تاریخ : شنبه 9 شهريور 1398
کد 2572

دراولین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد:

ضرورت ایجاد اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت ایجاد اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ضمن بیان اینکه حال گردشگری اصفهان علیرغم تلاشهای صورت گرفته در این زمینه خوب نیست، گفت: لازم است اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان تشکیل شده تا با پیگیری سریع مسایل مبتلا به این صنعت درجهت حل این مشکلات اقدام شود.وی همچنین بر شکل گیری کمیته تخصصی توریست سلامت در ذیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یا شورای سیاستگذاری گردشگری و تعیین شرکتی برای جذب و سرویس دهی به توریسم سلامت تاکید نمود. قاضی عسگر با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: به منظور منسجم ساختن اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری این شورا تشکیل شد. وی افزود: کمیته های گردشگری، برنامه ریزی و سیاستگذاری، برند و بازاریابی، آموزش و فرهنگ، بین الملل، نظارت و ارزیابی و کمیته 2020 از جمله کمیته های ذیل شورای سیاستگذاری گردشگری می باشند که خوشبختانه حدود 50 درصد اعضاء این کمیته ها از فعالان بخش خصوصی هستند. وی در ادامه خواستار تعامل و هماهنگی کامل میان شورای مذکور و کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی به منظور افزایش هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نقد و بررسی فعالیت های انجام شده  در حوزه گردشگری و اقدامات موردنیاز برای بهبود عملکرد در این حوزه را یکی از مهم ترین فعالیت های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی دانست و تصریح کرد: تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه را به فال نیک گرفته و امیدواریم توسعه ساختار همراه با توسعه کیفیت عملکرد و بهبود وضعیت باشد. قاضی عسگر گفت: حوزه گردشگری نیازمند فعالیت های زیادی است که با تعامل دستگاههای مرتبط بخش خصوصی و دولتی می توان نتایج خوبی بدست آورد. در ادامه محمدرضا رجالی، نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تمرکز استراتژیک دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان اشتغال بوده و سعی کرده ایم این زبان مشترک را در بین تمامی دستگاههای مربوطه ایجاد نموده و همگان را در راه رسیدن به این هدف همراه سازیم. وی صنعت گردشگری و نساجی را صنایع تاثیرگذار در اشتغال کشور دانست و تصریح کرد: برند استان اصفهان فرصتهای خوبی را ایجاد می نماید که البته آمادگی لازم جامعه میزبان برای پذیرش این امر بسیار حایز اهمیت است. همچنین حسن امجدی، مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان نیز با تاکید بر لزوم آغاز آموزش در زمینه گردشگری از متولیان این صنعت گفت: تا متولیان صنعت گردشگری بایکدیگر به همگرایی لازم نرسند در تسری این زبان مشترک به آحاد جامعه به نتیجه مطلوب نخواهند رسید. وی در ادامه از بهره برداری از CIPفرودگاه اصفهان در راستای توسعه گردشگری خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم همگرایی لازم و اطلاع رسانی ناکافی در این زمینه آمارمراجعین کمتر از میزان پیش بینی شده می باشد. امجدی همچنین گفت: قفل کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان پس از ده سال باز شده و در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.
در ادامه علی کرباسی زاده، مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارایه گزارش اجمالی از فعالیت های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در دوره گذشته تاکید کرد: بدون داشتن نقشه راه نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و توسعه گردشگری نیازمند داشتن برنامه ای مشخص است. وی برنامه آتی این کمیسیون را هماهنگی در راستای طراحی تدوین نقشه راه توسعه گردشگری با کمک ارگانهای مرتبط مانند استانداری، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و مجمع گردشگری استان دانست. کرباسی زاده تدوین برنامه برند گردشگری استان، بررسی تطبیقی خدمات گردشگری اصفهان، انجام مطالعات زیرساخت گردشگری و تدوین تقویم گردشگری اصفهان را از جمله اقدامات مهم و اساسی کمیسیون در دوره هشتم فعالیت هیات نمایندگان ذکر کرد. وی از تعامل اتاق بازرگانی اصفهان با شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تدوین سند توسعه گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: تدوین برنامه اقدام عملیاتی توسعه گردشگری ، مارکتینگ و تبلیغات برند استان اصفهان توسط کمپین مشارکتی صدا و سیما و توسعه سرمایه گذاری زیرساخت از جمله اقدامات مورد نظر کمیسیون گردشگری در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان می باشد. گفتنی است فراهم شدن زیرساخت پذیرش توریست داخلی و خارجی، حمایت از استارتاپ های حوزه گردشگری، مشارکت صنوف در تبلیغ برند اصفهان، مدیریت دانش در گردشگری، ایجاد پایگاههای گردشگری در سطح شهر، تقویت روحیه کارجمعی در توسعه گردشگری و... از جمله نظرات پیشنهادی اعضاء در این جلسه بود.
 
آلبوم تصاویر b42-6-1398