تاریخ : شنبه 20 تير 1394
کد 274

در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان:

10 اولویت و اعضای بخش خصوصی شورا مشخص شد

در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان 10 اولویت دستور جلسه برای سال 94و همچنین نمایندگان بخش خصوصی در شورا مشخص شدند .

در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان 10 اولویت دستور جلسه  برای سال 94و همچنین نمایندگان بخش خصوصی در شورا مشخص شدند .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«رسول زرگرپور»رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت:شورای گفتگو استان دارای 26 عضو می باشد که 11عضو آن نمایندگان  بخش خصوصی است که با نظر اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به شورا معرفی می شوند. همچنین رییس اتاق کاشان و دو نفر از فعالان اقتصادی این شهر در شورای گفتگوی استان عضویت دارند.

 وی بررسی مصوبات ابلاغ شده شورای گفتگو به اداره کل امور مالیاتی را از دیگر دستور جلسه شورا برشمرد .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: حضور همه بخش های اقتصادی در شورای گفتگو  عامل موثر در پرداختن جامع به مسایل و مشکلات اقتصادی استان  است.

وی اولویت های 10 گانه شورا در سال جاری را شامل مسایل و مشکلات بخش تعاون،سامان دهی تشکلها(موضوع ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار)،ارزیابی میزان اجرای قانون بهبود مستر فضای کسب و کار و سایر قوانین حمایتی با اولویت مسایل کار و تولید ،بررسی دستورالعمل ها،بخش نامه و شیوه نامه ها و آیین نامه های مانع بهبود فضای کسب و کار جهت طرح در هیات مقررات زدایی (موضوع ماده 57 قانون رفع موانع تولید)،بررسی راهکارهای رفع مشکلات ناشی از مصوبه شماره هشت و  هشتاد و هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورخ 13/4/88 در خصوص تولید کنندگان آجر،شن و ماسه و کوره آهک پزی آهک ،مشکلات مربوط به شهرکهای صنعتی استان،بررسی  ظرفیت های موجود در قانون رفع موانع تولید و تدوین و بررسی آیین نامه های اجرایی آن ،سازمان دهی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد،احصای قوانین متناظر با اقتصاد مقاومتی به منظور بهبود مستمر محیط کسب و کار استان (موضوع موارد 62 و 76 قانون برنامه پنجم و ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و ماده 12 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار) پس از بررسی حقوقق در اتاق معرفی کرد.

سهل آبادی در بخش دیگری ازسخنان خود خواستار اصلاح اجرای مالیات بر ارزش افزوده شد و گفت: این مالیات ویژه مصرف کننده است و در سایر کشورها از مصرف کننده نهایی دریافت می شود ولی بنگاههای اقتصادی  در هر مرحله تولید باید سیستمی برای دریافت و پرداخت آن تعریف کرد .

وی افزود:یک تولید کننده برای ساخت یک قطعه  یا دستگاه مجبور است چندین بار با همکاران خود برای ساخت آن مبادله کند و بایستی برای هر بار مبادله ،مالیات بر ارزش افزوده آن را محاسبه کند تا دچار جریمه سازمان مالیاتی نشود.

  «مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق و مشاور شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به موضوع black list در اداره کل امور مالیاتی گفت:افرادی که در سال 92 مورد اعتماد سازمان مالیاتی بودند و فعالان اقتصادی با انان مراوده داشتند و در سال 93 در لیست سیاه مالیاتی قرار گرفتند، نباید مورد مواخذه سازمان مالیاتی قرار گیرند.

«مراد امیری»مدیر کل مالیاتی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اعتبار مالیاتی برای تولید کنندگان گفت:اساس مالیات بر ارزش افزوده بر اساس صورت  حساب است و چنانچه قانون اجباری شدن صندوق های فروش اجرایی می شد قانون مالیات بر ارزش افزوده راحتر  قابل اجرا بود .

وی صورت حساب یا فاکتور همانند اعتبارمالیاتی یا وجه نقد دانست و گفت:فاکتورهای صادر شده که اصالت نداشته باشند مانند اسکناس های تقبلی در بازار پولی است.

وی فاکتورهای غیررسمی را یکی از چالش های مهم مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و گفت:اعتبار مالیاتی بر اساس این فاکتورها مخدوش می شود .

«محمود تولایی »رییس اتاق کاشان در این جلسه خواستار توقف دستورالعمل ها ،بخش نامه ها و آییین نامه های خلاف قوانین مالیاتی شد و گفت:واسطه ها و بنکدارها مهمترین چالش پیش روی  دریافت مالیات بر ارزش افزوده  می باشند.

همچنین در  این جلسه اعضای بخش خصوصی شورای گفتگو دولت شامل«رضا  چینی»،«عباس خزاعی»، محمدرضا رجالی»،«رضا  احمدی»،«مهدی  هراتیان فر» ، «وحید  دزفولی» ،«عباس حاج رسولیها» ا و «احمدصالحی» از اصفهان و «احمد فرهی» و «تقی حجازی» از کاشان   معرفی شدند.تمام