تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
کد 2734

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

اولین شتاب دهنده صادرات کشور در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد

اولین شتاب دهنده صادرات کشور همزمان با برگزاری آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با حضور وزیر صمت، استاندار اصفهان و جمعی از مقامات کشوری و استانی در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  اصفهان مسعود گلشیرازی ، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  با بیان اینکه با آغاز به کار هیات نمایندگان دوره نهم اتاق اصفهان، زیرساخت های لازم  برای ایجاد شتاب دهنده صادراتی در استان فراهم شد گفت: تاکنون علاوه بر اقداماتی مانند تاسیس و آغاز به کار انجمن صادرکنندگان استان ، پیش رویداد و رویداد اصلی ماراتون صادرات در اتاق اصفهان برگزار شده است و  خوشبختانه زیر ساخت های لازم برای انجام موفق این پروژه فراهم گردید.
 گلشیرازی یکی از مهم ترین لازمه های تجارت و صادرات را راه اندازی شتاب دهنده صادراتی بیان و تصریح کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت مدیریت صادرات در استان وجود دارد و اتاق اصفهان برای رفع این خلأ با راه اندازی اولین شتاب دهنده صادراتی کشور طی یک برنامه سه ساله، قصد ایجاد 70 شرکت مدیریت صادرات را دارد. وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز صادرات و بازرگانی بین الملل را یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی  و از چالش های توسعه  صادرات استان و کشور دانست و تاکید کرد: تامین نیروی انسانی توانمند در زمینه صادرات و همچنین کمک به ایجاد و توسعه فعالیت شرکت های مدیریت صادرات یکی از مهم ترین اقدامات اتاق اصفهان در این حوزه خواهد بود.
وی افزود:  در ماراتون صادرات طی دوروزبیش از 200 نفر از جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی در قالب ۱۰۵ گروه در 8 گروه کالایی در حوزه تحقیقات بازار با یکدیگر به رقابت پرداخته و ایده های خود را مطرح کردند. گلشیرازی افزود:  پس از گزینش تیم های برتر به جز دریافت جوایز نقدی با هزینه اتاق بازرگانی اصفهان و مشارکت شرکت های 8 گروه کالایی به کشورهای هدف صادراتی اعزام خواهند شد. 
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز صادرات را در شرایط کنونی اقتصاد کشور یک ضرورت دانست و بر رشد صادرات به کشورهای همسایه تاکید کرد. وی در ادامه با تاکید بر نقش صادرات در تامین درآمدهای ارزی و کمک به خروج از فشار تحریم های ناعادلانه بر اقتصاد کشور،افزود: امروزصادرات تنها یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و برای موفقیت در جنگ اقتصادی، نیازمند توسعه صادرات و تقویت فعالیت های بخش خصوصی هستیم. 
عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم بیان اینکه پتانسیل های زیادی در حوزه صادرات استان بویژه به دلیل توان بالای  تولیدی و صنعتی استان و همچنین قرار گیری اصفهان در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب وجود دارد، از راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه در اصفهان و انجام اقدامات لازم برای ایجاد  کریدور علم و فناوری برای نخستین بار در کشور در اصفهان خبر داد.  وی ضمن قدردانی از فعالیت های دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان و فراهم کردن ظرفیت هایی برای تسهیل امور فعالان اقتصادی و کمک به توسعه اقتصاد استان، خواستار اطلاع رسانی شایسته این اقدامات و ظرفیت های موجود شد.  
در پایان این مراسم برگزیدگان اولین رویداد ماراتون صادرات معرفی و از آنها تقدیر شد. 
لازم به ذکر است تیم های « رویش نوین» از گروه  « میوه به» و « ترنم صادرات» از گروه «فرش» مشترکا مقام  دوم  و همچنین تیم های «کیان فرتاک» از گروه « رنگ پیش ساخته »  و «برکت» از گروه «پسته» مشترکا مقام سوم اولین مارتون صادرات را کسب نمودند و طبق آرای داوران، این ماراتون برگزیده مقام نخست نداشت. 
 
آلبوم تصاویر رونمایی شتاب دهنده