تاریخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398
کد 2550

در نشست مدیر بانک کشاورزی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان ؛

در نشست مدیر بانک کشاورزی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان ؛

تامین مالی 330 میلیارد تومانی بانک کشاورزی برای 315 طرح بخش کشاورزی استان اصفهان

نشست مدیر عامل و معاونین بانک کشاورزی  ایران با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
به گزراش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،در این نشست  40 مساله فعالان بخش کشاورزی استان اصفهان با بانک کشاورزی به صورت مکتوب و شفاهی مطرح و تصمیمات لازم از سوی مسوولین بانک برای حل مسایل  اتخاذ شد.
افزایش حد اختیارات سرپرستی بانک کشاورزی می تواند  روند تامین مالی این بخش را تسریع بخشد
مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:بر اساس شاخص های کسب و کار در استان اصفهان، سختی تامین مالی در ردیف سه چالش اصلی فضای کسب و کار استان قرار گرفته است .
وی با اشاره به افزایش هزینه بنگاه های اقتصادی بویژه در بخش کشاورزی گفت:افزایش حد اختیارات سرپرستی بانک کشاورزی استان می تواند  روند تامین مالی این بخش را تسریع بخشد.
وی با تمجید از عملکرد بانک کشاورزی استان اصفهان در ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی گفت:نسبت مصارف این بانک در استان با منابع حاصله متناسب بوده  و منابع مالی جذب شده در خود استان هزینه شده است .
 وی با اشاره به تفاوت قیمت وثایق کارشناسی شده با قیمت واقعی در رابطه با دریافت تسهیلات بانکی گفت:کارشناسان رسمی باید قیمت وثیقه را عادلانه و نزدیک  قیمت واقعی تعیین کنند.
رییس اتاق بازرگانی از برنامه ریزی مدون برای حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در نشست با مسوولین خبر داد و گفت:متقاضیان طرح مسایل با ثبت نام در  سامانه اتاق بازرگانی می توانند در نشست های تخصصی به صورت مکتوب مساله بنگاه اقتصادی خود را مطرح کنند
روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی ایران در این نشست گفت:بانک کشاورزی تلاش می کند که منابع بیشتری را به بخش کشاورزی اختصاص دهد و طی دو سال گذشته تسهیلات بخش کشاورزی دو برابر شده است .
وی اضافه کرد:توسعه کشت گلخانه ایی ،گیاهان دارویی، تامین ماشین آلات کشاورزی پرورش ماهی در دریا از بخش های اولویت دار بانک کشاورزی در ارایه تسهیلات است .
 وی تصریح کرد:با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت ها ،دریافت کنندگان تسهیلات بانک کشاورزی می توانند از 30 درصد تسهیلات دریافتی برای جبران افزایش قیمتها استفاده کنند.
خدارحمی خاطر نشان کرد:کسانی که طی 2 سال گذشته از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کردند و طرح شان به دلیل نوسانات قیمت تکمیل نشده است می توانند از منابع داخلی بانک کشاورزی برای تکمیل طرح استفاده کنند.
مدیر بانک کشاورزی ایران  از موافقیت با تامین مالی بیش از  300 طرح کشاورزی استان اصفهان  با برآورد   250 میلیارد تومان خبر داد و گفت:بانک کشاورزی  طرح های کارشناسی شده ،اقتصادی و موجه  بخش کشاورزی را مورد حمایت مالی قرار می دهد.
خدا رحمی  همچنین از ارایه تسهیلات دوم به  فعالان بخش کشاورزی که در حال پرداخت اقساط طرح اول می باشند، خبر داد .
وی با اشاره به افزایش 30 درصدی حد اختیارات سرپرستی بانک کشاورزی  استان اصفهان گفت:پرداخت تا سقف 8 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سرپرستی استان اصفهان است و چنانچه طرح بیش از این میزان باشد ظرف یک هفته از تهران تعیین تکلیف می شود.
وی سهم تسهیلات استان اصفهان را درسال 98 ، 111 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:کشاورزان استان اصفهان می تواند از سهمیه  50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی این بانک نیز استفاده کنند.  
خدارحمی از استمهال 2 هزار میلیارد تومان بدهی معوق بانک کشاورزی خبر داد و گفت:فعالان بخش کشاورزی   می توانند با تجدید ارزیابی دارایی و وثایق و افزایش سرمایه  تسهیلات را به روز کنند .
سهم بخش کشاورزی در تسهیلات بانک کشاورزی افزایش یابد
حمیدرضا قلمکاری نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار افزایش سهم بخش کشاورزی در ارایه تسهیلات به فعالان این بخش شد و گفت:سه بخش کشاورزی طی 6 ماه سال 97 ،9 درصد بوده است .
وی توجه به بانکداری شرکتی را یکی از لازمه های بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت:استفاده صنایع تبدیلی و تکمیلی در قالب یک زنجیره  از منابع بانک کشاورزی می تواند این بخش را تقویت و توسعه بخشد.
وی خواستار سلیقه ای برخورد نکردن با سرمایه در گردش بخش کشاورزی شد و گفت:در شرایط کنونی تامین مالی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نیاز به سرمایه  گردش بیشتری است.
 محمد صادقی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار توجه هر چه بیشتر بانک کشاورزی به کشاورزان استان شد و گفت:استان اصفهان بیش از 300 هزار نفر در بخش های مختلف کشاورزی استان فعالیت می کنند.
وی از تهیه دو طرح بورس محیط زیست و بازار آب و هوشمند سازی اطلاعات بهره برداران حوزه کشاورزی توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
گفتنی است در این جلسه طرح تولید بیوگاز از فضولات گاودارایها  و کارخانه فرآوری فضولات مرغداری مطرح و بانک کشاورزی آمادگی خود را برای تامین مالی این طرح ها اعلام کرد.
 
 
آلبوم تصاویر 9072-5-1398