تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1398
کد 2720

در سومین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

ضروت اقدامات زیربنایی کمیسیون مسئولیت های اجتماعی در تربیت نیروی انسانی کارآمد

در سومین جلسه کمیسیون مسئولیت های اجتماعی، انجام اقدامات زیربنایی و ساختاری فرهنگی در حوزه مسئولیت اجتماعی مانند آموزش به کودکان طبقه محروم جامعه، از اقدامات اولویتی این کمیسیون عنوان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارایه گزارشی از نتایج سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان گفت: در این سفر پیشنهاد اتاق بازرگانی مبنی بر حضور هیأت منصفه اقتصادی در کنار قضات در دادگاه های ویژه فعالان اقتصادی؛ همچنین بررسی پرونده های مربوط به امور بانکی، بیمه ای و مالیاتی توسط هیات های حل اختلاف اقتصادی، پیش از طرح در مواضع کیفری، به رئیس دستگاه قضا ارایه شد. 
مسعود گلشیرازی، افزود: آیت الله رئیسی به کارگیری هیأت های منصفه اقتصادی را ناقض استقلال قضات ندانسته و استفاده از تجارب این هیأت را در پرونده های فعالان اقتصادی موثر دانست. 
وی انجام کار تیمی توسط بخش خصوصی و دولتی را در بهره گیری از فرصت ها بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: در این جلسه رئیس قوه قضائیه بر حمایت هرچه بیشتر دستگاه قضا از صاحبان کسب و کار در شرایط جنگ اقتصادی موجود تاکید کرد و بر جد و جهد بخش خصوصی در این شرایط صحه گذاشت. 
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و تشکل های اقتصادی همچنین افزود: آیت الله رئیسی در این جلسه بر استفاده از پتانسیل های موجود در شورای گفت و گو و مساله محور بودن این جلسات و ظرفیت الزام به اجرای مصوبات این جلسات تاکید کرد. گلشیرازی موافقت با راه اندازی هیأت های حل اختلاف اقتصادی را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و از ارایه پیشنهاد دادگستری در خصوص تشکیل این هیأت در اصفهان به عنوان اولین استان کشور خبر داد. 
وی در ادامه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی را از جمله ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی عنوان کرد و ضمن تشکر از تعامل سازنده رئیس دادگستری و دادستان اصفهان برای کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی، تشکیل صندوق حمایت از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان را در گره گشایی از شرکت های عضو به ویژه شرکت های کوچک و متوسط حایز اهمیت دانست.  
گلشیرازی در خصوص پرسش اعضا در زمینه شرایط صدور کارت عضویت اتاق گفت: شرایط فعلی، موجب عدم سوء استفاده از کارت های عضویت شده و این شرایط از سوی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران و طبق آیین نامه تصویب و اجرا شده است. 
در ادامه مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان، وجود شرایط فعلی صدور کارت عضویت را در کم رنگ شدن همکاری تشکل ها با کمیسیون های دوره نهم اتاق موثر دانست و خواستار تسهیل بیشتر روند عضویت اعضای تشکل های اقتصادی اصفهان شد و افزود: این تسهیل باید  به نحوی باشد که منجر به سوء استفاده نشود. 
وی در ادامه از انجام اقداماتی در خصوص تولید و تعریف ساختار کلیپ هایی با عنوان مسئولیت های اجتماعی برای پخش در فضای مجازی و صدا و سیما از سوی کمیسیون خبر داد. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین ضمن اعلام  انجام تور دانشگاه اصفهان توسط کمیته مسئولیت اجتماعی ذیل کمیسیون، توافق با این دانشگاه برای حضور اساتید در جلسات اتاق بازرگانی جهت آشنایی هرچه بیشتر با مسایل و مشکلات صنایع، ارایه پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز صنایع به دانشجویان نخبه نیازمند و کمک به تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه را از نتایج این تور دانست. 
محمدرضا رجالی، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز در این جلسه کمک و توجه هرچه بیشتر تشکل ها به مسایل روز را به معنی تبدیل شدن اتاق نسل اول به اتاق های نسل دوم و سوم دانست و گفت: برای تحقق توسعه پایدار لازم است تغییراتی در نظام آموزش و پرورش کشور صورت گیرد. 
وی انجام اقدامات زیربنایی و ساختاری فرهنگی در حوزه مسئولیت اجتماعی مانند آموزش به کودکان طبقه محروم جامعه را از اقدامات اولویتی کمیسیون مذکور دانست و این امر را در تربیت نیروهای کارآمد آینده موثر دانست.
در ادامه این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروهی پیرامون صدور کارت عضویت بدون حق رأی ارایه شد.  
 
آلبوم تصاویر سومین جلسه کمیسیون مسئولیت 98