تاریخ : پنجشنبه 7 شهريور 1398
کد 2570

در جلسه تبیین و بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان تاکید شد:

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان

در جلسه تبیین و بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان برلزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع فرصت های سرمایه گذاری استان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی اصفهان سید حسن قاضی عسگر ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه به دلیل نقش مهم سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، پرداختن به این مبحث از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این راستا سرمایه گذاری بر روی بنگاه های اقتصادی راکد موجود یا بنگاه هایی که زیر ظرفیت مشغول فعالیت می باشند، همچنین واحدهای نیمه کاره در دستور کار قرار داشت. وی حوزه گردشگری را مهم ترین اولویت  سرمایه گذاری در طرحهای جدید عنوان کرد و صدور چندین مجوز احداث هتل در اصفهان را نشان دهنده توجه ویژه مدیریت استان به این امر دانست. قاضی عسگر، سرمایه گذاری درزمینه انرژی خورشیدی را اولویت دوم استان در امر سرمایه گذاری بیان و ازعدم انعقاد قرارداد تضمینی خرید از سوی دولت حتی  در زمینه انرژی خورشیدی ابراز نگرانی کرد و افزود: درکنار تلاش برای اصلاح این رویه می توان از مجوزهای صادره قبلی در زمینه توسعه انرژی خورشیدی استفاده نمود. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه حوزه های IT و ICT را از دیگر حوزه های اولویت دار برای سرمایه گذاری در اصفهان دانست و تصریح کرد: طبق مذاکرات انجام شده با انجمن صنفی رایانه ای طرح های آماده جذب سرمایه گذار در این زمینه در حال آماده سازی است. قاضی عسگر کشاورزی و ارایه تسهیلاتی درخصوص توسعه گلخانه ها و دامهای پربازده و پر تولید همچنین طرحهای مربوط به اصلاح الگوی کشت را از دیگر اولویت ها در زمینه کشاورزی بیان و تاکید کرد در صورت شناخت پتانسیلها حتی در شرایط موجود فرصت های سرمایه گذاری مطلوبی در استان وجود دارد. وی ایجاد سمپوزیومی متشکل از متخصصین حوزه های صنعت و دانشگاه را به منظور تدوین و به روز رسانی فرصت های سرمایه گذاری استان ضروری دانست.
بهرام سبحانی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان و مشاور استاندار در امور صنعت نیز هدف از تشکیل این جلسه را هم اندیشی در زمینه شناسایی فرصت ها و مزیت های نسبی سرمایه گذاری در استان و کمک به تامین مالی شرکت هایی که از طرح های توسعه دارای توجیه اقتصادی  برخوردار بوده و آماده شروع فعالیت می باشند دانست و تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی جامع در زمینه فرصت های سرمایه گذاری استان بصورت پکیجی کامل در حوزه های مختلفی چون صنعت، توریست، بهداشت و درمان و...  جهت معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی احداث هتل و مراکز خرید بزرگ ، توسعه اماکن گردشگری و بوم گردی، توسعه توریست درمانی و سلامت و همچنین بهره مندی از فرصت های موجود در بخش صنعت را از مهمترین نیازهای های سرمایه گذاری در استان دانست.  محسن ایروانی، مدیر کل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری اصفهان نیز در ادامه گفت: پورتال سرمایه گذاری استانداری اصفهان در یک سال و نیم گذشته راه اندازی شده و حاوی اطلاعات زیادی در خصوص اولویت های سرمایه گذاری، مزیت ها و پروژه های اولویت دار، پروژه های نیمه تمام، پروژه های واگذاری از محل تبصره 19 قانون بودجه، پروژه های شهرداری ها و.. می باشد. وی مهم ترین ویژگی این پورتال را اخذ مجوز بدون نام برای صد پروژه مهم و اولویت دار دانست و افزود: تمامی استعلامات این پروژه ها اخذ و زمین هایی نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای آنها مشخص شده است.  ایروانی با بیان اینکه پروژه های فوق به تفکیک بخش های مختلف اقتصادی بر اساس اسناد بالادستی و تغییر و تحولات اقتصاد بین المللی و با هماهنگی دستگاه های اجرایی احصاء شده است، گفت: توسعه کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، اصلاح الگوی کشت و... از جمله اولویت ها در بخش کشاورزی استان بوده و صنایع غیر آلاینده و کم آب بر، دانش بنیان و صادرات محور  رویکردهای اصلی توسعه بخش صنعت  استان می باشد. مدیر کل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری  ایجاد زنجیره کامل صنایع نساجی، صنایع پیشرفته مانند لیزرو اپتیک و هوا فضا، ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بویژه در زمینه صنایع نساجی، کانی های غیرفلزی، لوازم خانگی و ماشین ابزار و تولید محصولات دارویی و مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع دارویی، ساخت الیاف مصنوعی مانند پلی استر و... را از جمله دیگر اولویت های سرمایه گذاری استان عنوان کرد.وی افزود:  در بخش خدمات نیز اولویت های استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی، حمل نقل ریلی، زمینی و هوایی و... مشخص شده است.
محمد جواد بگی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان نیز با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده کشور و استان از مزیت های مناسبی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است تصریح کرد: متاسفانه تا کنون شیمی پارک مناسبی برای بهره مندی از این مزیت ها در کشور احداث نشده است و شرکت شهرکهای صنعتی استان در صدد ایجاد شهرکهای تخصصی در زمینه های شیمیایی، داروسازی، صنایع معدنی، نساجی و ... به منظور بهره مندی از این مزیت هاست.  وی هماهنگی و همراهی سازمان های دولتی و حاکمیتی استان در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را ضروری دانست. علی اعتصام پور، مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز  با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به گردشگری سلامت در استان تصریح کرد:  بدون شک استان اصفهان از توانمندی مناسبی در جذب توریست سلامت برخوردار است که بهره مندی از این ظرفیت ها مستلزم همکاری و تعامل بیشتر جامعه پزشکان و فعالان اقتصادی استان به ویژه اعضای اتاق بازرگانی خواهد بود. در ادامه سید کمیل طیبی ،عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان سرمایه را یکی از عوامل فرّار تولید دانست و تصریح کرد: به منظور جذب سرمایه گذاری باید بستر مناسب برای فعالیت های اقتصادی ایجاد و شاخص های محیط کسب و کار بهبود یابد. وی احصاء فرصت های مناسب سرمایه گذاری با تعامل نخبگان دانشگاهی، مدیران اجرایی استان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی توانمند استان را ضروری دانست.
 
آلبوم تصاویر b41-6-1398