تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1398
کد 2591

نشست ستاد تسهیل

وزیر صنعت ، معدن و تجارت : هدف ما در برنامه توسعه رونق تولید رسیدن حق به حق دار است.

رضا رحمانی با بیان اینکه نباید در بازار کمبود داشته باشیم، اظهار کرد: هدف ما در برنامه توسعه رونق تولید رسیدن حق به حقدار است و پروانه بهره برداری در تدوین قواعد جدید ملاک نیست.

وی افزود: یکی از راهکار های مقابله با تحریم پای کار آمدن همه بخش های اقتصادی کشور است و هر نهاد اقتصادی که قصد دارد تصمیماتی در این زمینه بگیرد باید پیش از تصمیم گیری با تشکل ها ارتباط برقرار کرده و مشورت کند. تشکل ها باید از تصمیم هایشان دفاع کنند و در برابر آنها مسئولیت پذیر باشند؛ اگر بخش خصوصی از تصمیم های خود دفاع نکند نمی تواند در اقتصاد کشور به موفقیت دست پیدا کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اصفهان می تواند یک الگو برای اجرای طرح های پایلوت در کشور باشد. اصفهان قطب صنعتی ایران است و بیش از ۱۰ درصد از صنعت کشور در این استان واقع شده است. توقع داریم استان هایی همچون اصفهان نه تنها مشکلات خود را حل کنند، بلکه به مشکلات صنعتی در کل کشور بیاندیشند و با ارائه طرح های اقتصادی دغدغه صنعتی داشته باشند. باید با خدمت کردن به نظام اقتصادی کشور به خون شهدای شهرهایی همچون اصفهان احترام بگذاریم و وفادار باشیم.رحمانی ادامه داد: نمی توانیم در جنگ اقتصادی تعدادی از فعالان صنعتی کشور را گیر بیاندازیم. همه صنعتگران باید در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور مساعدت کنند. سیستم را به گونه ای چیدمان کرده ایم که فعالان اقتصادی با خیال راحت به تجارت و فعالیت اقتصادی بپردازند. برآورد کرده ایم که در سال ۹۸ از لحاظ اقتصادی به چه منابعی نیاز داریم زیرا حفظ وضع موجود تولید به تعبیر مقام معظم رهبری یک عمل جهادی است. حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که تولید در سال ۹۸ به میزان تولید در سال ۹۷ باشد.

استاندار اصفهان: میزی به‌عنوان "میز اصفهان" به‌منظور پیگیری مشکلات این استان به عنوان دومین استان صنعتی کشور پس از تهران، در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود.

عباس رضایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد، افزود: این میز با محوریت یکی از معاونان وزارت صمت راه اندازی شود تا از یکسو مسائل مختلف این استان در آن مطرح و از سوی دیگر مشکلات بخش تولیدی استان به‌سرعت پیگیری شود.وی در تشریح شرایط استان اصفهان در بخش صنعتی و تولیدی اضافه کرد: استان اصفهان با هفت هزار و ۵۶۳ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۰ درصد از سهم کل کشور را داراست.استاندار اصفهان ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این استان ۲۷۱ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال و تعداد اشتغال واحدهای صنعتی آن ۲۷۳ هزار نفر است که به ترتیب سهم ۸ و ۱۰ درصدی کل کشور را در اختیار دارد. وی همچنین تعداد طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان را سه هزار و ۷۷۲ طرح که دارای رتبه اول کشوری است، اعلام و تصریح کرد: تعداد اشتغال در واحدهای نیمه‌تمام استان ۱۲۸ هزار نفر است که سهم ۸ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است.رضایی با اشاره به ۸۲۶ پروانه بهره‌برداری بخش معدن اصفهان اظهار داشت: این استان رتبه دوم کشور را در این بخش داراست و در تعداد معادن فعال  نیز با داشتن 498 معدن فعال روتبه اول کشور را در اختیاردارد.وی در باره مزیت‌های صنعتی و تولیدی استان اصفهان نیز بیان کرد: ۷۰ درصد از سنگ‌های ساختمانی و تزیینی و بیش از نیمی از فولاد ایران در این استان تولید می شود که رتبه اول کشور محسوب می شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی ، اصفهان بزرگترین صادرکننده فولاد کشوراست. 
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
سهم اصفهان از تسهیلات تبصره 18 یک دوم میانگین کشور
 مسعود گلشیرازی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد با اشاره به سهم اصفهان از تسهیلات تبصره 18 قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: سهم اصفهان از این تسهیلات یک دوم معدل میزان کشوری است و این بدان معناست که میزان اشتغال مورد انتظار با مشکل مواجه می شود و عملاً نمی توان انتظار داشت که در برنامه اشتغال سال 98 به طور کامل اجرا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشکلات واحدهای نساجی و پلیمری استان گفت: انتظار می رود آنچه به عنوان کار کارشناسی در کمیته تخصصی استان با همکاری سازمان صمت انجام شده ، مورد تایید وزارت محترم صمت قرار گیرد و با اختصاص منطقی سهمیه استانی، مشکلات بیش از 95 واحد بزرگ تولیدی نساجی و پلیمری برطرف گردد.
 

 

آلبوم تصاویر 7