تاریخ : دوشنبه 8 تير 1394
کد 269

در دیدار سفیر ویتنام با رییس اتاق اصفهان مطرح شد؛

تولیدات مشترک ویتنام و اصفهان برای حضور در بازار اتحادیه اقتصادی کشورهای اقیانوس آرام

رییس اتاق اصفهان گفت:استان اصفهان با 8 هزار واحد صنعتی و فعالیت 70 شهرک صنعتی می تواند روابط تجاری نزدیکی با ویتنام داشته باشد .

رییس اتاق اصفهان گفت:استان اصفهان با  8 هزار واحد صنعتی و فعالیت  70 شهرک صنعتی می تواند روابط تجاری نزدیکی با ویتنام داشته باشد .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار با سفیر ویتنام در تهران در تالار تشریفات اتاق اصفهان تصریح کرد:اصفهان در حوزه های صنعتی،معدنی،کشاورزی و خدمات جایگاه موثری در کشور دارد و می تواند فعالیت های مشترکی با کشور ویتنام تعریف کند.

وی اصفهان را بزرگترین مرکز فرآوری سنگ در خاورمیانه برشمرد و گفت:تولید مصالح ساختمانی  از جمله سیمان ،آجر ، کاشی و سرامیک از دیگر ظرفیت های  استان در صنعت ساختمان است .

سهل آبادی تصریح کرد:اصفهان در حوزه گردشگری یکی از جاذبه های قابل توجه گردشگران خارجی است و در این زمینه می توان با ویتنام تبادل گردشگر  داشته باشیم.

وی با اشاره به عضویت دو هزار فعال اقتصادی در اتاق اصفهان گفت:اتاق بازرگانی به عنوان مرکز تشکل های اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی است می تواند نقش موثری در توسعه روابط بین المللی با سایر کشورها داشته باشد.

« گوین هونگ » (Gevin Hong )سفیر ویتنام در ایران در این دیدار  خواستار خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای ویتنام شد و گفت:این خواهر خواندگی می تواند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ویتنام کمک کند.

سفیر ویتنام از اتاق اصفهان خواست که هیات تجاری به این کشور با هدف توسعه روابط اعزام کند تا از نزدیک فرصت های مشترک تجاری و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: ویتنام جزو شورای  همکاری راهبردی اقتصادی اقیانوس آرام  T.P.P   ( Trans-Pacific    Partnership  )    شامل کشورهای ویتنام، آمریکا،کانادا،ژاپن،کره جنوبی،نیوزلند،استرالیا،شیلی ،مالزی ،سنگاپور، پرو و مکزیک است و تجارت با یکی از این کشورها می تواند زمینه صادرات به سایر کشورهای عضو اتحادیه  بدون مالیات و عوارض فراهم کند  وی تصریح کرد:تولید کنندگان استان اصفهان با ویتنام می توانند محصولات مشترکی را تولید کنند و به کشورهای عضو اتحادیه صادرکنند.وی با اشاره به سرمایه گذاری کشورهای آمریکا،ژاپن و کره جنوبی در ویتنام گفت:ویتنام می تواند شریک تجاری برای استان اصفهان باشد و با شناسایی نقاط مشترک، در بازارهای بین المللی حضوری فعال   داشته باشند.  

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این دیدار خواستار حضور هیات تجاری ویتنام در استان اصفهان شد و گفت:مشخص شدن مزیت های اقتصادی دو طرف می تواند به توسعه روابط تجاری منجر شود.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار انتقال تجربه ویتنام در برندسازی کالا به استان اصفهان شد. تمام

آلبوم تصاویر ویتنام