تاریخ : دوشنبه 8 تير 1394
کد 268

در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر و هیات نمایندگان اتاق اصفهان؛

اتاق بازرگانی آماده همکاری با شهرداری و شورای شهر برای رونق کسب و کار و حل مسایل اقتصادی اصفهان است

نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان با حضور شهردار اصفهان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد.

نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان با حضور شهردار اصفهان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست با بیان اینکه مردم اصفهان و فعالان اقتصادی از انتخاب شهردار جدید ابراز رضایت دارند،گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و نماینده فعالان اقتصادی آماده همکاری همه جانبه با شهرداری و شورای شهر برای توسعه کسب و کار و حل مسایل اقتصادی و چالش های سرمایه گذاری شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان در شورای گفتگو دولت و  بخش خصوصی استان دارای حق رای است،افزود:امیدواریم در دوره جدید شورای گفتگو،شهردار اصفهان حضور فعال در این شورا داشته باشد تا با همکاری مدیریت استان و بخش خصوصی، افق جدیدی در رشد و توسعه استان اصفهان ایجاد شود.

شهرداری و اتاق بازرگانی  همانند دو  بال برای  شهر اصفهان می باشند

«مهدی جمالی نژاد»شهردار اصفهان در نخستین  نشست رسمی با حضور در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار با هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:شهرداری و اتاق بازرگانی مانند دو بال پرواز می توانند  شهر اصفهان را  به اعتلا برسانند.وی با بیان اینکه نظام شهری و روستایی در استان اصفهان باید بازتعریف شود، گفت:اکثر  جمعیت استان در شهر اصفهان متمرکز شده و سایر شهرها و روستاها استان  خالی از سکنه شدند و این تهدید جدی برای شهر اصفهان  است . جمالی نژاد با بیان این پرسش که با وجودی که شهرداری خیابان ها را تعریض و زیرگذرها و روگذرهایی بسیاری در شهر اصفهان ساخته است چرا مساله ترافیکی و آلودگی هوا همچنان دامن گیر این شهر است ،گفت:مهاجر پذیری و افزایش جمعیت شهر اصفهان باید کنترل شود و این موضوع نیازمند همکاری همه بخش هاست . وی با بیان اینکه ضربان معکوس شهر اصفهان آغاز  شده است،تصریح کرد:میلیاردها تومان در شهرها و روستاها در بخش تاسیسات عمومی هزینه شد است ولی امروز خالی از سکنه است و این در حالیست که سیل جمعیت از روستاها  به شهر اصفهان همچنان ادامه دارد و جمعیت مقیم شهر اصفهان نسبت به جمعیت همان روستا یا شهر چندین برابر است. وی توزیع نامتناسب واحدهای صنعتی در اطراف شهر اصفهان را یکی از عوامل جذب جمعیت به این شهر دانست و گفت: اصفهان  شهری اشباع از واحدهای صنعتی است چنانچه واحدهای صنعتی در سایر شهرها به طور متناسب توزیع شود شاهد کاهش جمعیت در مرکز استان خواهیم بود.جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود توجه به گردشگری و توسعه صنایع های تک و دانش بنیان را مزیت شهر اصفهان در  حوزه  کسب و کار برشمرد و گفت:اصفهان به عنوان کریدور علمی و فناوری کشور شناخته می شود و باید از این مزیت برای توسعه اقتصادی استان بهره گرفت.شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در مفاد قراردادهای خواهرخواندگی اصفهان با سایر شهرها همکاریهای اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است ،افزود:متاسفانه روابط اقتصادی  اصفهان با شهرها خواهرخوانده ایجاد نشده است .

«رضا امینی»رییس شورای شهر اصفهان در این نشست گفت:شورای شهر از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه شهر همواره بهره مند بوده است .وی با اشاره به مصوبه شورای شهر در معافیت عوارض جهت ساخت هتل و مراکز گردشگری به مدت سه سال در شهر اصفهان گفت:این مصوبه زمینه مناسبی جهت توسعه کسب و کار در بخش صنعت گردشگری  است .امینی خاطر نشان کرد:در مصوبه اخیر شورای شهر زمینی به وسعت 15 هزار متر مربع  برای ساخت ساختمان اتاق بازرگانی با رویکرد رونق کسب و کار  اختصاص داد تا همکاری نزدیکی با پارلمان بخش خصوصی در جهت توسعه کسب و کار شهری داشته باشد.وی اظهار امیدواری کرد که همکاری و همدلی  شورای شهر به  عنوان پارلمان شهر و اتاق بازرگانی به  عنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند نوید آینده خوبی برای شهر اصفهان باشد.

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست خواستار تشکیل شورای همدلی و هم افزایی در استان شامل تمام نهادها و سازمان های موثر جهت حل مسایل و مشکلات عمده استان شد و گفت:شورای شهر  و اتاق بازرگانی می توانند با همکاری استانداری این شورا را تشکیل دهند  و در راستای برطرف شدن چالش های پیش روی استان گامی بردارند «عباس حاج رسولیها»عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه با اشاره به قانون اساسی گفت: شورای اسلامی شهر  یکی از ارکان تصمیم گیری اداره امور  کشور است و می تواند نقش موثری در تصمیم گیری اقتصادی بویژه در بودجه سرانه هر شهر داشته باشد.

