تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
کد 2735

در هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان صورت گرفت:

برگ زرینی دیگر در کارنامه اتاق بازرگانی اصفهان/ امضای تفاهم نامه همکاری و همراهی میان دانشگاه های صنعتی، هنر و آزاد اصفهان با سه شرکت صنعتی بزرگ

به همت سرای رشد اتاق بازرگانی اصفهان و به منظور تعامل سازنده صنعت و دانشگاه، دانشگاه های صنعتی، هنر و آزاد اسلامی با شرکت های گلنور، همگام خودرو آسیا و بهیار صنعت سپاهان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازگانی اصفهان این تفاهم نامه در هشتاد و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور رؤسای این دانشگاه ها و رؤسای هیات مدیره و مدیران عامل این سه شرکت امضا شد.  
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: امروز به دلیل اهمیت تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه و به مناسبت هفته پژوهش، امضای تفاهم نامه میان سه دانشگاه و سه شرکت صنعتی در دستور کار قرار گرفت. 
مسعود گلشیرازی افزود: این تفاهم نامه ها در پی برقراری سازوکاری که از ابتدای فعالیت دوره نهم اتاق اصفهان در راستای استفاده از سرمایه عظیم دانشگاه ها در صنعت پیگیری شد، امضا می شود. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این تفاهم نامه ها پیام مثبتی برای جامعه صنعتی است، گفت: امیدواریم با این حرکت شاهد افزایش تبادلات دانشی میان دانشگاه و صنعت استان باشیم. 
گلشیرازی تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی صنعت را، برقراری جریان دانش در واحدهای اقتصادی و صنایع دانست و تاکید کرد: در همین راستا، اتاق اصفهان در این دوره  30درصد منابع حاصل از اعضا را به حمایت از این نوع تفاهم نامه ها تخصیص داده است. 
در ادامه حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه میان صاحبان صنایع و دانشگاه ها، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی تصویب شده مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی آنها شد. 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت بودجه های پژوهشی دانشگاه ها به منظور کاربردی کردن پروژه ها و رفع نیازهای پژوهشی صنایع استفاده شود. 
سید رسول رنجبران، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر زمانبر بودن حصول نتیجه مطلوب برای صنایع در این نوع تفاهم نامه ها افزود: به بار نشستن بحث های پژوهشی امری بلندمدت بوده، نیازمند صبر و حوصله و افزایش سعه صدر صنعتگران است. 
وی هزینه کردن در این زمینه را سرمایه گذاری طولانی مدت دانست و بر لزوم آموزش های کاربردی و عملیاتی در کنار آموزش های تئوریک صاحبان صنایع تاکید کرد. 
رنجبران همچنین خواستار حضور دائمی و مستمر دانشگاهیان در صنایع به منظور جلب اعتماد طرف مقابل شد.   
در ادامه محمد ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه دانشگاه، نگاه همکاری وسیع با صنعت است، انعقاد تفاهم نامه های میان صنایع و دانشگاه ها را امری بسیار پسندیده و تاثیرگذار در تعامل هرچه سازنده طرفین دانست.
پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز از آمادگی آن دانشگاه برای در اختیار قرار دادن پتانسیل های موجود به صنعت خبر داد و گفت: پیرو تفاهم نامه دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی و شکل گیری سرای رشد و نوآوری، شاهد تصمیمات مطلوبی برای ارتقای همکاری های صنعت و دانشگاه هستیم. 
در ادامه رضا نصر، رئیس دانشگاه هنر اصفهان ضمن تبریک انعقاد این تفاهم نامه به صنعت و دانشگاه، خواستار معرفی بیش از پیش ظرفیت های موجود در دانشگاه هنر به صنایع شد و افزود: فرش جایگاه اصلی خود را پیدا کرده؛ اما 192 رشته دیگر صنایع دستی، به بازیابی و توجه ویژه نیاز دارند. 
احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: هدف از این تفاهم نامه استفاده موثر از توانمندی های فنی و سرمایه انسانی موجود در دانشگاه ها به منظور حل مساله صنعت، تکمیل چرخه و زنجیره علم تبدیل ایده و فکر به فناوری، تولید و نهایتا بازار است. 
وی حرکت مذکور را حرکتی استراتژیک و راهبردی باتوجه به جامع بودن و لحاظ مقتضیات زمان و مکان و تمرکز تفاهم نامه بر آینده دانست. 
 
آلبوم تصاویر تفاهم نامه صنعت و دانشگاه شورای 83