تاریخ : شنبه 23 شهريور 1398
کد 2587

در سمینار آموزشی اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت:

آشنایی فعالان اقتصادی با سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی EPL

سمینار آموزشی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی EPL در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این سمینار رضا گرزین، رئیس گروه آموزش های منطقه ای و بین المللی دفتر مطالعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقصود از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی را سامانه ای برای ارتباط میان مراجعان و گمرک برای انجام تشریفات قبل از اظهار، اظهار تا ترخیص، همچنین پس از ترخیص کالا از گمرک برای کالاهای وارداتی و صادراتی که بر پایه شبکه اینترنت راه اندازی شده است، بیان کرد و افزود: این سامانه در کنار سامانه جامع گمرکی و سامانه مدیریت ریسک هوشمند، می تواند به صورت کامل فرایند زنجیره تجارت خارجی را پوشش داده و با ایجاد گردش اطلاعات در زنجیره تامین و استفاده از هوش مصنوعی، به عنوان ابزاری قدرتمند در فرایند تجارت خارجی ایفای نقش کند.
وی در این سمینار به توضیح و تشریح سامانه جامع تجارت ایران و آخرین تغییرات و قابلیت های آن، اقدامات قانونی قبل از اظهار در سامانه با تشریح وظایف شرکت های حمل و نقل، اقدامات قانونی فرایند اظهار الکترونیک در سامانه و تشریح وظایف اظهارکنندگان و نمایندگان قانونی آنها، نحوه تکمیل اطلاعات اظهار الکترونیک در رویه صادرات و واردات و ... پرداخت.
 
آلبوم تصاویر b48-6-1398