تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1398
کد 2728

درسومین جلسه کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی عنوان شد:

تلاش اتاق اصفهان برای تسهیل روند ورود فعالان اقتصادی استان به مباحث پیمانکاری

درسومین جلسه کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی ازعدم بهره مندی پیمانکاران و صنعتگران توانمند استان از فرصت های مربوط به طرح های توسعه ای بنگاه های بزرگ بخش انرژی استان انتقاد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اکبر لباف، نایب رئیس این کمیسیون در ابتدای این جلسه یکی از اهداف کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی، نفت، گاز و پتروشیمی را تسهیل روند ورود فعالان اقتصادی به مباحث پیمانکاری دانست و افزود: به روز رسانی سیستم های اطلاعات اعضاء و شرکت های پیمانکار عضو اتاق بازرگانی در شناسایی و معرفی پتانسیل های موجود در اصفهان و اختصاص پروژه ها به این استان تاثیرگذار است. 
وی در ادامه بر تشکیل کارگروه بنگاه های اقتصادی در حوزه انرژی در اصفهان تاکید کرد. لباف ضمن تشریح اقدامات موثر اتاق بازرگانی در دوره نهم، اقناع بانک ها برای تخصیص بخش ویژه ای از تسهیلات به پروژه های سرمایه گذاری در داخل استان را بخشی از این اقدامات ذکر کرد.
در ادامه علی صفر نوراله، مسئول کمیته انرژی برق ضمن تاکید بر فرهنگسازی نحوه درست مصرف انرژی و استفاده از تجهیزات استاندارد، اختصاص كدهاي 20 رقمي براي كليه محصولات و تجهيزات انرژي را در افزایش سطح ایمنی محصولات برقی، استاندارد سازی آنها، همچنین حمایت از مصرف کننده از طریق ارتقاء سطح کیفی محصولات و جلوگیری از واردات بی رویه تولیدات بی کیفیت، موثر دانست و تاکید کرد: این طرح پیامدهای مثبتی برای تولید کنندگان داخلی و مصرف کنندگان خواهد داشت. 
رضا خیامیان، مسئول کمیته نفت، گاز و پتروشیمی با انتقاد ازعدم بهره مندی پیمانکاران و صنعتگران توانمند استان از فرصت های مربوط به طرح های توسعه ای بنگاه های بزرگ بخش انرژی استان، خواستارپیگیری اتاق در راستای توسعه فعالیت های سازندگان تجهیزات بخش خصوصی و تبیین توانمندیهای داخل استان به شرکتهای بزرگ دارای طرح های توسعه ای مانند پالایشگاه اصفهان و لحاظ بومی بودن به عنوان یک مزیت رقابتی با دیگر شرکت ها شد. 
وی همچنین تشکیل کارگروه بنگاه های اقتصادی در حوزه انرژی را در رفع مشکلات صنایع بزرگ و گسترش چتر حمایتی آنها از شرکت های کوچک موثر دانست.  
 
آلبوم تصاویر سومین جلسه کمیسیون انرژی98