تاریخ : چهارشنبه 6 آذر 1398
کد 2689

در نشست اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران عنوان شد:

سککوک؛ سامانه‌ای برای تسهیل تعاملات تجاری

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: «سامانه کشوری کسب‌وکار سککوک»(sakkook ) سامانه‌ای است که به‌منظور رونق اقتصادی کشور و ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی ایجاد شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی که با حضور دو تن از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان در اتاق اصفهان برگزار شد، علی کرباسی زاده با بیان مطلب فوق افزود: سککوک برای رفع محدودیت‌های موجود در بخش اعتبارات، دریافت وام و دریافت تضامین برای مجموعه‌های اقتصادی و به‌منظور رونق اقتصادی کشور ایجاد شده است. 
وی هدف از برگزاری این جلسه را کمک به بهبود فضای کسب و کار استان و استفاده حداکثری فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های موجود در این سامانه بیان کرد.
در ادامه محمد نورآزادی، رئیس اداره امور شعب کل استان اصفهان گفت: طبق برآوردهای انجام شده، سککوک چه در بخش اعطای تسهیلات و چه در بخش تعهدات، به کاهش 20 درصدی قیمت تمام شده منجر می‌شود. 
وی افزود: سککوک جایگزین خوبی برای LC است. نورآزادی با بیان اینکه بانک ملی به تایید تامین اعتبار و تخصیص حد اعتباری نیز می‌پردازد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها برنامه منطقی برای تخصیص نقدینگی متناسب با نیاز اقتصادی کشور ندارند، این سامانه میزان تخصیص منابع مالی را مشخص کرده و با وجود این، متناسب با این تخصیصات می‌توان به درستی برنامه ریزی کرد. 
در ادامه فردوس باقری، مدیرعامل سامانه سککوک، آن را سامانه‌ای برای ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی معرفی کرد و بهکارگیری و ارایه روش‌های مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین، بهکارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و ارایه روش‌های مدرن تامین مالی زنجیره تامین همچنین بهکارگیری و ارایه روش‌های مدرن مدیریت لجستیک را از مزیت‌های رقابتی سککوک بیان کرد. 
باقری افزود: کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط، صنایع، صنوف، تعاونی‌ها و بازرگانان، تامین‌کنندگان کسب‌وکارها و همچنین، کسب‌وکارهای خانگی مخاطبان سککوک هستند.
در پایان مقرر شد به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با پتانسیل‌های موجود در این سامانه و استفاده بهینه از آن همایشی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شود. 
 
آلبوم تصاویر سککوک