تاریخ : دوشنبه 15 تير 1394
کد 271

سهل آبادی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اراک

راه اندازی کلینیک های صنعتی در استان ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران و رییس اتاق اصفهان ،راه اندازی کلینیک های صنعتی در استان ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی را ضروری دانست و گفت: ستادهای تسهیل استانداری ها فقط بدهی واحدهای صنعتی را استمهال می کنند و همین استمهال ها واحدهای تولیدی را بیچاره کرده است .

به گزارش  روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در آیین گرامیداشت روز صنعت و  معدن استان مرکزی تصریح کرد:دولت باید وارد صحنه شود و برخی از جرایم و بهره های مربوط به سال های گذشته صنایع را ببخشد تا از غرق شدن بیشتر نجات پیدا کنند .

نایب رییس کانون عالی  کارفرمایان ایران  با انتقاد از اجرای ماده 186 که صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارایه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده است و در صورت عدم رعایت این حکم مسوولان امر نسبت به پرداخت مالیات های مزبور با مؤدی ، مسوولیت تضامنی خواهند داشت ، گفت: با این روند می بایست برای دفن صنعتگر هم از اداره امورمالیاتی استعلام بیاید تا پس از آمدن جواب بدهی ها، آنگاه اجازه خاکسپاری میت صادر شود .

سهل آبادی افزود: در شرایطی که شمار زیادی از صنعتگران در ایجاد بدهی های خود بی تقصیرند و بخاطر شرایط حاکمیتی و تحریم ها دچار وخامت اوضاع مالی و تولید شده اند، دولت می بایست به هنگام ایجاد رکود به سرعت به کمک صنایع در حال غرق بشتابد .

وی گفت: بخشنامه های صادره ازسوی وزارت کار ازجمله تعلق بیمه به بن کارگر و دیگراینکه با وجودداشتن مصوبه مجلس و 27 سال اجرا، یک مرتبه اعلام می شود با کارگران نمی توان زیر یک سال قرارداد بست، هر روز بیش از پیش بر وخامت حال و اوضاع واحدهای صنعتی می افزاید و نشان می دهد مجموعه توزیع در خدمت تولید داخلی نیست .

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت  ایران اظهار کرد: اگر به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در بخش صنعت هستیم باید نسبت به رفع بدهی ها و دیون در ارتباط با جرایم و بهره های بانکی تصمیمات دیگری اتخاذ شود .

وی تصریح کرد: مادامی که 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شود، صنایع داخلی ما جایگاهی نخواهند داشت و راه به جایی نخواهند برد .

سهل آبادی گفت: واردات بی رویه و فرهنگ نامناسب تبلیغات تولیدات خارجی تا حدی است که برای نجات صنعت کشور باید تدبیری بهتر اندیشید .

وی ضمن تاکید بر اینکه مجموعه توزیع در خدمت تولید داخلی کشور نیست، افزود: این شبکه به دنبال این است که از مالیات فرار کند و اگر به خدمت تولید داخل برود دچار مشکل می شود .

آلبوم تصاویر اراک