع و کاربردی برای اصلاح، بهبود و توسعه این بخش بپردازند.
همچنین مهدی راست قلم، مسئول کمیته زیرساخت و خدمات گردشگری ذیل کمیسیون، توسعه گردشگری استان را در گرو مشارکت دانسته، افزود: برای ورود به فاز مشارکت، به توسعه برونزا نیاز داریم. 
وی درخصوص محورهای فعالیت کمیته مذکور تصریح کرد: بازار چین اعم از شناسایی برندهای معتبر این کشور، بانک اطلاعاتی کسانی که حاضر به همکاری با ما هستند، تحلیل آمادگی خود و تحلیل سود و زیان،  شناسایی اراضی شامل: اراضی ملی ، اراضی خصوصی قابل مشارکت، تهیه بانک اطلاعاتی اراضی قابل مشارکت، نشست با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، انجام هماهنگی برای اقدامات قانونی و بهبود کمی و کیفی خدمات موجود و در نهایت چک لیست نهایی و تامین تجهیزات کالا و خدمات مورد نیاز مکان‌هایی که داوطلبانه مشارکت می‌کنند، از محورهای فعالیت کمیته مذکور است. 
 
آلبوم تصاویر سومین جلسه گردشگری