تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1398
کد 2727

به همت شورای تعالی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

دوره آموزشی تربیت ارزیاب ؛دوره ای برای تقویت توانمندی واحدهای بازرگانی

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان گفت: ماموریت شورای تعالی پس از بررسی دقیق وضعیت موجود شرکت ها و تدوین نقشه راه آنها بر اساس فضای کسب و کار هر یک از این شرکت ها، تشویق آنها به اجرای نسخه پیشنهادی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود باطنی در دوره آموزشی تربیت ارزیاب بر اساس مدل تعالی بازرگانی که به همت شورای تعالی بازرگانی، با حمایت توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و انجمن شرکت های دانش بنیان استان برگزار شد، تصریح کرد: طراحی مدل تعالی تخصصی بازرگانی در سال گذشته آغاز و امسال نیز دبیرخانه دایمی آن راه اندازی شد. 
وی افزود: این دوره آموزشی به منظور تربیت ارزیابان توانمند بر اساس مدل تعالی برای کمک به توانمندسازی واحدهای بازرگانی طی دور روز برگزار می شود. 
وی تصریح کرد: مقرر شده که دوره اول این مدل به صورت نمونه برای تعدادی از شرکت ها اجرا و سپس در سطح ملی معرفی شود. 
باطنی تربیت ارزیابان توانمند در حوزه بازرگانی را در ارزیابی دقیق، شفاف و کارشناسانه وضعیت موجود شرکت ها مهم دانست و ادامه داد: در سال اول این طرح، فرایند مذکور توسط 10 الی 12 ارزیاب در چند شرکت به صورت نمونه اجرا می شود و در سال های آتی نیز این دوره همچنان به آموزش و پرورش ارزیابان ارشد می پردازد. 
در ادامه مهرداد عمویی، مدرس این دوره با بیان اینکه دوره مذکور ترکیبی از تئوری و تبادل تجربیات به همراه اقدامات عملی است، افزود: هدف نهایی دوره، افزایش دانش و مهارت های شرکت کنندگان به منظور ارزیابی سازمان های متقاضی بر اساس مدل تعالی بازرگانی است.
وی مروری بر شایستگی های موردنیاز ارزیابان، نحوه شناخت سازمان، معرفی مدل های تعالی، مروری اجمالی بر تاریخچه مباحث تعالی سازمان و مدل تعالی بازرگانی، بررسی مشکلات و چالش های بازرگانی در سازمان های ایرانی، تشریح منطقی ارزیابی رادار و تفاوت های ممیزی، خود ارزیابی و ارزیابی جایزه را از محورهای روز اول دوره و نحوه تدوین و بررسی گزارش بازخورد ارزیابی را از جمله محورهای آموزشی روز دوم این دوره ذکر کرد. 
عمویی ارزیابی را یک مهارت دانست و افزود: درک مناسب از مدل تعالی، تسلط بر منطق ارزیابی رادار و شناخت سازمان ارزیابی شونده در یک ارزیابی اثربخش بسیار مهم است. 
وی ضمن تاکید بر اینکه منطق ارزیابی رادار در یک قضاوت درست، شفاف و منطقی تاثیرگذار است، تصریح کرد: درک و به کارگیری مدل تعالی و منطق ارزیابی رادار، درک سازمان ها و داشتن دید کلی در مورد عملکرد آنها، مشارکت و برقراری ارتباط موثر به عنوان عضو تیم ارزیابی، گوش دادن موثر و مصاحبه، جمع آوری، دسته بندی و تحلیل شواهد و به کارگیری آنها برای انجام یک قضاوت مناسب، برخورداری از مهارت های نگارشی، تهیه گزارش بازخورد شفاف و دقیق از سازمان، از جمله شایستگی های موردنیاز ارزیابان است. 
 
آلبوم تصاویر تربیت ارزیاب