تاریخ : پنجشنبه 21 آذر 1398
کد 2722

-

آغاز به کار رویداد ماراتون صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری رویداد ماراتون صادرات ویژه شرکت های تخصصی، نوآفرینان و دانش آموختگان علاقمند به حوزه صادرات نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این رویداد احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تربیت نیروی توانمند در چرخه صادرات و ایجاد شرکت های مدیریت صادرات از جمله اهداف این رویداد است، گفت: این رویداد میزبان علاقمندان و اساتید توانمند حوزه صادرات از استان های مختلف کشور است. وی با اشاره به سیر تحول اتاق های بازرگانی، افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در راستای یکی از اهداف اتاق های بازرگانی نسل دوم، مبنی بر  ایجاد مراکز رشد و شتاب دهنده، اقدام به راه اندازی سه مرکز شتاب دهنده صادرات، تجارت الکترونیک و بازاریابی نموده است. وی رویداد ماراتون صادرات را نخستین رویداد مرکز شتاب دهنده صادرات اتاق اصفهان دانست وازراه اندازی رویدادهای مربوط به شتاب دهنده تجارت الکترونیک در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: نقشه راه شتاب دهنده بازاریابی نیز در حال طراحی است. شهیربا بیان اینکه مرکز شتاب دهنده صادرات مرکزی است که با دیدگاهی راهبردی طراحی شده، تصریح کرد:جامعیت، لحاظ مقتضیات زمان و مکان ، همچنین تمرکز ویژه بر حوزه صادرات از جمله نشانه های راهبردی بودن این رویداد است. وی با تاکید بر اینکه این رویداد برای نخستین بار در کشور در حوزه تخصصی صادرات راه اندازی شده است، گفت: رویداد ماراتون صادرات با بومی سازی نمونه های موفق جهانی طراحی شده است. 
مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان از استفاده از دانش و توانمندی بهترین منتورها و شرکت های متبحر در عرصه صادرات کشور در این رویداد خبر داد و تصریح کرد: در کمیته راهبردی این شتاب دهنده نیز جلسات متعددی در خصوص انتخاب داوران تشکیل شده است.
 شهیر 8 کالای صادراتی مد نظر این رویداد را شامل پسته، فرش دستباف اصفهان، باتری خودرو، غذای آماده و رستوران های زنجیره ای بدون سرآشپز، میوه به، رنگ پیش ساخته، ظروف یکبار مصرف گیاهی و پارچه قلمکار معرفی کرد و گفت: این 8 کالا پس از برگزاری پیش رویداد ماراتون صادرات و نظر سنجی از فعالان اقتصادی استان و معرفی کالاهای دارای مزیت صادراتی، و حمایت آنها از جوایز این رویداد انتخاب شد. 
امیرالحاجی، دبیر کمیته داوران این رویداد نیز انتخاب موضوع کالای صادراتی برای تکمیل بوم تحقیقات بازار، استقرار تیم و شروع فرایند تحقیقات بازار، ارایه خدمات منتورینگ و کارگاه های تخصصی، بارگذاری پاسخنامه ها در سایت معرفی شده، ارزیابی بوم در مرحله اول توسط کمیته داوران، معرفی و ارایه حداکثر 32 طرح منتخب، داوری و انتخاب حداکثر 16 طرح از بین طرح های ارایه شده توسط حضار و هیات داوران و اعلام نتایج داوری و اهداء جوایز تیم های برگزیده و ایده های آزاد صادراتی را از فرایندهای برگزاری رویداد معرفی کرد. 
وی کشورهای حوزه اوراسیا بویژه روسیه همچنین کشور عمان را از کشورهای هدف مورد نظر این رویداد بیان کرد. 
در ادامه برنامه نمایندگان شرکت های حامی کالاهای 8 گانه معرفی شده به ارایه نقاط قوت کالاهای مذکور پرداختند. 
گفتنی است این رویداد در روزهای 21 و 22 آذر ماه در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است. 
 
آلبوم تصاویر افتتاحیه ماراتون صادرات