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست گفت: همدلی و همزبانی پارلمان شهر و بخش خصوصی می تواند مسایل و مشکلات مردم را برطرف کند .وی خواستار مقایسه زیرساخت های گردشگری اصفهان با شهرهای پیشرو در صنعت گردشگری شد و گفت:پتانسیل و ظرفیت های اصفهان می تواند  در قالب هیات های تجاری به سایر شهرها ی جهان شناسانده شود.

«ندا واشیانی پور»عضو شورای شهر اصفهان در این نشست لازمه هم افزایی شدن شورا و اتاق بازرگانی را هم هدف شدن  دانست و گفت:تعیین هدف دو سال یا ده ساله  برای جایگاه اصفهان می تواند نخستین اقدام  و همکاری مشترک شورا و  اتاق بازرگانی باشد.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این نشست اتصال سه حلقه شورای شهر به عنوان نمایندگان پارلمان شهر ،اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و نماینده فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان قانون گذار شهر می تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل و مشکلات شهر و استان داشته باشد.وی با اولویت دانستن توسعه صنعت گردشگری در اصفهان گفت:برای جذب گردشگر خارجی باید زیرساخت های گردشگری اعم از هتل ،فرودگاه ،مراکز اقامتی،محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.وی خواستار توجه ویژه شهرداری به رونق کسب و کار در فضای شهری شد و گفت:نمایشگاه بین المللی یکی از ابزارهای مهم کسب و کار است که شهرداری به خوبی پیگیر احداث ان است .

«سید کریم داودی»عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت:برای رونق صنعت گردشگری نیازمند زیرساخت می بایم و به جای صرف  وقت در  برنامه ریزی بی نتیجه باید چند پروژه مورد نیاز  این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد:شورا و اتاق با هم همت کنند و زمینه ساخت ده هتل بزرگ در شهر اصفهان را فرام کنند .همچنین توسعه فرودگاه و  C.I.P   سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه در دستور کار قرار گیرد تا به جای شعار ،اقدام عملیاتی برای جذب گردشگر صورت گیرد.

 «مسعود گلشیرازی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست ،صنعت گردشگری را تنها صنعتی دانست که می تواند معضلات شهری از جمله بیکاری را برطرف کند و افزود:تشکیل سازمان مدیریت مقصد،شرکت های PR   و توسعه زیرساخت های گردشگری در دستور کار استان برای توسعه بخش  گردشگری باید قرار گیرد.

«غلامرضا شیران»دیگر عضو شورای شهر در این نشست توسعه صنعت گردشگری را نیازمند توجه به  دو بخش سخت افزار و نرم افزار این بخش  دانست و گفت: در کنار جذب گردشگر خارجی باید برنامه ای برای جذب گردشگران داخلی داشت تا از همه ظرفیت های گردشگری بتوان استفاده کرد .

«امیر کشانی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست خواستارتوجه و تمرکز شورای نسبت به مسایل اقتصادی شهر شد و گفت:شهرداری با همکاری با اتاق می تواند فرصت های کسب و کار برای مردم شهر فراهم سازند.

«فتح الله معین»دیگر عضو شورای شهر در این نشست همگرایی بین نهادها و سازمان های استان اصفهان را گامی مهم در برطرف شدن مسایل و مشکلات و همچنین تسهیل توسعه استان دانست و گفت:مسایل را باید فهرست کنیم و به صورت یک حرکت جمعی به دنبال حل آن باشیم.

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این نشست خواستار شناسایی نیازها استان و تمرکز بر روی آن شد و گفت:اتاق بازرگانی با استفاده از ظرفیت هیات های تجاری می تواند فرصت های سرمایه گذاری استان را به اطلاع سرمایه گذاران خارجی برساند.

«علیرضا نصر اصفهانی»دیگر عضو شورای شهر در این  نشست استان و شهر اصفهان را دچار آفت خودبزرگ بینی و خود تعریفی دانست و گفت: سایر شهرها با خودباوری و خودارتقایی به دنبال توسعه شهر و استان خود می باشند.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این نشست خواستار همکاری شورای شهر،مجمع نمایندگان،اتاق بازرگانی و استانداری  برای آزادسازی مسیر توسعه گردشگری اصفهان شد و گفت:شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی می تواند با حضور همه بخش ها این مسیر توسعه صنعت گردشگری را فراهم سازند.

«اصغر آذربایجانی»دیگر عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد تعامل نزدیک بین شورا و اتاق شد و گفت: تلفیق شورای شهر و اتاق می تواند ظرفیت های جدیدی برای شر اصفهان ایجاد کند .

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست حضور همزمان اعضای شورای شهر و هیات نمایندگان اتاق در کمیسیون های شورا و اتاق شد و گفت:ایجاد کمیسیون مشترک بین اتاق و شورا می تواند مسایل و مشکلات شهر را با تعامل و همکاری برطرف کند.

آلبوم تصاویر نشست هم اندیشی