تاریخ : دوشنبه 15 مهر 1398
کد 2603

آشنایی اعضای اتاق بازرگانی با اصول راه اندازی کسب و کار الکترونیکی

کارگاه آموزشی اصول راه اندازی کسب و کار الکترونیکی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

-
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا شیخ بهایی، مشاور، ایده پرداز و مجری پروژه‌های تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتالی در این کارگاه شناخت مزایای رقبا و مخاطب را از گزینه‌های مهم راه اندازی کسب و کار عنوان و تاکید کرد: در راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی، تولید و بازاریابی محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: بر اساس آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، رقم تراکنش‌های آنلاین در ایران در سال 93 بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان، در سال 94 حدود 61 هزار میلیارد تومان و در سال 95 نیز رقمی حدود 81 هزار میلیارد تومان بوده که این ارقام حاکی از رو به گسترش بودن فضای تجارت الکترونیک در کشور است.
شیخ بهایی در ادامه تاکید کرد: لازم است از فضای دیجیتال به عنوان کانال ارتباطی و رسانه‌ای و در کنار آن از بازاریابی 360 درجه‌ای مانند حضور در نمایشگاه‌ها، پخش تراکت و ... استفاده شود.
 مجری پروژه‌های تجارت الکترونیک تصریح کرد: به ترتیب کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی، کتاب، لوازم خانه، مبلمان، دکوراسیون، پوشاک و کیف و کفش، بیشترین حجم فروشگاه‌های اینترنتی را در اختیار دارند.
شیخ بهایی اساس کسب و کار اینترنتی را توجه به بخش بندی مشتری، ارزش پیشنهادی، کانال توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان‌های درآمدی، منابع کلیدی مانند منابع انسانی، مالی و معنوی، فعالیت های شرکای کلیدی و هزینه‌ها عنوان کرد.
مدرس این کارگاه آموزشی شروع کسب و کار با سرمایه ناکافی، صرف نظر از توجه به سودآوری و مدل‌های درآمدی از ابتدای کار، عدم توجه به مدل‌های بازاریابی دیجیتال، بی‌توجهی به هزینه‌های برندینگ، عدم کارآمد بودن سایت و عدم مدیریت ریسک های جدید را از عمده مشکلات کسب‌وکارهای الکترونیک مطرح کرد.شایان ذکر است در ادامه توضیحاتی درخصوص چگونگی طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی یا متدrace،بررسی اصول ایمیل مارکتینگ، سئو، شبکه‌های اجتماعی و ... ارایه شد.
آلبوم تصاویر کارگاه