تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1398
کد 2674

درکارگاه آموزشی راهکارهای مختلف تامین مالی عنوان شد:

افزایش دارایی از محل حقوق صاحبان سهام، ریسک بنگاه‌ها را کاهش می‌دهد

مدرس کارگاه آموزشی راهکارهای مختلف تامین مالی گفت: افزایش دارایی از محل حقوق صاحبان سهام منجر به کاهش ریسک بنگاه ها خواهد شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان فرهاد فلاح نژاد، در کارگاه آموزشی راهکارهای مختلف تامین مالی که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، گفت: روش‌های تامین مالی با دو روش مبتنی بر سرمایه و مبتنی بر بدهی انجام می‌شود.
وی در ادامه ضمن تشریح هر یک از این روش‌ها افزود: اوراق بدهی، نرخ بهره ثابت و سررسید مشخص دارند.
این مدرس دانشگاه حفظ مالکیت و سود باقیمانده و ایجاد سپر مالیاتی را از جمله مزایای روش‌های مبتنی بر بدهی دانست و تصریح کرد: هر چقدر شرکت‌ها سعی کنند دارایی‌های خود را از محل حقوق صاحبان سهام افزایش دهند، بنگاه‌های کم ریسک تری محسوب می‌شوند.
فلاح نژاد تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بر اساس الگوها در بازار بورس،  بدون تخصص لازم و در نظر گرفتن هدف مشخص از سرمایه‌گذاری عمدتا سودآور نخواهد بود.
وی در ادامه نیاز به وثیقه مکفی، کاهش امکان وام‌گیری، افزایش ریسک نقدینگی و کاهش جریان‌های نقدی آزاد را از جمله معایب روش‌های مبتنی بر بدهی عنوان کرد.
فلاح نژاد با بیان اینکه امروزه روش‌های جدید تامین مالی در دنیا وجود دارد، یکی از این روش‌ها را فروش استقراضی بیان و تصریح کرد: این روش تاکنون در کشور ما سازوکار مدونی نداشته و راه‌اندازی نشده است. وی گفت: در این روش ما به فروش اموال دیگران پرداخته، سود کسب می کنیم و خرید مجدد را جایگزین آن سود می‌کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت نقدینگی گفت: نقدینگی قابل اندازه‌گیری و کاملا ملموس است و انعطاف پذیری مالی را افزایش می‌دهد.
فلاح نژاد عدم حفظ مالکیت، مالیات بیشتر و مشارکت در سود باقیمانده را نیز از جمله معایب روش‌های مبتنی بر سرمایه ذکر کرد.
 
آلبوم تصاویر کارگاه تامین مالی